شهر میلان ایتالیا

شهر میلان ایتالیا

میلان (به ایتالیایی: Milano) دومین شهر پرجمعیت ایتالیا و مرکز ناحیه لومباردی در شمال این کشور می‌باشد. این شهر با جمعیت ۱٬۳۴۹٬۴۲۶ نفر، مرکز مد و فشن درایتالیا و یکی از پایتخت‌های مد در جهان به‌شمار می‌آید. همچنین میلان قطب بانکداری و خدمات مالی ایتالیا می‌باشد و بورس ایتالیا در آن قرار دارد.

این شهر جاذبه‌های فرهنگی بی‌شماری دارد. مجموعه‌هایی از آثار مدرن و قدیمی هنری و فرهنگی در گالری‌ها و موزه‌های کوچک و بزرگ این شهر نگهداری می‌شود. در کنار جاذبه‌های تاریخی و بناهای قدیمی، میلان شهری مدرن است که جاذبه‌های شهری امروز را نیز در خود جای داده است. بهترین آثار هنر و معماری مدرن را در کنار آثار به‌جامانده از دوران قرون وسطی در این شهر نظاره‌گر خواهید بود.

از نظر گردشگری غذایی، میلان جزو شهرهای محبوب دنیا است. رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد که بهترین غذاهای ایتالیایی را سرو می‌کنند. به غیر از آشپزی ایتالیایی و آشپزی سنتی این شهر، در رستوران‌های میلان می‌توانید غذاهایی از سراسر دنیا را امتحان کنید. آشپزی در این شهر از مناطق و قومیت‌های مختلف الهام گرفته است. ادویه‌ها، سبزیجات و میوه‌های مدیترانه‌ای و تاثیراتی از اشپزی فرانسوی و مرکز اروپا را در غذاهای این شهر مشاهده خواهید کرد. حتی سوشی و دیم سام در میلان به راحتی پیدا می‌شود بنابراین از نظر غذا در میلان مشکلی نخواهید داشت.

تعداد زیادی از رستوران‌های میلان در سراسر دنیا شهرت دارند و دارای جوایز متعدد و ستاره‌ی میشلن هستند. البته به غیر از رستوران‌های لوکس و مجلل، رستوران‌های کوچک و دنج محلی نیز در گوشه و کنار میلان پیدا می‌شود که در آنها می‌توانید غذاهایی ارزان‌تر و متناسب با سبک زندگی اهالی شهر را امتحان کنید.

میلان، پنجمین شهر بزرگ اتحادیه‌ی اروپا است و در سراسر دنیا به عنوان پایتخت طراحی و مد شناخته می‌شود. غیر از فوتبال، اپرا و مد، از مهم‌ترین شاخصه‌های میلان می‌توان به آثار بی‌نظیر معماری اشاره کرد که توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. اگر برای سفر به ایتالیا برنامه‌ریزی می‌کنید، یکی دو روز را برای بازدید از دیدنی‌های میلان و لذت بردن از حال و هوای این شهر در نظر بگیرید.

شهر-میلان

 

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

میلان در منطقه‌ی زمانی  UTC/GMT +1 قرار دارد و دو و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

ایتالیایی

واحد پول

یورو

نوع برق شهری

برق شهری در میلان ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز و دوشاخه‌ها و پریزها از نوع F و L است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

کد کشور

+۳۹

شماره‌های اضطراری

شماره اضطراری عمومی ۱۱۲

پلیس ۱۱۳

آتش نشانی ۱۱۵

جهت رانندگی

راست

فرودگاه‌های بین‌المللی

فرودگاه میلانو مالپنسا

فرودگاه لینیت

 

میلان

 

 

وضعیت آب‌ و‌ هوا

میلان آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب و اقیانوسی معتدل دارد. آب و هوای این شهر مشابه آب و هوای بیشتر مناطق شمالی ایتالیا است. از ویژگی‌های آب و هوای این شهر می‌توان به تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و مه‌آلود اشاره کرد. البته تعداد روزهای بارانی این شهر در اروپا از همه شهرها کمتر است.

