شهر موگادیشو سومالی

شهر موگادیشو سومالی

موگادیشو پایتخت و بزرگترین شهر کشور آفریقایی سومالی است. سازمان ملل جمعیت این شهر را در سال ۱۹۹۰ در حدود ۱٫۲ میلیون نفر برآورد کرد. این شهر در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲٬۴۲۵٬۰۰۰ نفر جمعیت داشت. موگادیشو بزرگترین شهر سومالی است. این شهر بندری مرکز تجاری و مالی این کشور نیز هست. صنایع غذایی، نوشیدنی‌ها و ریسندگی و بافندگی صنایع اصلی این شهر به‌شمار می‌آیند. موگادیشو از طریق جاده با کنیا و اتیوپی مرتبط است و یک فرودگاه بین‌المللی دارد. از بناهای قدیمی آن می‌توان به مسجد فخرالدین (۱۲۶۹ م) و کاخ گارساکه در اواخر سده نوزدهم برای حاکم محلی سلطنت زنگبار ساخته شد، نام برد. امروزه در این شهر یک موزه و یک کتابخانه و چند دانشگاه و مرکز آموزش عالی غیردولتی فعالیت می‌کنند که عمدتاً تحت پوشش دانشگاه‌های معتبر کشورهای همسایه هستند. مهمترین آن‌ها دانشگاه موگادیشو است. شهر موگادیشو همچنین دارای یک استادیوم ورزشی است که بازی‌های فوتبال لیگ سومالی در آن برگزار می‌شود.

شهر موگادیشو در ساحل اقیانوس هند واقع شده‌است. رود شبیلی که سرچشمه آن در مرکز اتیوپی است در نزدیکی موگادیشو به ۳۰ کیلومتری اقیانوس هند می‌رسد اما جهت آن به سمت جنوب غرب ادامه می‌یابد. این رود معمولاً در خلال ماه‌های فوریه و مارس خشک است. در فصول دیگر رود شبله آب لازم برای کشت پنبه، نیشکر و موز را در منطقه فراهم می‌کند.

برای یک شهر نزدیک به خط استوا، موگادیشو آب و هوایی نسبتاً خشک دارد. آب و هوای آن مانند بیشتر مناطق جنوب شرق سومالی در رده داغ و نیمه خشک دسته‌بندی می‌شود. این در حالی است که، شهرهای شمال سومالی عموماً در رده داغ و خشک قرار می‌گیرند. دمای هوای موگادیشو در طول سال عموماً بین ۱۵ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد نوسان دارد و میزان بارندگی در طول سال برابر ۴۲۷ میلی‌متر گزارش شده‌است.

 

جاذبه های گردشگری موگادیشو

کلیسای جامع موگادیشو ( Mogadishu Cathedral)

 

کلیسای جامع موگادیشو 1

 

کلیسای جامع به طور منظم تا سال ۱۹۹۱ کار می کرد و سپس با بمباران حدود ۹۰ درصد آن تخریب شد و اکنون مسکنی مناسب برای پناهندگان و افراد بی خانمان است. معماری آن قدیمی و ایتالیایی بوده و در حال حاضر مخصوص کودکان می باشد.

 

ساحل گزیرا (Gezira Beach)

 

ساحل موگادیشو

 

همانند بسیاری از خطوط ساحلی سومالی این قسمت از ساحل قابل رویت است. با کمترین مشکل می توان از کوسه ها و شن و ماسه ساحل تصویر برداری کرد. این ساحل بسیار تمیز، شنی و باکره واقع در جنوب سومالی بوده و برای گردشگران ایده آل می باشد.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است