شهر ملبورن در استرالیا

شهر ملبورن در استرالیا

ملبورن (به انگلیسی: Melbourne) با حدود ۴ میلیون نفر جمعیت، پایتخت ایالت ویکتوریا، اولین پایتخت کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا و مهمترین شهر فرهنگی این کشور است. ملبورن به لحاظ جمعیت دومین شهر کشور پهناور استرالیا است.

امروزه این شهر به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و تفریح و جهانگردی و نیز فعالیتهای تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می‌شود؛ تا جایی که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و مد و ورزش این کشور یاد می‌گردد.

ملبورن (و ایالت ویکتوریا) در میان شهرهای استرالیا لقب «بوستانشهر» گرفته است Australia’s garden city. این شهر در دههٔ اخیر چند بار به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی معرفی شده است. (از سویه مجلهٔ اکونومیست و مرکز مرسر)

ملبورن مهد و مرکز پیدایش صنعت فیلمسازی و سینما، تلویزیون، رقص باله، هنر امپرسیونیسم، سبکهای مختلف رقص مثل نیو وگ و ملبورن شافل در استرالیا و مرکز مهم موزیک کلاسیک و امروزی در این کشوراست. فوتبال به روش استرالیایی نیز در ملبورن ابداع شده است.

ملبورن مرکز تجارتی استرالیا، میزبان موسیقی‌های زنده و مقصدی جذاب برای جوانان است. شهری پر از فرهنگ‌های گوناگون، سرگرمی‌های جذاب و نمایشگاه‌های هنری که می توانید براحتی بیش از یک هفته را در آن به تفریح بپردازید و پشیمان نشوید. کسی چه می داند، شاید شما هم مثل بیشمار مسافر دیگر، بعد از سفر به این شهر محل زندگی تان را انتخاب کردید و در آن ماندید!

 

شهر ملبورن
??????

 

اطلاعات ضروری

  • اختلاف ساعت با تهران: 7:30-
  • زبان رسمی: انگلیسی با گویش استرالیایی
  • زبان‌های رایج دیگر: ایتالیایی و چینی
  • جهت رانندگی: چپ
  • واحد پول رسمی: دلار استرالیا (AUD)
  • نرخ تبدیل عرض: ۱۰ دلار استرالیا=۷.۲۵ دلار آمریکا (۱۴ اکتبر ۲۰۱۵)
  • فرودگاه: (Melbourne Airport (MEL

وضعیت آب و هوایی

مردم ملبورن عاشق این هستند تا بi گردشگران یادآوری کنند که در این شهر اغلب شما می توانید هر ۴ فصل سال را در یک روز تجربه کنید. هوا معمولا مطلوب و معتدل است، اما واقعیت امر این است که هوا می‌تواند یک دقیقه آفتابی و گرم باشد، اما چند لحظه بعد ناگهان باران ببارد و پس از آن دوباره آفتابی شود. مشخصا ملبورن شهری است که مجبور هستید در آن لباس های چند لایه بپوشید و در عین حال اماده باشید تا آن‌ها را تعویض کنید، به خصوص اگر در حال لذت بردن از تفریحات فضای باز هستید. تابستان‌ها به طور معمول نسبت به سیدنی خنک‌تر هستند، اما هنوز برای لذت بردن از یک روز آفتابی در کنار یکی از نزدیک‌ترین سواحل بسیار گرم است. زمستان های این شهر معتدل و اغلب به همراه وزش باد هستند، اما برف بسیار کمیاب است، بنابراین چیزی برای نگرانی حتی با وجود آب و هوای فراری که در موردش صحبت کردیم، وجود ندارد. در هر زمان از سال، باران زیادی در ملبورن نمی‌بارد، اما با این وجود همیشه احتمال رگبار های سریع و حتی بارش نم نم و ثابت باران وجود دارد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل‌های شهر ملبورن در تمام طول سال نسبتا شلوغ هستند.با این وجود  فصل‌های پرگردشگر یا به اصطلاح High-Season  fi طور رسمی  در طول تابستان (از دسامبر تا مارس) هستند. بیشترین تعداد گردشگر در طی تعطیلات کریسمس روانه‌ی این شهر می‌شود، بنابراین اگر تمایل دارید در این مدت به ملبورن سفر کنید، بهتر است از قبل و در سریع‌ترین زمان ممکن اتاق رزرو کنید. فصول کم گردشگر یا به اصطلاح off-season  ماه‌های زمستان است که از ماه مه تا جولای به طول می‌انجامد، اما قیمت هتل‌های آنطور که انتظار داریم دستخوش تغییر نمی‌شود. احتمال اینکه در این مدت جای خالی پیدا کنید بیشتر است، اما هتل‌های ملبورن در تمام طول سال نسبتا گران هستند.

