شهر مینسک در بلاروس

شهر مینسک در بلاروس

مینسْک (به بلاروسی: Мінск) (به روسی: Минск) پایتخت کشور بلاروس است. این شهر که ۱٫۸ میلیون جمعیت دارد مقر ادارات سازمان کشورهای همسود(مشترک‌المنافع) است. شهر مینسک همچنین مرکز شهرستان و بخشی به همین نام است. بلاروس سال‌ها تحت سیطره شوروی بوده و آمار دقیقی از جمعیت مذهبی مینسک وجود ندارد. مسیحیان مینسک معمولاً پیرو کلیسای ارتدکس بلاروسی یا کلیسای ارتدکس روسی هستند. همچنین اقلیت یهودی نیز در مینسک زندگی می‌کنند. مینسک دهمین شهر پرجمعیت جهان به شمار می‌رود و جاذبه‌هایی دارد که گردشگران و مسافران بسیاری را مجاب به خرید بلیط هواپیما به مینسک و سفر به این الماس کوچک بلاروس می‌کند.

 

هزینه غذا در مینسک

  • هزینه صبحانه یک دلار
  • هزینه هر وعده غذا 2-1 دلار (در سلف دانشگاه ارزانتر هم میباشد )
  • هزینه مرغ کیلوئی 5/2 دلار
  • هزینه 1 کیلو کالباس 3تا 5 دلار
  • هزینه برنج 7/0تا 1 دلار
  • هزینه اجاره سوئیت دانشجویی 40 تا 70 متری 200 تا300 دلار در ماه
  • هزینه خوابگاه به صورت متوسط ماهیانه 60 الی 80 دلار (متغیر است ).
  • هزینه اب ،برق و گاز پایین است .

 

جاذبه های گردشگری مینسک

مینسک جاذبه‌های فراوانی دارد که اولویت‌بندی بازدید از آنها در طی مسافرت چندین روزه شاید کار چندان آسانی نباشد. در زیر 10 مورد از برترین جاذبه‌های مینسک را که هنگام خرید بلیط هواپیما به مینسک و سفر به این شهر باید در خاطر و در لیست بازدیدتان باشد را نام می‌بریم.

 

باغ گیاه‌شناسی مینسک

 

شهر مینسک در بلاروس

 

باغ گیاه‌شناسی بسیار زیبا که با گلخانه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی در میان انواع درختان و گیاهان و گل‌ها فضایی آرامش‌بخش را برای بازدیدکنندگان و تمامی گردشگرانی که بلیط هواپیما به مینسک خریده‌اند ایجاد کرده است. این باغ شامل انواع گیاهان کمیاب و در معرض خطر، گل‌های کوکب، سوسن اصفر، کلماتیس، گیاهان دارویی و ادویه‌ای معطر، نیلوفر، لاله، ارکیده، یاس بنفش، گل داوودی و بسیاری دیگر. این باغ به‌تنهایی یکی از دلایلی است که گردشگران بلیط هواپیما به مینسک می‌خرند. روزها و ساعات کاری این باغ همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 4 و 5 بعدازظهر است و قیمت بلیط حدود 6 روبل است.

 

موزه جنگ بزرگ میهنی بلاروس

 

موزه جنگ بزرگ میهنی بلاروس

 

این موزه در زمان جنگ آلمان و نازی‌ها و با مفهوم یادآوری این جنگ و اتفاقات مربوط به آن تأسیس شد و شاید تنها موزه‌ای باشد که در زمان سختی‌ها و دشواری‌های جنگ ساخته‌شده است. درهای موزه همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 18 عصر به روی عموم باز است. قیمت بلیط ورودی 6 روبل است و اگر خواهان عکاسی از موزه باشید (حرفه‌ای و یا آماتور و یا حتی با موبایل)، قیمت بلیط 10 روبل خواهد بود. برای کودکان زیر 7 سال ورودی رایگان است.

 

موزه هنرهای ملی بلاروس

 

موزه هنرهای ملی بلاروس

 

موزه ملی هنر به عبارتی خانه فرهنگی بلاروس است که مجموعه اموال و دارایی‌های آن یکی از بیشترین و بزرگ‌ترین‌ها در اروپای شرقی محسوب می‌شود. این مجموعه شامل بیش از 30.000 آثار از هنرمندان بلاروسی و خارجی است. امروزه این موزه نه‌تنها به‌عنوان گالری هنر بلکه به‌عنوان مرکز مدرن آموزشی- علمی و بنیاد هنر نیز کارایی دارد. موزه همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 7 عصر دایر است.