 

بهترین زمان برای سفر

 

بهترین زمان برای سفر به میلان از آوریل تا مه و از سپتامبر تا اکتبر است. این ماه‌های بهاری و پاییزی، در آغاز و پایان فصل شلوغ گردشگری میلان یعنی تابستان قرار دارند. مزیت سفر در این فصل این است که قیمت‌ها نسبت به فصل تابستان کمتر است و آب و هوای مطبوع و ملایمی برای گشت و گذار در شهر حاکم است. ماه‌های بین نوامبر و مارس، فصل خلوت گردشگری میلان را تشکیل می‌دهند. در این فصل هوا سرد و مه‌آلود است و بارندگی وجود دارد و شهر تقریبا خالی از گردشگر است. با کمک نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم و با توجه به اهداف‌تان از سفر، می‌توانید بهترین ماه برای سفر به میلان را انتخاب کنید.

از آوریل تا مه

بهار فصل بسیار مناسبی برای سفر به میلان است قبل از اینکه مسافران تابستانی از راه برسند و شهر را شلوغ کنند. در ماه آوریل هوا کم کم گرم‌تر می‌شود ولی شب‌ها هوا سردتر است و خنکای فصل زمستان را هنوز حس می‌کنید. ماه مه، روزهای گرم‌تری دارد و دمای هوای شب‌ها نیز رفته رفته گرم‌تر می‌شود.

از ژوئن تا آگوست

فصل تابستان فصل شلوغ گردشگری در میلان است ولی هوا بسیار گرم است. چون علاوه بر دمای بالا، رطوبت نیز هوا را گرم‌تر می‌کند. این عوامل در کنار جمعیت بسیار زیاد گردشگران باعث می‌شود که تابستان فصل راحتی برای سفر به میلان نباشد. در خیابان‌ها جمعیت زیادی را خواهید دید و برای بازدید از جاذبه‌ها مجبورید ساعت‌ها در صف بمانید. علاوه بر گردشگران خارجی، در ماه آگوست تعداد زیادی از ایتالیایی‌ها نیز در تعطیلات تابستانی خود به مناطق مختلف سفر می‌کنند. در ماه ژوئن، هفته‌ی مد مردان برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید در این فصل از سال به میلان سفر کنید حداقل دو ماه قبل از سفر باید محل اقامت مورد نظرتان را رزرو کنید.

هفته‌ی غذای میلان در ماه ژوئن و فستیوال فیلم میلان از رویدادهای فصل تابستان است.

از سپتامبر تا اکتبر

پاییز در میلان فصل بسیار مناسبی برای سفر است. هوای گرم تابستان کم کم رو به سردی می‌رود و در ماه سپتامبر، آب و هوای شهر کاملا برای گشت و گذار در شهر مناسب است. تنها نکته‌ی منفی برای سفر در فصل پاییز، بارندگی است. بعد از سپتامبر، ماه اکتبر بیشترین بارندگی را در تمام طول سال دارد. بنابراین لباس مناسب فصل بارندگی بپوشید و چتر همراهتان ببرید. اگر قصد دارید در ماه سپتامبر سفر کنید در نظر داشته باشید که در این ماه، هفته‌ی مد زنان برپا می‌شود. درنتیجه بهتر است که اقامتگاه خود را از مدت‌ها قبل رزرو کنید. علاوه بر هفته‌ی مد زنان یک رویداد هنری هم در این فصل برگزار می‌شود که جشنواره‌ی موسیقی میلان است.

از نوامبر تا مارس

برای سفر در زمستان‌های سرد و مه آلود میلان، حتما لباس گرم همراه ببرید. دمای هوای شب‌ها به مقدار قابل توجهی نسبت به روز کاهش می‌یابد و برای گشت و گذار در شهر حتما باید لباس گرم بپوشید. اگر تصمیم دارید در ماه نوامبر سفر کنید حتما چتر ببرید چون این ماه هم بارندگی زیادی دارد. اگر قصد دارید در ماه فوریه سفر کنید، اقامتگاه خود را از چند ماه قبل رزرو کنید.

 

بستنی میلان

 

هزینه‌های سفر

هزینه‌ی اقامت در هاستل

برای اینکه در خوابگاه ۴ تا ۶ تخته‌ی هاستل‌ها اقامت کنید باید شبی ۳۰ تا ۳۵ یورو در نظر بگیرید. هزینه‌ی اتاق‌های خصوصی هاستل‌ها به ازای دو نفر، بین ۷۰ تا ۸۰ یورو است. این هزینه معمولا شامل وای‌ فای رایگان، ملحفه رایگان است و بعضی از هاستل‌ها صبحانه‌ی رایگان هم می‌دهند. هاستل HI که خارج از مرکز شهر قرار دارد، یکی از بهترین هاستل‌های میلان برای اقامت است.