 

ملبورن
??????

 

انواع هزینه‌ها

در ملبورن تقریبا استاندارد و کیفیت هرچیزی بالا است، بنابراین پیدا کردن هاستل‌ و هتل ارزان کار راحتی نیست. همچنین انتخاب‌های ارزان زیادی برای مواد غذایی وجود ندارد. خوشبختانه بیشتر جاذبه‌های اصلی این شهر گران نیستند که همین موضوع باعث می‌شود هزینه‌های سفرتان تا حدودی متعادل‌تر بشود.

هزینه‌ی هاستل

هزینه‌ی یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی حدودا بین ۱۴ تا ۳۰ دلار استرالیا می‌شود. اتاق‌های خصوصی هم  از ۴۰ دلار برای یک شب اقامت در اتاقی دو نفره شروع می‌شوند.

هزینه‌ی اقامت در هتل

همانطور که پیش‌تر گفتیم، انتظار زیادی برای پیدا کردن هتل ارزان در این شهر نداشته باشید. با این وجود شاید مقایسه‌ای اجمالی میان قیمت‌ انواع هتل بد نباشد. اگر بخواهیم دسته بندی مشخصی از قیمت‌ هتل‌ها بر اساس کیفیت و تعداد ستاره داشته باشیم، به شرح زیر خواهد بود:

  • ۱ ستاره     ۲۱.۷۴ تا ۶۵.۲۲ دلار استرالیا
  • ۲ ستاره     ۶۵.۲۲ تا ۱۰۵.۰۷ دلار استرالیا
  • ۳ ستاره     ۳۴.۷۸ تا ۱۸۰.۴۳ دلار استرالیا
  • ۴ ستاره     ۶۸.۸۴ تا ۲۷۲.۴۶ دلار استرالیا
  • ۵ ستاره     ۱۳۶.۹۶ تا ۲۸۹.۸۶ دلار استرالیا

متوسط قیمت مواد غذایی

انتخاب‌‌های ارزان زیادی در ملبورن وجود ندارد، ارزان‌ترین انتخاب، غذاهای خیابانی و فست‌فودها هستند. البته اگر بخواهیم این شهر را با دیگر نقاط استرالیا مقایسه کنیم، احتمالا ملبورن ارزان‌ترین شهر برای خوردن غذاهای ارزان خواهد بود، به خصوص اگر به غذاهای آسیایی علاقمند باشید.

صبحانه: اگر هتل محل اقامتتان یک وعده صبحانه را ارایه نمی‌دهد، شیرینی‌پزی‌ها و فست‌فودها ارزان‌ترین انتخابتان خواهد بود. (۴.۳۵ تا ۷.۲۵ دلار استرالیا)

ناهار: به نظر ما برای داشتن یه وعده ناهار دلچسب با قیمتی منطقی، رستوران‌های آسیایی و کافه‌ها بهترین انتخاب هستند. (۵.۸۰ تا ۱۰.۸۷ دلار استرالیا)

شام: رستوران‌های لوکس و نشستنی، قیمت‌های بالایی دارند و اگر تمایل دارید در چنین جاهایی غذا میل کنید، پیشنهاد ما این است که وعده‌ی شام را انتخاب کنید. (حدود ۲۷ دلار استرالیا)

مک دونالد: خوشبختانه مک‌دونالد‌های ملبورن قیمت‌های خوب و منطقی دارند. یک وعده غذا در مک دونالد، احتمالا در بهترین حالت خود بیشتر از ۳.۳۳ دلار استرالیا نمی‌شود. اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود۹۱.۵ و۷۲.۷۵ دلار استرالیا تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هزینه‌ی حمل و نقل