 

سیرک دولتی بلاروس

 

سیرک دولتی بلاروس

 

سیرک دولتی بلاروس نشان‌دهنده اهمیت این کشور به هنر است. ساختمانی زیبا و مدور که در سال 2010 به‌طور گسترده‌ای بازسازی شد. این ساختمان بیرون از پارک گورکی و کمی بالاتر از آن واقع است. نمایش‌های سیرک برخلاف اپرا و دیگر نمایش‌ها در تمام فصول سال برقرار است و شما با خرید بلیط هواپیما به مینسک می‌توانید هم این بنای زیبا را از نزدیک ببینید و هم از یک نمایش زیبا لذت ببرید. ساعات کاری این سیرک همه‌روزه از 9 صبح آغازشده و تا 8 شب ادامه دارد.

 

کتابخانه ملی بلاروس

 

کتابخانه ملی بلاروس

 

کتابخانه ملی بلاروس که جامع‌ترین کتابخانه‌های بلاروس قرار دارد نگه‌دارنده منابع قدرتمند اطلاعاتی است که بیش از 90 سال است که اسناد میراث مربوط به مردم بلاروس را جمع‌آوری می‌کند. در حال حاضر مجموعه این کتابخانه شامل بیش از 10 میلیون قفسه‌بندی است که بیش از نیم میلیون مجموعه اسناد منحصربه‌فرد بلاروس از اوایل قرن نوزدهم تا حال حاضر و همچنین نسخه‌ها و سایر منابع دیگر خارجی که ارزش بالایی دارند را شامل می‌شوند. گردشگرانی که بلیط هواپیما به مینسک می‌خرند حتماً از این کتابخانه دیدن می‌کنند.

 

پارک Chelyuskintsev

 

پارک شهر مینسک در بلاروس

 

از قدیمی‌ترین پارک‌های بلاروس که در مینسک واقع است پارک Chelyuskintsev است. این پارک در سال 1928 تا 1931 در جنوب شرقی شهر تأسیس شد. محلی که این پارک در آن تأسیس‌شده جنگل کاماروفسکی نام دارد. با خرید بلیط هواپیما به مینسک علاوه بر تفریح در این پارک از فضای سرسبز جنگلی و هوای مطبوع آن لذت خواهید برد.

 

موزه خط جنگ استالین

 

موزه خط جنگ استالین

 

این موزه مجموعه‌ای چشم‌گیر از تانک‌ها، موشک‌ها، هلیکوپترها، اسلحه‌ها و انواع و اقسام وسایل و ابزار جنگی متعلق به جنگ شوروی در جنگ جهانی دوم که عمدتاً متعلق به دهه‌های 1960 تا 70 است. با خرید بلیط هواپیما به مینسک از این مجموعه زیبای جنگی دیدن کنید.

 

کاخ استقلال مینسک

 

کاخ استقلال مینسک

 

کاخ استقلال مینسک که امروزه کاخ ریاست جمهوری مینسک نیز هست معماری جالب و چشمگیری دارد. این ساختمان با نمای بیرونی تماماً شیشه‌ای که فضای بیش از 50.000 مترمربع را در بر گرفته نمادی از الکساندر لوکاشنکو در سیاست بلاروس است.

 

موزه معماری سنتی و زندگی روستایی

 

موزه معماری سنتی و زندگی روستایی

 

شاید نام موزه شما را یاد فضایی سربسته که در آن ابزار و یا اسناد تاریخی نگه‌داری می‌شود بیندازد. اشتباه نکنید این موزه برخلاف بسیاری از موزه‌ها در فضای باز قرار دارد. چند ده خانه روستایی، یک مدرسه، یک کلیسا و یک آسیاب بادی قدیمی تشکیل‌دهنده این موزه هستند که در 15 کیلومتری جنوب غربی مرکزی مینسک قرار دارد. شما تنها با خرید بلیط هواپیما به مینسک می‌توانید از نوع زندگی روستایی و آب‌وهوای خوب آن لذت ببرید.

 

دفتر مرکزی کا.گ.ب

با خرید بلیط هواپیما به مینسک می‌توانید از کا.گ.ب. دیدن کنید! ساختمانی نئوکلاسیک و زرد رنگ و معبد مانند در مینسک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد این ساختمان بنایی متعلق به کا.گ.ب است. در آن‌طرف خیابان پارکی را خواهید دید که با مجسمه نیم‌تنه‌ای از فلیکس ژرنیسکی، بنیان‌گذار کا.گ.ب مزین شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است