 

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان

هزینه‌ی اقامت در اتاق دو تخته در هتل دو ستاره شبی ۴۴ یورو است البته این مقدار در فصل‌های شلوغ گردشگری دوبرابر می‌شود. در وبسایت Airbnb می‌توانید اتاق‌های اشتراکی با هزینه‌ی شبی ۱۲ یورو پیدا کنید و هزینه‌ی کرایه‌ی یک آپارتمان کامل از شبی ۳۰ یورو شروع می‌شود.

 

میلان ایتالیا

 

 

میانگین هزینه‌ی غذا

ایتالیا را به خاطر آشپزی بی‌نظیرش می‌شناسند. پاستای تازه، انواع نان، گوجه، پیتزا، جلاتو یا بستنی ایتالیایی و روغن زیتون از مشهورترین خوراکی‌های این کشور دیدنی است. خوردن غذای عالی و البته گران در ایتالیا کار بسیار راحتی است چون این کشور و شهر میلان رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد که در سراسر دنیا مشهور‌اند. البته با کمتر از ۱۵ یورو در روز نیز می‌توانید در میلان غذا بخورید به شرطی که کمی بگردید و تلاش کنید. وعده‌های ویژه‌ی ناهار در میلان حدود ۱۵ یورو هزینه دارند و وعده‌های شام بین ۲۵ تا ۴۰ یورو. اگر نوشیدنی هم سفارش دهید و رستوران خوبی انتخاب کنید برای شام باید ۷۵ یورو هزینه کنید. غذاهای سریع مثل پیتزا و اسنک‌های سبک بین ۴ تا ۷ یورو قیمت دارند. فست‌فودهایی مثل مک دونالد حدود ۹ یورو هزینه دارند. اگر تصمیم دارید خودتان آشپزی کنید برای تهیه‌ی خرید مواد غذایی مورد نیاز برای یک هفته حدود ۶۰ یورو باید بپردازید که این مواد شامل پاستا، سبزیجات، مرغ و سایر اقلام اصلی غذایی است.

 

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی

میلان سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مناسبی دارد. با استفاده از اتوبوس، تراموا و مترو می‌توانید خودتان را به گوشه و کنار شهر برسانید. بلیط تک سفره ۱/۵ یورو هزینه دارد و بلیط روزانه ۴/۵ یورو. کرایه‌ی تاکسی‌ها زیاد است و به طور متوسط برای هر مسیر ۲۰ یورو هزینه دارد. اوبر جایگزین ارزان‌تری برای تاکسی است. بلیط‌های رادیوباس ۳ یورو هزینه دارند و برای سفر از میلان به مناطق اطراف شهر مناسب هستند.

 

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: ۵۵ تا ۷۵ یورو

البته این هزینه‌ی میانگین در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و کمتر بیرون غذا بخورید و برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم می‌توانید سفری ارزان‌تر داشته باشید.

 

تاکسی میلان

 

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در میدان استیشن اسکوئر غذا نخورید

رستوران‌های حوالی این منطقه، رستوران‌های توریستی است و قیمت‌های بسیار بالایی دارد. کافی است کمی از این منطقه دور شوید تا رستوران‌های بومی‌تر و ارزان‌تر را پیدا کنید.

تاکسی سوار نشوید

تاکسی‌ها معمولا گران هستند و شب‌ها هزینه‌ی بسیار بیشتری نسبت به روز دریافت می‌کنند. بنابراین سعی کنید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

خرید ارزان را تجربه کنید

اگر می‌خواهید از خرید در میلان لذت ببرید و این جنبه‌ی پایتخت مد دنیا را هم ببینید و در عین حال نمی‌توانید هزینه‌ی زیادی بابت خرید از برندهای برتر دنیا بپردازید، منطقه‌ی بررا (Brera) را برای خرید انتخاب کنید. این منطقه محلی برای ارائه‌ی محصولات از برندهای کمتر شناخته شده ولی باکیفیت و شیک است.

کارت گردشگری میلان بگیرید

اگر قصد دارید از جاذبه‌های متعددی بازدید کنید و چند روزی در میلان هستید، کارت گردشگری میلان به نام میلانو کارت بگیرید. با استفاده از این کارت، تخفیف‌های قابل توجهی در ورودی موزه‌ها، تورها، جاذبه‌ها می‌گیرید. این کارت‌ها در مقایسه با خرید جاداگانه‌ی بلیط‌ها، قیمت بسیار مناسبی دارد.