باوجود اینکه ملبورن دارای سیستم حمل و نقل عمومی تاثیرگذاری است اما متاسفانه باید آن را از معدود شهرهایی دانست که سیستم ریلی از فرودگاه تا مرکز شهر ندارد و به جای آن از اسکای بوس (Skybus) استفاده می کند. از این موضوع که فاکتور بگیریم، سیستم حمل و نقل عمومی ملبورن، ارزان، امن و کارآمد است. این سیستم شامل قطارها، اتوبوس‌ها و تراموای می‌شود. سیستم تراموای و ریلی این شهر یکی از بهترین‌ها  و همچنین بزرگترین  سیستم ریلی  دنیا به شمار می‌رود و احتمالا بیشتر از همه از آن استفاده خواهید کرد. مگر اینکه بخواهید به حومه‌ی شهر جابجا شوید در غیر این صورت می‌توانید انتظار داشته باشید هر ۳ تا ۱۲ دقیقه در روزهای هفته و ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در طول آخر هفته‌ها یک تراموای توقف کند. در طول شب‌ها هم توقف ۲۰ دقیقه‌ای اتفاقی معمولی است. خبر خوب اینکه جابجایی با تراموای در منطقه تجاری مرکزی (CBD) ملبورن رایگان است. برای پرداخت کرایه سیستم حمل و نقل عمومی در ملبورن، از کارتی به نام myki  (تلفظ my-key) استفاده می‌کنند که با کارت‌های هوشمند در لندن، هنگ کنگ، سنگاپور و بعضی‌ از شهرهای ایالات متحده مقایسه می‌شود. باید تاکید کرد که حتی بلیط‌های تک سفره هم وجود ندارد و باید برای فواصل کوتاه هم از myki استفاده کرد (به جز در منطقه‌ی تجاری مرکزی ملبورن). این کارت را می توان در بیش از ۸۰۰ خرده فروش از جمله همه‌ی فروشگاه‌های 7-eleven، دفاتر فروش بلیط در ایستگاه‌های پرمیوم و دستگاه‌های فروش اتوماتیک کارت های آبی myki واقع در تمام ایستگاه‌های قطار با قیمت‌های متفاوت تهیه کرد. ویژگی خوب این کارت این است که در ۱۵جاذبه‌ی دیدنی ملبورن برای شما مقداری تخفیف فراهم خواهد کرد. هزینه‌ی استفاده از انواع وسیله‌ی نقلیه در ملبورن به شرح زیر است:

  • تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر                            ۳۹.۸۶ تا ۴۷.۱۰ دلار استرالیا
  • اسکای بوس از فرودگاه تا مرکز شهر                     ۱۳.۰۴ دلار استرالیا
  • هر ۳ کیلومتر جابجایی با تاکسی در شهر              ۶.۵۲ تا ۸.۷۰ دلار استرالیا
  • تراموای یا اتوبوس در شهر                                 ۲.۷۲ دلار استرالیا

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در بازار‌ها خرید کنید

بهترین راه برای تهیه‌ی غذای ارزان‌تر، خرید از بازارها آن هم درست قبل از بسته شدن است. معمولا در این مکان‌ها می توانید غذا را با ۱/۴ قیمت سوپر مارکت‌ها تهیه کنید.

 

جاذبه های گردشگری ملبورن

میدان فدراسیون | Federation Square

 

میدان فدراسیون
??????

 

زمانی که این میدان در سال ۲۰۰۲ برای بزرگداشت اتحاد ۱۰۰ ساله ساخته شد، ملبورنی‌ها را به دو دسته تقسیم کرد؛ عده‌ای که عاشق آن بودند و عده‌ای که از آن تنفر داشتند. به هر جهت این میدان جز لاینفک شهر شده و مکانی عالی برای شروع گردش‌های بازدیدکنندگان است. طراحی فوق مدرن فضاهای باز و بسته، ساختمان‌های ویکتوریایی اطراف را در کنار هم نظم و ترتیب می‌بخشد. میدان فدراسیون سالانه بیش از ۲۰۰۰ رویداد را میزبانی می‌کند و گردشگران همواره تفریحی در این بخش شهر پیدا خواهند کرد. این میدان همچنین جایگاه گالری «یان پاتِر»، وقف شده برای هنر استرالیایی است. یادتان باشد که این نقطه یکی از بزرگ‌ترین مکان‌ها با اینترنت Wi-Fi رایگان در استرالیاست!

