شهر مارسی فرانسه

شهر مارسی فرانسه

مارسِی (به فرانسوی: Marseille) دومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه و مرکز ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور است. این شهر کنار دریای مدیترانه قرار دارد و بزرگ‌ترین جزیره این دریا است. این شهر دومین شهر بزرگ فرانسه و پایتخت فرهنگی اروپا است. این شهر بندری پر جنب و جوش، زادگاه نویسندگان و هنرمندان بزرگ فرانسوی است. در مارسی می توانید زندان قدیمی شهر یا همان زندانی که الکساندر دوما در کتاب معروف کنت مونت کریستو از آن نام برده را ببینید. این شهر چند ملیتی، شما را به سفری در دل فرهنگ های مختلف می برد.

شهر بندری مارسی (Marseille) در جنوب شرقی کشور فرانسه در منطقه پرونس قرار گرفته است. این شهر با جمعیت  ۸۵۵،۳۹۳ نفر و مساحت ۲۴۱ متر مربع، دومین شهر بزرگ فرانسه بعد از پاریس است. مارسی همچنین بزرگترین شهر بندری فرانسه در کنار دریای مدیترانه است. شهر مارسی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نیز شناخته می شود.

تاریخچه ی این شهر به ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در آن زمان این بندر از اقوام ترک و یونانی تشکیل شده بود. بعد ها با تاسیس بندر تجاری در این شهر، مارسی مهم ترین و بزرگ ترین شهر مسکونی یونانیان به شمار آمد. این شهر بعد ها به امپراطوری رم پیوست و تا زمان قرن یک قبل از میلاد مسیح، استقلال خودش را حفظ کرد. مارسی در سال ۱۴۸۰ میلادی به فرانسه پیوست. در قرن ۱۹ میلادی، احداث کانال سوئز باعث رشد تجارت دریایی این شهر شد.

شهر مارسی دارای آب و هوای مدیترانه ای است. فصل بهار در مارسی، از فصل های معتدل  و خوش آب و هوا است و نسبت به فصل پاییز خشک تر است. تابستان های مارسی گرم و خشک است و در گرم ترین ماه ها یعنی جولای و آگوست، دمای هوا از ۳۰ درجه بالاتر نمی رود. پاییز این شهر خنک و ملایم است و معمولا میزان و زمان بارش باران در آن قابل پیش بینی نیست. مجاورت با دریا و تپه ها باعث شده تا مارسی در زمستان ها هم دارای آب و هوایی معتدل باشد و به ندرت دمای آن به زیر ۱۰ درجه می رسد، با این وجود، باد های میسترل باعث می شوند که بعضی از روزها سرمای سنگینی در انتظار شهر باشد.

از آنجایی که این شهر در بیشتر روزهای سال آب و هوایی معتدل دارد، زمان خاصی برای سفر به آن پیشنهاد نمی شود. اگر نمی خواهید در اوج گرما به مارسی سفر کنید، فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به این شهر است. به طور کلی بهترین زمان سفر به مارسی ماه های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر است.

 

مارسی 1

 

هزینه‌های معمول مارسی

هزینه‌ی اقامت در هاستل‌ها

اجاره‌ی اتاق در هاستل‌ها شبی ۲۵ یورو هزینه دارد در حالی که قیمت اجاره‌ی اتاق‌های خصوصی، شبی ۷۵ یورو است.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت

هزینه‌ی اقامت در یک اتاق دوتخته در هتل یک یا دو ستاره، شبی ۵۰ یورو است.

هزینه‌ی خورد و خوراک

در گوشه و کنار شهر، مغازه‌های متعدد فروش انواع پنیرهای فرانسوی، نان و محصولات پروتئینی وجود دارد. هزینه‌ی خرید مواد خوراکی مورد نیاز برای یک هفته در حدود ۴۵ یورو می‌شود. ساندویچ‌های آماده و فست‌فود نیز ۴ تا ۷ یورو قیمت دارند. در صورتی که بخواهید یک وعده شام را در رستورانی خوب غذا بخورید، باید بابت غذا و نوشیدنی ۲۷ یورو بپردازید. به طور کلی، هزینه‌ی خورد و خوراک در این شهر، نسبت به سایر شهرهای فرانسه بیشتر است. پس اگر می‌خواهید سفری کم‌هزینه داشته باشید، به هزینه‌های خورد و خوراکتان دقت کنید.

هزینه‌های حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی در شهر

هزینه‌ی تاکسی برای هر مسیر در داخل شهر بین ۲۲ تا ۴۵ یورو است. بلیط‌های اتوبوس و مترو را می‌توانید از کافه‌ها، ایستگاه‌ها و یا داخل خود اتوبوس تهیه کنید. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید بلیط‌های دوسفره با قیمت ۳ یورو یا ده‌سفره با قیمت ۱۳.۴۰ یورو تهیه کنید. بلیط‌های اعتباری یک روزه، ۵.۲۰ یورو قیمت دارند.