آب لوله‌کشی بنوشید

در میلان آب لوله کشی قابل آشامیدن است و لازم نیست دائم آب بخرید. بطری آب یا قمقمه همراه داشته باشید و آن را پر کنید به این ترتیب در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی خواهید کرد.

از تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنید

استفاده از این تورها روشی عالی برای گشت و گذار در شهر بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه است. در قالب این تورها مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر را می‌بینید. این تورها معمولا ۳ ساعت و نیم طول می‌کشند و باید آنها را از قبل رزرو کنید.

از سایت کوچ سرفینگ یک میزبان پیدا کنید

با کمک این سایت می‌توانید یک میزبان در شهر پیدا کنید و رایگان در منزل او اقامت کنید. با این کار علاوه بر اینکه هزینه‌ای بابت محل اقامت نمی‌پردازید، یک راهنمای محلی و دوست ایتالیایی پیدا می‌کنید که شما را برای گشت و گذار در شهر راهنمایی می‌کند. افراد زیادی در میلان در این سایت عضویت دارند در نتیجه پیدا کردن یک میزبان کار راحتی است.

از سرویس‌های اشتراک خودرو استفاده کنید

با استفاده از این سرویس‌ها هزینه‌ی حمل و نقل‌تان کاهش می‌باید و یک مسیر را با چند نفر اشتراکی طی می‌کنید و کرایه را تقسیم می‌کنید. اگر نمی‌خواهید منتظر اتوبوس بمانید و تاکسی هم برایتان گران تمام می‌شود، این نرم‌افزارها مثلا اوبر را امتحان کنید.

 

   

شهر میلان ایتالیا 7 1

ال دوئومو (کلیسای جامع) |‌ Il Duomo

 

 

کلیسای جامع عظیم سانتا ماریا ناسنته، جایی که در نزد اهالی میلان به «ال دوئومو» مشهور است، این کلیسا در زمره‌ی یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان شناخته می‌شود که گنجایش 40 هزار نفر را دارد؛ مثالی بی‌نظیر برای معماری زرق و برق‌دارِ گوتیک! کلیسایی که ساخت آن در قرن چهاردهم میلادی آغاز شد اما ساخت نمای آن تا اوایل دهه 1800 میلادی توسط ناپلئون تکمیل نشد. داخل بنا با 135 قطعه سنگ تراش خورده و بخش بیرونی بنا با 2245 مجسمه مرمر تزئین شده است. فضای کم فروغ داخلی در مقایسه با عظمت و شکوه بخش بیرونی، تضادی جذاب و دل‌فریب ایجاد می‌کند. 52 ستون عظیم نیز بر این عظمت ای بنا می‌افزایند و شیشه نقش‌دار سالن اصلی (متعلق به قرن 15 و 16 میلادی) از بزرگ‌ترین‌ها در جهان است.

شام آخر لئوناردو داوینچی | Leonardo da Vinci’s Last Supper

 

 

کلیسای آجری سبک گوتیک سانتا ماریا دل گرازیه در «کورسو ماژنتا» در سال 1465 ساخته شد؛ همچنین گنبد عظیم شش ضلعی آن متعلق به اوایل دوره رنسانس است که توسط برامانته (یکی از تأثیرگذارترین معماران رنسانس) طراحی شد. این کلیسا، گنجینه‌ای به نام شام آخر، اثر لئوناردو داوینچی را در بردارد؛ اثری که در طی جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید اما دلیل بسیاری از گردشگران برای بازدید از سانتا ماریا، بازدید از مهم ترین اثر لئوناردو داوینچی، نقش شده بر دیوار صومعه دومنیکن است که در بین سال های 1495 تا 1497 با الهام از داستان شام آخر مسیح به شیوه تمپرا خلق شد.

 

 

 

شهر میلان ایتالیا

 

 

گالری ویتوریو ایمانوئل دوم | Galleria Vittorio Emanuele II

 

 

این بنا که بخشی از «پیاتزا دل دوئمو» را به خود اختصاص داده و سمت دیگرش به «پیاتزا دلا اسکالا» گشوده می‌شود، توسط «جوزپه منگونی» در بین سال‌های 1865 تا 1877 ساخته شد. این بنا در زمان خودش بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا به حساب می‌آمده است. ویتوریو ایمانوئل، گنبدی دارد که در ارتفاع 48 متری از سطح موزائیک‌دار آن قرار گرفته است و نماد آغاز معماری مدرن در ایتالیا به حساب می‌آید. امروزه، این بنا مثالی برای سازه‌های قرن نوزدهمی از آهن و شیشه است و هنوز برای شهروندان، محلی برای خرید، جمع شدن و گپ زدن هنگام ناهار یا صرف قهوه به شمار می‌آید.