 

باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی | Royal Botanic Gardens

 

باغ های گیاه شناسی ملبورن

 

یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در فاصله اندکی از CBD، باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی هستند. این باغ‌ها که در سال۱۸۴۶ تأسیس شدند، در میان یکی از بهترین‌های نوع خود در جهان رتبه‌بندی می‌شوند. این مجموعه ۴۰ هکتار مساحت داشته و بیش از ۵۰ هزار گیاه، شامل گونه‌های نادر را در خود جای‌داده است و سالانه توسط ۱.۵ میلیون نفر را جذب می‌کند. باغ کودکان موسسه‌ی «یان پاتر» برای تشویق نسل بعدی باغبان‌ها طراحی شده است و در تابستان نیز تئاترهای زنده جزو رویدادهای برجسته این قسمت هستند.

 

زمین کریکت ملبورن | Melbourne Cricket Ground

 

زمین کریکت ملبورن

 

با گنجایش ۱۰۰ هزار نفر و تاریخی که به سال ۱۸۵۳ باز می‌گردد، MCG یکی از عالی‌ترین استادیوم‌های جهان محسوب می‌شود. اینجا در المپیک ۱۹۵۶ به‌عنوان استادیوم اصلی و در بازی‌های کشوری ۲۰۰۶ مورد استفاده قرار گرفت و خاستگاه تست کریکت بود. این مکان در تارو پود ملبورن، پایتخت ورزشی استرالیا بافته شده است.  همچنین گالری استرالیایی ورزش و موزه المپیک نیز در اینجا واقع شده‌اند. علاوه بر این بازدیدها، گردشگران می‌توانند در یک بازی کریکت در تابستان یا فوتبال در زمستان شرکت کنند.

 

کرانه جنوبی و مرکز هنری ملبورن |‌Southbank and Arts Centre Melbourne

 

کرانه جنوبی و مرکز هنری ملبورن

 

این مکان که در کرانه‌های جنوبی رودخانه یارا واقع شده و فاصله اندکی از ایستگاه خیابان فلیندِرز (Flinders) دارد، جاذبه‌ای فرهنگی و غنی برای بازدیدکنندگان خواهد بود. گردشگاه کرانه جنوبی پر از کافه، رستوران و سرگرمی‌های زنده است. بازاری عالی از آثار هنری و صنایع دستی هر یکشنبه در اینجا برپا شده و همچنین جشنواره‌های زیادی در طی سال برگزار می‌شوند. مرکز هنری نیز که به آسانی با منار مخروطی‌اش شناسایی می‌شود، شامل گستره‌ای از سالن‌ها و فضاهایی مانند سالن دولت (State Theatre)، پلِی هاوس (Playhouse)، سالن فِرفَکس (Fairfax Theatre) و تالار هَمِر (Hamer Hall) اولین فضای نمایشی برای اکستر سمفونی ارزشمند ملبورن است.

 

گالری ملی ویکتوریا | National Gallery of Victoria

 

گالری ملی ویکتوریا

 

گالری ویکتوریا قدیمی‌ترین گالری هنری عمومی در استرالیا است که بیش از ۶۸ هزار اثر هنری را در دو محل در شهر نگهداری می‌کند. مجموعه بین‌المللی در ساختمان خیابان «سنت کیلْدا» که در سال ۱۹۲۶ ساخته و در ۲۰۰۳ به طور وسیعی نوسازی شد قرار دارد. مجموعه وسیع استرالیایی در گالری یان پاتر در میدان فدراسیون، شامل تاریخ هنر استرالیا از هنر بومی و قدیمی گرفته تا مکتب هایْدِلبرگ (Heidelberg) و میکس مدیای معاصر است.

 

 برج یوریکا | Eureka Tower

 

برج یوریکا

 

این برج برای به رسمیت شناختن طغیان یوریکا، شورش سال ۱۸۵۴ معدن‌کاوان در نواحی زرخیز ویکتوریایی است. این برج ۹۱ طبقه بالاتر از سطح زمین قرار دارد. تاج طلایی و پنجره‌های با قاب مطلای این آسمان خراش به حال و هوای عصر طلایی آن می‌افزایند و در زمانی که خورشید به بالای آن می‌تابد به زیبایی می‌درخشند. اسکای دِک (Skydeck) در طبقه ۸۸ مرتفع‌ترین نمای عمومی در بین تمام ساختمان‌های نیمکره جنوبی را فراهم می‌کند. تجربه اِج (The Edge)، یک مکعب شیشه‌ای که سه متر از بدنه ساختمان به بیرون رفته است برای بازدیدکنندگانی که سرگیجه نمی‌گیرند فوق‌العاده خواهد بود.

