شهر مونته‌ویدئو در اروگوئه

شهر مونته‌ویدئو در اروگوئه

مونته‌ویدئو پایتخت و بزرگترین شهر بندر اصلی کشور اروگوئه است. این شهر بزرگتر از دو برابر اندازه هر شهر دیگری در این کشور است و یک شهر بسیار مهم و عمده محسوب می‌شود. مونته‌ویدئو در آوریل ۲۰۰۶، در رتبه بندی مرکز مشاوره منابع انسانی مرکز به عنوان شهری با بالاترین کیفیت زندگی در آمریکای لاتین شناخته شد.

پرتقالی‌ها در قرن هفدهم با وجود آن که اسپانیایی‌ها به دلیل معاهده توردسیلاس نسبت به مالکیت این منطقه ادعا داشتند، مستعمره ساکرامنتو را در این ناحیه پایه‌گذاری نمود. اسپانیولی‌ها در سال ۱۷۲۴ پرتقالیها را در خارج از یک قلعه در این منطقه تعقیب نمودند. سپس، برونو موریسیو دزابالا و-؛ فرماندار بوینس آیرس و -؛ این شهر را در ۲۴ دسامبر ۱۷۲۶ برای جلوگیری از تاخت و تازهای بیشتر بنا نهاد. در سال۱۸۲۸، این شهر پایتخت اروگوئه شد. از اوایل قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم، این شهر به عنوان راهی برای احاطه آرژانتین و کنترل بازرگانی برزیل، به شدت تحت نفوذ بریتانیای کبیر| انگلیسیها قرار داشت. این شهر به کرات بین سالهای ۱۸۳۸ و ۱۸۵۱ توسط دیکتاتور آرژانتینی، خوآن مانوئل دروساس محاصره گردید. بین سالهای ۱۸۶۰ و ۱۹۱۱، بریتانیا یک شبکه گسترده راه آهن احداث نمود که شهر را به حومه پیرامون خود ارتباط می‌داد.

طی جنگ جهانی دوم، حادثه معروف نبرد آلمانی جیب دریاسالار گراف اسپی در مونته‌ویدئو که یک بندر بیطرف در طی جنگ بود اتفاق افتاد. پس از نبرد ریورپلات با ناوگان سلطنتی| ناوگان بریتانیا در ۱۳دسامبر، ۱۹۳۹، گراف اسپی به طرف بندر عقب‌نشینی کرد. برای جلوگیری از به مخاطره افتادن خدمه که وی تصور می‌کرد در یک نبرد هزیمت بار قرار گرفته‌اند، کاپیتان هانس لنگدراف در ۱۷دسامبر کشتی را سوراخ کرد (معدوم نمود). انگدراف دو روز بعد خودکشی کرد. در ۱۰فوریه۲۰۰۶، نشان سرعقاب «دریاسالار گراف اسپی» در دریا پیدا شد. برای پاسداشت احساسات آنهایی که هنوز نسبت به آلمان نازی حساس هستند، صلیب خمیده (نشان هیتلری) بر روی نشان سر عقاب از آب بیرون کشیده شد و پس داده شد. از سال ۲۰۰۵ شهردار مونته‌ویدئو (به اصطلاح اسپانیولی آن ” مدیریت شهرداری”)، ریکاردو ارلیش، از فرنته آمپلیو (جناح شورا) بوده‌است، که ضمن احراز ٪۶۱ آراء انتخابات شهرداری، پدرو بوردابری از حزب کلورادو را که ٪۲۷ رای آورده بود، شکست داد. مونته‌ویدئو برخلاف همسایه معروفترش بوینس آیرس، از یک لنگرگاه طبیعی برخوردار است. این شهر نشان دهنده شواهدی از تشکیل شهر (دهکده) جهانی است. اگرچه گذشتگان به همین سبک زندگی می‌کنند. با برگشت به سال ۱۸۷۰، استانداردهای متوسط زندگی در آن از ایالات متحده بالاتر بوده، و این مسئله بارز است. با قدم زدن در (بافت) شهر قدیمی، که در آن تقریباً هر خیابانی دارای منظره‌ای از آب دارد و گاهی نیز در دو سوی آن، و شما انبوهی از ذخایر معماری را از اواخر قرون ۱۹ ام و اوایل ۲۰ ام خواهید یافت.

 

جاذبه های گردشگری شهر مونته‌ویدئو

استادیوم سنتناریو

 

استادیوم سنتناریو

 

ورزشگاه سنتناریو (اسپانیایی: Estadio Centenario) یک ورزشگاه فوتبال در مونته‌ویدئو، اروگوئه است. این ورزشگاه که در سال ۱۹۳۰ تأسیس شده دارای ۶۰٫۲۳۵ نفر ظرفیت می‌باشد و ورزشگاه فینال جام جهانی فوتبال ۱۹۳۰ بوده است. سنتناریو ورزشگاه خانگی تیم ملی فوتبال اروگوئه محسوب می‌شود.

 

 

قصر سالوو

 

قصر سالوو در اروگوئه

 

 

 

برج مخابراتی آنتل

 

برج مخابراتی آنتل اروگوئه

 

 

 

تئاتر سولییس

 

تئاتر سولییس

 

 

کاخ قانونگذاری

 

کاخ قانونگذاری

 

 

کلیسای اعظم متروپولیتانا

 

کلیسای اعظم متروپولیتانا

 

 

شورای شهر مونته‌ویدئو

 

شورای شهر مونته ویدئو

 

 

نوار ساحلی پوسیتوس

 

نوار ساحلی پوسیتوس

 

 

پارک رودو

 

پارک رودو مونته ویدئو

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است