شهر نیژنی نووگورود در روسیه

شهر نیژنی نووگورود در روسیه

شهر نیژنی نووگورود (به روسی: Нижний Новгород) مرکز استان نیژنی نووگورود کشور روسیه است. مطابق با آمار سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، این شهر در حدود ۱٫۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین شهر پر جمعیت روسیه پس از مسکو، سن پترزبورگ، نووسیبیرسکو یکاترینبورگ است.

این شهر به اختصار نیژنی نامیده‌می‌شود و مرکز اداری ناحیه فدرالی ولگا است. نیژنی یک مرکز مهم اقتصادی، علمی، آموزشی و فرهنگی در روسیه است. این شهر همچنین مرکز منطقه اقتصادی “ولگا-ویاتکا” نیز می‌باشد. این شهر یکی از مراکز اصلی گردشگری در روسیه است.

شهر نیژنی نووگورود در غرب کشور روسیه واقع شده است و همچنین مرکز استانی به همین نام می باشد. در حال حاضر حدود ۱٫۵ میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند که از این حیث در جایگاه چهارم قرار دارد. به واسطه قدمت و گذشته شهر نیژنی نووگورود، بعضی ها این شهر را پایتخت سوم روسیه می نامند. این شهر، در میانه های قرن نوزدهم، پایتخت تجاری امپراتوری روسیه بود و صنعتش حسابی رونق داشت. اهمیت تجاری این شهر در قرن نوزدهم چنان بود که می گفتند سن پترزبورگ سر، مسکو قلب و نیژنی نووگورود هم کیف پول روسیه است.

نیژنی نووگورود در ساحل جنوبی رود ولکا قرار گرفته است. رود اکا هم از میان شهر می گذرد و آن را به دو منطقه “علیا” در ساحل تپه ای سمت راست و شهر “سفلی” در ساحل سمت چپ تقسیم می کند.

نیژنی نووگورود آب و هوای مرطوب و قاره ای دارد ، آب و هوایی شبیه به شهر مسکو ولی با زمستان های سردتر. از مناظر دیدنی شهر نیژنی نووگورود می توان به مجموعه کرملین، موزه ساخارف، موزه گورکی. موزه معماری ولگای سفلی، کلیساها و صومعه های شهر و صومعه ماکارف اشاره کرد.

 

حمل و نقل عمومی 

مترو

متروی نیژنی نووگورود در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد و هم‌اکنون دارای ۲ خط و ۱۴ ایستگاه می‌باشد.

 

اماکن گردشگری شهر نیژنی نووگورود

خیابان بولشایا پوکروسکایا| Bolshaya Pokrovskaya

 

خیابان بولشایا پوکروسکایا

 

این خیابان یکی از بهترین مکان‌های نیژنی نووگورود برای غرق شدن در فرهنگ مردم این شهر است که در قلب نیژنی نووگورود قرار گرفته است. این خیابان زیبا یکی از شاداب‌ترین نقاط شهر است که با هر بار رفتن به آن شاهد چشم‌اندارهای هیجان‌انگیز جدیدی خواهید بود. ساختمان‌های زیبا و با شکوه در هر دو طرف این خیابان بیان‌گر معماری زیبای نیژنی نووگورود بوده و فروشگاه‌ها و مغازه‌های موجود در خیابان نیز بهترین مکان برای تهیه سوغات نیژنی نووگورود و روسیه می‌باشد. خیابان بولشایا پوکروسکایا برای افرادی که به دنبال زندگی شبانه هستند نیز مکان مناسبی به حساب می‌آید. چرا که با غروب آفتاب و روشن شدن چراغ‌ها، این خیابان چهره جدیدی به خود گرفته و مکان مناسبی برای لذت بردن از زندگی شبانه می‌شود. در این خیابان بارهایی نیز وجود دارند که در بین قشر دانشجوهای شهر پرطرفدار هستند.

 

پله‌های چکالوف | The Chkalov Staircase

 

پله های چکالوف

مکانی ایده‌آل برای تماشای غروب آفتاب که توسط دولت شوروی ساخته شده و یکی از مکان‌های دیدنی منحصر به فرد نیژنی نووگورود شناخته می‌شود. نام این پله‌ها از خلبان معروف، والری چکالوف گرفته شده است که برای اولین بار از مسکو به ونکوور پرواز کرد؛ در بالای پله‌ها نیز بنای یادبودی از این خلبان ساخته شده است. این مکان با بیش از ۱۵۰۰ پله، تبدیل به یکی از مکان‌های مورد علاقه مردم شهر برای استراحت و قرار گذاشتن شده است.

 

موزه روکاویشنیکو | The Rukavishnikov Estate Museum

 

موزه روکاویشنیکو

 

روکاویشنیکو یکی از ثروتمندترین خانواده‌های روسی و تاجری در نیژنی نووگورود بوده است. کاخ این خانواده هم‌اکنون به عنوان موزه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و با رفتن به آن می‌توان تصویری از میزان ثروت خانواده‌های ثروتمند در زمان تزار را در ذهن داشت. این بنای باشکوه متعلق به قرن نوزدهم در میان فضایی سبز و زیبا قرار گرفته و بهترین مکان برای دور شدن از ازدحام و هیاهوی شهر می‌باشد.

 

موزه ساخارو | The Sakharov Museum

 

موزه ساخارو

 

موزه ساخارو به آندره ساخارو Andrei Sakharov دانشمند روسی اختصاص یافته است؛ دانشمند فیزیک هسته‌ای و فعال حقوق بشر که به مدت شش سال به مکانی که این موزه هم‌اکنون در آن قرار دارد تبعید شده بود. این دانشمند به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری خود از طرف دولت جماهیر شوروی مورد آزار و اذیت‌های فراوانی قرار گرفته و در عین حال یک بار جایزه نوبل نیز دریافت کرده بود.

 

مرکز ملی هنر معاصر

 

مرکز ملی هنر معاصر

 

در داخل کاخ کرملین نیژنی نووگورود یکی از بهترین گالری‌های هنری مدرن روسیه وجود دارد. این گالری به به گالری‌ها و نمایشگاه‌های موجود در مسکو و سن پترزبورگ نیز مرتبط بوده و در آن تعدادی از بهترین آثار هنری روسیه و آثار بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود. این گالری‌ها همواره در حال گسترش و پیشرفت بوده و مسئولین در حال افزودن نمایشگاه‌ها، سالن‌های کنسرت، رستوران و… به آن‌ها هستند.

 

 

مرکز رسپابلیکا

 

مراکز خرید در شهر نیژنی نووگورود

مرکز شکلات

واقع در خیابان بلینسکی Belinsky ، شماره ۱۲۴٫

 

مرکز اتاژی Etazhi

واقع در خیابان بلینسکی، شماره ۶۳٫

 

مرکز رسپابلیکا Respublika

فروشگاه بسیار بزرگ درست مقابل ایستگاه موسکوفسکی Moskovsky

 

مجموعه مگا MEGA

مرکز خریدی در فدیکوو Fedyakovo ( شهری در حومه جنوبی نیژنی نووگورود روسیه ، در جاده ای که به کازان منتهی می گردد)، فروشگاه های بزرگ و معروفی مانند گروه بین المللی خرده فروشی آچان Auchan ، ایکا IKEA خرده فروشی لوازم خانگی ، فروشگاه های زنجیره ای اوبی OBI در آن قرار دارند.

 

مرکز فانتزی Fantasy

واقع در خیابان رودیونوف Rodionov ، شماره ۱۷۸

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است