 

 پیاده‌روها و گذرگاه‌های طاق دار | Arcades and Laneways

 

پیاده روها و گذرگاه های طاق دار

 

پرسه زدن در هزارتوی پیاده‌روها و کوچه‌ها در حوالی خیابان‌های فیلندرز، کالینز و بورک زیبا و جذاب خواهد بود. گوهر این تاج، گذرگاه طاق‌دار بلاک در خیابان کالینز با زمین‌های موزاییکی، مغازه‌های بی‌همتا و جزئیات دقیق است. چایخانه‌های هوپتون (Hopetoun) – که قدمتشان به سال ۱۸۹۲ بازگشته و تنها مغازه باقیمانده از قدیم در این گذرگاه است- ارزش ایستادن در صف برای صرف چای در صبح یا بعد از ظهر را دارند. گذرگاه طاق دار رویال، قدیمی‌ترین گذرگاه طاقی ملبورن بوده و همچنین پیاده‌روهای فلیندرز و دیگرِیوز (Degraves) نیز حتماً ارزش کاوش و بازدید را دارند.

 

موزه ملبورن و ساختمان نمایشگاه سلطنتی | Melbourne Museum and Royal Exhibition Building

 

موزه ملبورن

 

موزه ملبورن با باغ‌های زیبا و پارک محصور شده است. ساختمان مدرن و هدفمند موزه، مجموعه وسیع و متنوعی که نمایشگر جامعه و فرهنگ‌ها هستند را نگهداری می‌کند. نقاط برجسته اینجا مرکز هنر بومی، موزه کودکان و بلوباکس یک مکعب که از یکی از اضلاع ساختمان بیرون زده است می‌باشند. در همسایگی موزه، ساختمان نمایشگاه سلطنتی، ساخته شده در سال ۱۸۸۰ قرار دارد که محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ملبورن است. این مکان هنوز هم برای نمایشگاه‌ها و رویدادهای ویژه استفاده می‌شود .

 

 باغ وحش ملبورن | Melbourne Zoo

 

باغ وحش ملبورن

 

اگرچه ساخت ۲۲ هکتار باغ وحش ملبورن به سال ۱۸۶۲ بازمی‌گردد اما ۳۲۰ گونه حیوان در آن با بهترین امکانات مدرن در محفظه‌هایی مطابق آخرین تکنولوژی روز نگهداری می‌شوند. بخش‌های مختلفی در این باغ وحش وجود دارند، مانند بخش رد پای فیل‌ها که نمایشگر سکونت‌گاه فیل‌های آسیایی در فضای ساختگی یک دهکده سنتی است. بخش دیگر پناهگاه اورانگوتان، جایی است که حیوانات در خانه هایشان در بالای درختان زندگی می‌کنند. با تفریحات جانبی‌ای که در نظر گرفته شده است، باغ وحش ملبورن برای بازدیدکنندگانش تجربه‌هایی نوآورانه و بی‌همتا به یادگار می‌گذارد.

 

کلبه کاپیتان کوک | Captain Cook’s Cottage

 

کلبه کاپیتان کوک

 

این کلبه از زادگاه مادری کاپیتان جیمز کوک در یورک شایرِ انگلستان به ملبورن آورده و در باغ‌های فیتزروی (Fitzroy) جاگذاری شده است. این کلبه پلی به زندگی و زمان دریانوردی‌های ماجراجویانه کوک و اکتشاف استرالیا و سایر بخش‌های دنیاست.

 

کروز در رودخانه یارا | Yarra River Cruise

 

کروز در رودخانه یارا

 

یک گردش تفریحی روی رودخانه یارا، نه تنها راهی عالی برای تماشای مناظر است، بلکه شما را با تاریخ این رودخانه نیز آشنا می‌کند. بسیاری از شرکت‌های کروز در کرانه جنوبی قرار دارند. از مناطق زیبایی که می‌توانید در این رودخانه مشاهده کنید، پارک لند که پیوندهای بومی رودخانه یارا را تکریم می‌کند و بیرارونگ (Birrarung) به معنی رودخانه مه و سایه‌ها هستند. یکی دیگر از این مناطق مشهور، ویلیامز تاون، جایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند برای کاوش این بندر دریایی مقداری زمان صرف کنند.

