شهر لیژ بلژیک

شهر لیژ بلژیک

شهرلیژ(به فرانسوی: Liège) در شهرستان لیژ در استان لیژ در منطقهٔ فدرال والوون در کشور بلژیک واقع شده‌است. دانشگاه معروف لیژ در این شهر واقع است. لیژ، از شهرهای بزرگ کشور بلژیک است و مرکز استانی به همین نام هم می باشد. به دلیل همسایگی این شهر با کشورهای آلمان و هلند بیشتر مردم این شهر به زبان های هلندی، فرانسوی و آلمانی صحبت می کنند و واحد پول نیز در این شهر مانند تمامی شهرهای بلژیک، یورو می باشد. قطعا زمانی که شما قصدبلژیک گردی را داشته باشید بعد از بروکسل، آنتورپ و بروژ نوبت به شهر لیژ می رسد.

 

موقعیت جغرافیایی شهر لیژ

شهر لیژ در کشور بلژیک مرکز استانی با همین نام است. این دارای مساحت ۶۹ کیلومتر مربع و همچنین جمعیت ۲۰۰ هزار نفر می باشد. شهر لیژ از لحاظ جغرافیایی در دره رودخانه (Meuse) در شرق بلژیک قرار گرفته و با کشورهایی چون آلمان و هلند همسایه است. این شهر یکی از مراکز اقتصادی و فرهنگی بلژیک می باشد.

 

مختصری از تاریخ شهر لیژ

این شهر بدلیل موقعیت جغرافیایی که دارد سال های مورد هجوم اقوام مختلف قرار گرفته بود اما این موضوع هیچگاه در پیشرفت و اهمیت این شهر تاثیر چندانی نگذاشته است. ریشه نام شهر لیژ از زبان آلمانی گرفته شده است، اما ساکنین این شهر، از نژاد والون هستند که نژادی اصالتا فرانسوی می باشد. بنابراین می توان این شهر را پایتخت اقوام و همینطور فرهنگ های مختلف در کشور بلژیک خواند.

 

اطلاعات کلی شهر لیژ در بلژیک

زبان رسمی: فرانسوی. هلندی، آلمانی

واحد پول: یورو (€)

ولتاژ برق شهری در لیژ: ۲۲۰ ولت

پیش شماره: +۳۲

شمارهای ضروری

اورژانس، آتش نشانی و امدادگران: ۱۱۲

فرودگاه ها: فرودگاه لیژ(کد یاتا LGG)

 

بایدها و نبایدها در شهر لیژ

  • سعی کنید زمانی که هوا تاریک می شود از هتل محل اقامتتان تنها خارج نشوید، در صورت کار فوری تاکسی بگیرید.
  • می توانید از آب لوله کشی این شهر استفاده کنید.
  • برای دسترسی به این شهر پرواز مستقیمی از ایران به لیژ وجود ندارد، شما باید ابتدا به پایتخت بلژیک که بروکسل است بروید و سپس به سمت لیژ به صورت زمینی یا هوایی سفر کنید.

 

لیژ

 

آب و هوا در شهر ساحلی لیژ

به طور کلی کشور بلژیک از آب و هوای معتدل دریایی برخوردار است، در تمام فصول سال هم این کشور دارای بارش باران می باشد. تابستان ها خنک و زمستان های سردی دارد. شهر لیژ هم از این قاعده مستثنا نیست و آب و هوای معتدلی در اغلب ماه های سال در این کشور پابرجاست.

بهترین زمان سفر به شهر لیژ در بلژیک

اگر می خواهید به شهر لیژ زیبا و ساحلی لیژ سفر کنید، ماه های می، جولای، آگوست و سپتامبر بهترین زمان برای سفرتان می باشد. اما لازم است بدانید که زمستان های این شهر بسیار سرد پس اگر زمانی در زمستان خواستید به لیژ در بلژیک سفر کنید حتما به اندازه کافی لباس همراه خود ببرید.

 

هزینه خورد و خوراک در لیژ

در شهر لیژ بلژیک به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا قیمت باید ۱۱  یورو را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط رو به بالا یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ ۴۷ یورو هزینه نمایید. مک دنالد در این کشور همانند اکثر کشورهای دنیا از قیمت کمتری برخوردار است و شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست ۸ یورو بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۱٫۵۰  یورو می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل  ۲٫۲۸  یورو پرداخت بنمایید.

 

هزینه حمل و نقل در شهر لیژ

سیستم حمل و نقل در شهر لیژ شامل اتوبوس، ترموا و تاکسی می شود. البته استفاده از دوچرخه هم در این شهر بین مردم بسیار رایج است. برای تهیه بلیط های تک سفره مترو و اتوبوس باید ۲٫۴۰ یورو هزینه نمایید. اما اگر مدت زیادی می خواهید بمانید در این شهر یا سفرهای درون شهری متعددی می خواهید بروید، بلیط خود را ماهانه شارژ نمایید که مبلغی حدود ۳۷ یورو می شود. کرایه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید ۶٫۴۰ یورو محاسبه می شود و برای هر یک کیلومتر مجدد ۱٫۶۵ یورو به مبلغ پرداختی شما اضافه می گردد، اگر برای یک ساعت بخواهید تاکسی منتظر شما در مقصد باشد ۳۱ یورو برایتان هزینه بر می دارد. کسانی که می خواهند ماشین در این شهر اجاره کنند برای سفرهای درون شهری باید بدانند که قیمت بنزین هم لیتری ۱٫۲۹ یورو است. نکته حائز اهمیت برای آنهایی که ماشین اجاره می کنند این است که در شهر لیژ پارکینگ های متعددی وجود دارد.