اپرا در سالن تئاتر «آلا اسکالا» ‌| Opera at Teatro alla Scala

اپرا در سالن تئاتر «آلا اسکالا» ‌

 

 

این سالن باعظمت، یکی از معتبرترین مراکز اجرای اپرا در جهان به شمار می‌آید. این تالار میزبان اجرای مهم‌ترین قطعه‌های موسیقی و حضور موسیقی‌دانان، خواننده و نوازنده‌ها و همچنین بینندگان بی‌شمار آنها بوده است. این تالار گنجایش 2800 نفر را دارد که در کل ایتالیا، بی‌همتاست. فصل اجراها معمولاً از اوایل ماه دسامبر آغاز و تا ماه می ادامه می‌یابد؛ اما پیدا کردن بلیت اجراها به آسانی امکان پذیر نیست! فراموش نکنید که به «باکس آفیس» در موزه اسکالا هم سری بزنید؛ جایی که می‌توانید لباس‌های باشکوه و تاریخی و وسایل کسانی که روی این سن اجرا داشته‌اند را ببینید.

قلعه فورزسکو | Castello Sforzesco

 

 

این قلعه که توسط ویسکانتی و خانواده فورزا، حاکمان میلان در سال‌های 1277 تا 1447 میلادی اداره می‌شد، در سال 1368 ساخته و در سال 1450 میلادی بازسازی شد. موزه قلعه شامل مجموعه‌ای از موزه‌هاست که یکی از آنها به مجسمه‌ها اختصاص دارد؛ مجموعه‌ای شامل «پیتا روندانینی»، آخرین شاهکار میکل‌آنژ که در سال 1953 از رم به این مکان منتقل شد از دیگر دیدنی‌های این قلعه به حساب می‌آید. سایر موزه ها دربرگیرنده آثار دکوراتیو و تزئینی شامل اشیای پیش از تاریخ و عتیقه‌های مصری و سلاح‌های ارتش و زره‌های قرون‌وسطی هستند.

قلعه فورزسکو

 

 

گالری نقاشی بررا | Pinacoteca di Brera

 

 

عمارت رنسانسی بررا، بین سال‌های 1651 تا 1773، با کاربری یک مدرسه یهودی ساخته شد؛ اما از سال 1776، تبدیل به آکادمی هنرهای زیبا شد و در نهایت به موزه بررا، یکی از بهترین موزه هنر در ایتالیا بدل گشت. بسیاری از آثار این گالری از کلیساهای متروک یا تخریب شده به اینجا منتقل شده‌اند. به محض ورود به حیاط، مجسمه ساخته شده از ناپلئون اول در سال 1809 اثر «کانوا» را خواهید دید. از جمله آثار قابل‌توجه در مجموعه نقاشی‌های قرن پانزدهم، اثر «بانو درمیان حلقه ای از فرشتگان» است. از دیگر آثار می توان به تابلوی «دو بانو» اثر جیووانی بلینی، همچنین آثاری از پائولو ورونسه، تیتان، تینتورتو و چهره‌نگاری‌های لورنزو لوتو و جیووانی باتیستا مورونی اشاره کرد اما بی شک مهم‌ترین تابلوی این مجموعه، تابلو «ازدواج باکره» اثر رافائل است.

کلیسای آمبروز مقدس | Sant’Ambrogio

 

 

کلیسای آمبروز که شاهکاری از هنر معماری رومانسک است، در سال 368 میلادی توسط آمبروز مقدس ساخته شد. وی در میلان متولد شد و از حامیان ساخت و توسعه میلان بود. چیزهای زیادی برای دیدن در این کلیسا وجود دارد؛ در ابتدای ورود، رواق بلندی چشم انسان را خیره می‌کند که متعلق به قرن نهم میلادی است، همچنین سنگ‌های تراش خورده تالار میانی بر اعتبار سبک رومانسک این بنا افزوده است. مطمئن شوید که در داخل بنا، منبر تراش خورده به سبک رومانسک و همچنین تابوتی که از قرن چهرم میلادی در زیر آن قرار دارد را ببینید. محراب بلند این کلیسا یک شاهکار هنری کارولینگین است که به سال 835 میلادی تعلق دارد.