 

معبد یادبود | Shrine of Remembrance

 

معبد یادبود

 

این زیارتگاه که در باغ‌های قلمرو شاهی به صورت باشکوهی قرار گرفته است، بعد از اولین جنگ جهانی برای بزرگداشت ویکتوریایی‌هایی که چه در وطنشان چه در کشورهای دیگر، درگیر جنگ بزرگ شدند ساخته شد. امروزه این مکان یادآور تلخی برای تمام سربازان و زنان است. پیشنهاد می‌کنیم نورپردازی معبد در شب را از دست ندهید.

 

داک لندز | Docklands

 

داک لندز

 

داک لندز جدیدترین محوطه ملبورن است. این دهکده حومه‌ای کنار آب، با بالاترین تمرکز در ساختمان‌هایی با رتبه‌بندی ستاره سبز در نیمکره جنوبی، پر از کافه، رستوران و پارک است. منظره بالای چرخ و فلک غول‌آسای ملبورن، بسیار تماشایی است. این منطقه همچنین جایگاه استادیوم اتحاد و آیس هاوس، یک محل ورزش‌های یخی با سطح بین‌المللی نیز هست. یکشنبه‌ها در این منطقه در کنار آب، بازاری از محصولات هنری و اجناس قدیمی برپا می‌شود.

 

بازار ملکه ویکتوریا | Queen Victoria Market

 

بازار ملکه ویکتوریا

 

این نقطه‌ی تاریخی جایی مشهور برای مردم منطقه و گردشگران و از سال ۱۸۷۸ مرکز خرید محصولات تازه بوده است. به علاوه سالن‌های غذاخوری بزرگ، غرفه‌های بازار هر چیزی از لباس، محصولات هنری، اسباب‌بازی تا سوغاتی‌های بی‌همتا و نادر را در طی ۵ روز هفته به فروش می‌گذارند. رویدادهای دیگری مانند بازارهای شبانه، کنسرت‌های موسیقی و سایر برنامه‌ها طی تابستان در اینجا برگزار می‌شوند.

 

بهترین رستوران های شهر ملبورن

بهترین پیتزا

 

شهر ملبورن 1

 

نیوبرانزویک شرقی، سنت لیگان۹۹

شما می‌توانید بهترین پیتزای دنیا را در این مکان جستجو کنید، پیتزاهای این مکان برنده‌ی بهترین پیتزای  جهان در سال ۲۰۱۴ شده‌اند، درحالی‌که شعب این رستوران در حال گسترش هستند اما شعبه‌ای اصلی آن در سنت لیگان واقع است.

 

بهترین برگر

 

غذا ملبورن

 

کالینگوود سنت ایزی ۴۸/۳

هنگامی که شما دنبال یک غذا خوشمزه و راحت می‌گردید بهترین گزینه برای شما برگر همراه با یک برش از کیک سیب‌زمینی ملبورن است پس حتما به کالینگوود سنت بروید.

 

غذاهای دریایی ملبورن

 

غذاهای دریایی ملبورن

 

رستوران گلدان خاک رس

با سفر به خیابان کیلدا، شما می‌توانید از غذاهای فانتزی دریایی و یا خرچنگ و ماهی بهره‌مند شوید، این رستوران‌ها علاوه برداشتن مواد غذایی تازه از طراحی‌های جالبی در بشقاب غذاها برخوردار هستند، همچنین سرو غذا در این رستوران‌ها همراه با موسیقی زنده خواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنم بشقاب میگو را در این رستوران از دست ندهید،

 

بهترین قهوه

 

قهوه ملبورن

 

شهرستان فینت زوی، خیابان روز ۶۲/۳

هرچند که فینتروی دارای برندهای خوراکی معروف است اما قهوه‌ی این منطقه برنده‌ای جایزه قهوه در فصل جدید شده است.