 

جاذبه های  گردشگری در شهر لیژ

 

کلیسای سنت ژاکوس لیژ  (Eglise St-Jacques liege)

 

کلیسای سنت ژاکوس لیژ

 

اگر قصد گشت و گذار در شهر لیژ را دارید سعی کنید کلیسای سنت ژاگوس اولین مقصد شما باشد چون در طول رو تنها دو ساعت این بنای قدمی و با ارزش برای بازدید عموم باز است.

شماره تلفن: ۰۰۳۲۴۲۲۲۱۴۴۱

 وب سایت:upsl.be

ساعت بازدید از موزه: ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر

آدرس: بلژیک – لیژ Rue du Vertbois ۶۸، ۴۰۰۰ Liège، Belgium

موزه لا باوری لیژ  (La Boverie)

 

موزه لا باوری لیژ

 

این موزه، سابقا خانه ای بوده که در سال ۱۹۰۵ بازسازی شده و تبدیل به موزه گشته و می توانید اشیایی قدیمی از سراسر جهان را در آن مشاهده کنید.

شماره تلفن: ۰۰۳۲۴۲۳۸۵۵۰۱

 وب سایت:laboverie.com

ساعت بازدید از موزه: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: بلژیک – لیژ Parc de la Boverie ۳، ۴۰۲۰ Liège، Belgium

موزه آکواریوم لیژ  (Aquarium et Musee de Zoologie (Aquarium and Zoological Museum)

 

موزه آکواریوم لیژ

 

در این موزه که نامش کمی سخت تلفظ می شود، شما می توانید انواع ماهی های کم نظیر و رنگارنگ را مشاهده کنید، در طبقه بالا نیز اسکلت های تاریخی و همینطور حیوانات تاکسیدرمی شده مانند میمون، گربه های بزرگ، پرنده و…. نگهداری می شود. بازدید از این موزه زیبای حداقل ۳ ساعت از روز شما را خواهد گرفت اگر بخواهید به طور دقیق تمام قسمت های آنها بازدید کنید.

شماره تلفن: ۰۰۳۲۴۳۶۶۵۰۲۱

وب سایت:aquarium-museum.be

آدرس: بلژیک – لیژ Quai Edouard Van Beneden ۲۶-۲۸، ۴۰۲۰ Liège، Belgium

 

پارک باوری لیژ  (Parc de la Boverie)

 

پارک باوری لیژ

 

این پارک در کنار رودخانه شهر لیژ با فضایی سرسبز و زیبا بهترین جاست برای یک پیک نیک خانوادگی لذت بخش و همینطور دوچرخه سواری در هوای عالی این شهر. پارک باوری در تمامی روزها به صورت ۲۴ ساعته باز است.

شماره تلفن: ۰۰۳۲۴۲۳۸۵۵۰۱

 وب سایت: laboverie.com

آدرس: بلژیک – لیژ Allée Frédéric Chopin ۲، ۴۰۲۰ Liège، Belgium

پله های تاریخی مونت بورن لیژ  (Montagne de Bueren)

 

پله های تاریخی مونت بورن لیژ

 

پله های تاریخی شهر لیژ با ۳۷۴ پله که نامش را از وینسنت د بورن وام گرفت. کسی که در برابر حمله دوک بورگاندی در قرن پانزدهم به این شهر، جانانه از ان دفاع کرد. اینجا بنای یادبودی است برای ۶۰۰ نفر از سربازان کشته شده در این جنگ که در سال ۱۸۸۱ ساخته شد.

آدرس: بلژیک – لیژ Montagne de Bueren، ۴۰۰۰ Liège، Belgium

فستیوال های شهر بلژیک

جشنوارهای زیادی در شهر لیژ برگزار می شود، علت آن هم علاقه ی زیاد مردم این شهر به جشنواره است. دو جشنواره معروف این شهر عبارتند از:

فستیوال موسیقی نوکتورنه (در طول یکی از تعطیلات آخر هفته ماه ژوئن برگزار می گردد).

جشن ۱۵ آگوست ( این جشنواره ۳۰۰۰۰۰ نفر بازدید کننده دارد).

 

سوغاتی شهر لیژ

بهترین سوغاتی که می توانید از شهر لیژ در بلژیک تهیه کنید شکلات است. زیرا شکلات های این کشور بسیار معروف و خوشمزه هستند.

مراکز خرید شهر لیژ

بازار مارچه د لا باته لیژ (Marche de la Batte)

آدرس:  La Batte, 4000 Liège, Belgium

 

مرکز خرید مدیسایت لیژ  (Mediacite)

برای خرید لباس های لوکس و همچننی برندهای معروف می توانید به این مرکز خرید از شهر لیژ بروید.

آدرس:  Boulevard Raymond Poincaré ۷, ۴۰۲۰ Liège, Belgium

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است