پیاتزا دی مرکانتی | Piazza dei Mercanti

 

 

با تمام آسمان خراش‌هایی که دیدن آسمان را غیرممکن کرده‌اند، پیدا کردن فضاهایی که حس میلان قرون وسطی را به گردشگر بدهند، دشوار است؛ اما تنها با پنج دقیقه پیاده‌روی از «پیاتزا دل دوئومو»، می‌توانید جایی را بیابید که شما را قرن‌ها به عقب بر می‌گرداند. پیاتزا دی مرکانتی با تالار ساخته شده در سال 1233 میلادی، میدانی کوچک را در قلب سیاسی میلان ایجاد کرده است. نمای این عمارت از سنگ مرمر سیاه و سفید ساخته شده است و با کاربری دادگاه و محلی برای قضاوت ساخته شده بود. دریاچه لوگانو و درخت‌های نخل از سال 1272 میلادی، از دیگر جزئیاتی هستند که در این مجموعه فضای قرون وسطی را تداعی می‌کنند.

 

پیاتزا دی مرکانتی

 

 

موزه باگاتی والسچی | Museo Bagatti Valsecchi

 

 

عوامل بسیاری دست به دست هم داده‌اند تا این موزه را به یکی از مقاصد برتر گردشگری میلان تبدیل کنند. دو برادر در قرن 19 میلادی، عمر خود را صرف جمع‌آوری اسباب و اثاث منزل و هنرهای تزئینی کرده تا فضای داخلی قصر خود را طوری چیدمان کنند که انگار در دوره رنسانس زندگی می‌کنند. حال شما نه تنها می‌توانید یک عمارت با چیدمان کاملاً رنسانسی را با دیوارهای نقاشی شده ببینید، بلکه می‌توانید فرآیند جمع‌آوری اسباب را نیز به سبک انگلیسی دنبال کنید؛ بنابراین حس کنجکاوی شما هنگام گشت‌وگذار درمیان هر یک از آثار تاریخی و هنری تحریک می‌شود.

موزه باگاتی والسچی

 

 

 

موزه پلدی پتزولی | Poldi-Pezzoli Museum

 

 

یک خانه اشرافی قدیمی، امروزه میزبان نقاشی‌های بوتیچلی، مانتنا، پیرو دلا فرانچسکا، گواردی و آثار هنرمندان دیگر است که شامل جواهرات، نقره، برنز، ظروف چینی، سفال‌های آتروسک، زره و لباس‌های جنگی و … است. کف سالن‌ها با فرش‌های ایرانی پوشانده شده و پرده‌های نقش‌دار بر روی پنجره‌ها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. همچنین مجموعه بزرگی از توری‌های دست‌ساز اثر بوتیچلی نیز در این موزه نگهداری می‌شود.

گالری هنر مدرن | Civica Galleria d’Arte Moderna

 

 

ساختمان «گالری هنر مدرن میلان»، محل اقامت ناپلئون هنگام حضورش در این شهر است. امروزه تزئینات داخلی این بنا به همان سبک و سیاق قبل باقی مانده است. تمرکز این موزه بر هنر مخصوص ایتالیایی، از رومانتیسیسم قرن 19 میلادی تا پست امپرسیونیسم است؛ اما مجموعه گسترده‌تر از این‌هاست! در حیاط این گالری، یک باغ به سبک انگلیسی و همچنین یک باغ گیاه‌شناسی نیز وجود دارد که به موزه تاریخ طبیعی منتهی می‌شود.

استورجیوی مقدس | Sant’Eustorgio

 

 

«استورژیو» باسیلیکای سبک رومانسک، در قرن 12 و 13 میلادی ساخته شد؛ اما برج آن یک قرن بعد به آن افزوده و درنهایت نمای بیرونی آن در سال 1863 تکمیل گردید. اگر به آواز گروه کر به دقت گوش فرا دهید، می‌توانید هنر «میچلوتزو» در یک فضای معمارانه‌ی بی‌نظیر، با نقاشی‌های دیواری وینسنزو فوپا را درک کنید. کلیسای لورنزو ماگیوره مقدس نیز خیلی از اینجا دور نیست. قدمت آن به صدر مسیحیت باز می‌گردد اما ساخت گنبد سبک رنسانسی آن به سال 1574 می‌رسد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است