 

بهترین سبزیجات

 

سبزیجات ملبورن

 

شهرستان فینتزوی،خیابان ۳۶۰

در این مکان شما می‌توانید یک وعده غذای  خوب گیاهی بدون وجود گوشت با قیمت مناسب تهیه نمایید، سبزیجات متنوع، ادویه‌های مختلف، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و لوبیا مکزیکی و دسر و… از جمله منوی تنوع این رستوران است

 

بهترین برنج و شیرینی

 

برنج و شیرینی

 

یاررا جنوبی، خیابان ۶۴۷

دارای بهترین نوع برنج و شیرینی‌های فوق‌العاده شامل شکلات سفید و کارامل، کیک شیر و تمشک با ظاهر آبنباتی و چشم‌نواز است

 

بهترین لقمه پیچ

 

لقمه پیچ

 

رستوران جیمی با سرآشپز کار بلد خود دارای بهترین لقمه پیچ شامل نان کرکی، گوشت غرق در سس است، این ساندویچ‌های کوچک با پیاز و گوشت و خردل آب دهان را جاری می‌سازد

 

بهترین دسر تمشک

 

دسر تمشک

 

در دامنه جاده جنوبی یاررا ۱۳۱

بعد از خوردن پیتزا پپرونی به‌عنوان ناهار می‌توانید این حس خوب را با خوردن دسر استیک تمشک تکمیل نمایید، همچنین در کنار این منو شما از سالاد و سیب‌زمینی سرخ‌ کرده به‌عنوان پیش غذا بهره‌مند خواهید شد

 

بهترین صبحانه

 

صبحانه ملبورن

 

جاده مالورن ۷۳۵

این مکان موردعلاقه‌ای مسافران برای صرف صبحانه است، همچنین دارای یک منوی متنوع  برای تمام طول روز است، از نان‌شیرینی پهن، همراه با گیلاس، نارگیل، مربای آلبالو و بسنتی شکلات تیره گرفته تا همبرگر خرچنگ، شیرینی با انبه سبز و مربای خیار ذرت بو داده و تخم‌مرغ.

 

بهترین غذای مکزیکی

 

غذای مکزیکی ملبورن

 

ملبورن خیابان کولینز ۱۱/۱

یک مکان از غذاهای خوشمزه مکزیکی برای گذراندن یک شام رویایی در خارج از منزل است، دارای بهترین تاکو در این شهر است، که شما بدون سفارش قبلی و رزرو  می‌توانید از آن لذت ببرید.

 

بهترین کباب آمریکایی

 

کباب آمریکایی ملبورن

 

کارلتون، خیابان لیگان ۲۹

اگر شما طرفدار کباب‌های آرام پخته شده‌ای آمریکایی بدون دنده و استخوان همراه با نان ذرت و پنیر هستید این مکان برای شما جای مناسبی است. همچنین می‌توانید از گوشت دودی شده با افرا را امتحان نمایید

 

بهترین بستنی

 

بهترین بستنی ملبورن

 

فیتزروی، ریچموند و ویندزور

بستنی‌های معروف که در سراسر شهر دارای شعبه است، به احتمال زیاد برای تهیه این بستنی‌ها باید در صف بایستید ولی این بستنی‌های خوشمزه  با کارامل و شکلات سفید ارزش صبر کردن و در صف‌های طولانی ماندن را دارند.

 

بهترین غذای ارزان

ریچموند، خیابان ویکتوریا ۲۶۴

برای خوراک ارزان اما دل‌چسب به شما PHO را معرفی می‌کنم، اگر شما به سوپ ویتنامی محلی علاقه‌مند هستید حتما عاشق نودل ریچموند خواهید شد، این غذا دارای سبزی معطر و به انتخاب شما همراه با گوشت یا سبزی خواهد بود که برای آن فقط ۱۰ تا ۱۲ دلار هزینه پرداخت می‌کنید. اگر به این رستوران رفتید رول میگوی خوشمزه آن را حتما سفارش دهید.

 

بهترین رستوران فانتزی شهر

تاج ملبورن

اگر می‌خواهید یک شام مناسب در یک جای جذاب و فانتزی همراه با پدر و مادر خود داشته باشید، این رستوران با ۱۰ منو متفاوت می‌تواند براتان مناسب باشد، در این رستوران شما می‌توانید سفارش‌های جدا جدا نیز داشته باشید.

 

مدرن‌ترین رستوران

ملبورن  بهترین نقطه تاریخی شهر سنت کریسپین

یک منوی استرالیایی مدرن بسیار عالی اما خب بیش از حد گران است، البته این منو با خدمات عالی و ظروف خاص، یک تجربه خاص تاریخی به شما خواهد داد که شما را از بودن در این فضا ملبورن شگفت‌زده خواهد کرد.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است