 

مارسی فرانسه 1

 

جاذبه‌های گردشگری مارسی

از بندر قدیمی شهر دیدن کنید

 

بندر قدیمی مارسی

 

در این بندر قدیمی، فروشنده‌های ماهی را خواهید دید که محصولاتشان را به حراج گذاشته‌اند. در این بندر می‌توانید لذیذترین غذاهای دریایی را امتحان کنید یا برای گشت و گذار، قایقی کرایه کنید. یا می‌توانید در گوشه‌ای دنج استراحت کنید و منظره‌ی زیبای لنگرگاه را تماشا کنید.

 

کلیسای نتردام دو لاگار (Notre Dame de la Garde)

 

کلیسای نتردام دو لاگار 1

 

این کلیسای دیدنی که مشرف به شهر است، بهترین مکان برای دیدن چشم‌اندازهای زیبایی از مارسی و گرفتن عکس‌های زیبا است.

 

محله‌های Le Cours Julien و La Plaine

 

قلعه ی سنت نیکولا

 

در این محله‌ها، انواع و اقسام فروشگاه‌ها، کتاب فروشی‌ها، کافه‌ها و آب‌نماهای گوناگون وجود دارد. کوچه‌ها و خیابان‌های این دو محله، مکان مناسبی برای گشت و گذار و پیاده‌روی هستند. شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها صبح، بازار Plaine در این جا برگزار می‌شود که بهترین فرصت برای خرید است.

 

پارک بورلی (Borely Park)

 

پارک بورلی مارسی

 

در این پارک زیبا که در فاصله‌ی ۱۰۰۰ فوتی از اقیانوس واقع شده، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد. اینجا بهترین مکان برای گشت و گذار، استراحت، بازی و انجام انواع و اقسام ورزش‌ها است.

 

محله‌ی Panier

 

محله ی پانیر مارسی

 

این محله یکی از قدیمی‌ترین مناطق مارسی و نام آن به معنای سبد است. در این محله حتما از بنای تاریخی Vielle Charite دیدن کنید که امروزه به عنوان موزه استفاده شده و نمایشگاه‌های متعددی در آن برگزار می شود.

 

قلعه ی Château d’If

 

قلعه ی مارسی

 

این جزیره‌ی کوچک که خارج از شهر قرار دارد، در واقع یک تبعیدگاه بوده است. این قلعه به خاطر رمان مشهور کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما به شهرت رسیده است.

 

میدان La Place Castellane

 

دیدنی های مارسی

 

این میدان، آب‌نمایی دیدنی دارد که با ستون‌ها و مجسمه‌های زیبایی احاطه شده است. در خیابان‌های اطراف، سینماها و کافه‌های بی‌نظیری وجود دارند که می‌توانید وقتتان را در آنجا بگذرانید. این میدان یکی از دیدنی‌های مارسی است که نباید از دست بدهید.

 

آرامگاه کشته‌ شدگان جنگ Mazargues

 

آرامگاه کشته شدگان جنگ مارسی

در مسیر Luminy آرامگاهی وجود دارد که مدفن کشته شدگان جنگ جهانی اول و ارتش متفقین در جنگ جهانی دوم است. این مکان دنج و آرام، فرصتی برای تفکر بیشتر فراهم می‌کند.

باغ Palais de Longchamp

 

باغ پالایس د لانگ چامپ مارسی

 

این بوستان آرام و زیبا در مرکز شهر مارسی واقع شده و قدمت آن به اواسط قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد. فواره‌ای زیبا و دیدنی در این بوستان وجود دارد. رود دورانس (Durance) نیز در نزدیکی این باغ جاری است.

بنای Vieille Charite

 

موزه مارسی

 

این ساختمان که امروزه به موزه تبدیل شده است، در قرن هفدهم میلادی به عنوان مکانی برای نگهداری افراد بی‌خانمان، بیماران و افراد مسن ساخته شده است. معماری این بنا، دیدنی است. این مجموعه از یک کلیسا و یک ساختمان سه طبقه تشکیل شده است.

 

قلعه‌ی سنت نیکولا

 

قلعه ی سنت نیکولا

 

این قلعه بین سال‌های ۱۶۶۰ تا ۱۶۶۴ به منظور کمک به دفاع از بندر مارسی ساخته شده است. قلعه مذکور امروزه به دو قسمت تقسیم شده است. در شمال غربی این قلعه، پارک Pharo قرار گرفته است.

 

محله‌ی Noailles

 

ولی وا نازی

 

این منطقه از شهر، از آن جایی که متاثر از فرهنگ اعراب، هندی‌ها و چینی‌ها است، کاملا معروف و شناخته‌ شده است. در این محل می‌توانید غذاهای محلی کشورهای مختلف را با قیمت‌های مناسبی بخرید و از امتحان کردن طعم‌های جدید لذت ببرید.

 

غواصی

 

غواصی مارسی

 

زمانی که به فرانسه سفر می‌کنید شاید آخرین چیزی که به آن فکر کنید، غواصی کردن باشد. اما مارسی، پایتخت غواصی این کشور محسوب می‌شود. اگر در بهترین سایت‌های غواصی جهان غواصی کرده‌اید، شاید مارسی برایتان جالب نباشد. اینجا بهترین فرصت برای مبتدیانی است که دوست دارند دنیای زیر آب را تماشا کنند.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است