شهر هراکلیون در یونان

هراکلیون بزرگترین منطقه شهری در کرت، پایتخت منطقه و مرکز اقتصادی جزیره است. اولین تمدن اروپایی، تمدن مینوان، 5000 سال پیش در این سرزمین رونق گرفت. در حال حاضر جمعیت هراکلیون تقریبا 150،000 نفر است. این شهر بسیار زنده و بین‌المللی است، مخصوصا وقتی می‌توان هزاران بازدیدکننده را در طول تابستان دید که در بازار خرید کرده و موزه‌ها و سایر مکان‌های جذاب را تماشا می‌کنند. همچنین در طول 20 سال گذشته، شهر پیشرفت چشمگیری در زمینه‌های علمی و فناوری داشته است.

هراکلیون در امتداد ساحل شمالی جزیره قرار دارد و از غرب حدود 80 کیلومتر با شهر رتیمنون فاصله داشته و در 135 کیلومتری شهر هانیا می‌باشد. از شرق نزدیک به شهر آژیوس نیکلاوس (60 کیلومتری) و شهر سیتیا (130 کیلومتری) قرار گرفته‌اند.

 

شهر هراکلیون 3

 

 

فرهنگ شهر

تاریخچه طولانی شهر هراکلیون و ویژگی بین المللی آن، به وجود فرهنگ غنی کنونی کمک شایانی نموده است. رویدادهای فرهنگی از رسیتال‌های موسیقی و رقص گرفته تا اجراهای تئاتر، سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌های هنری، فرهنگ این منطقه را غنی کرده‌اند.

رویداد فرهنگی بزرگ  شهر هراکلیون، جشنواره فرهنگی تابستان است که توسط شهرداری سازماندهی می‌شود. سه ماه اجرا توسط هنرمندان یونانی و خارجی در زمینه‌های موسیقی، تئاتر و رقص برگزار می‌شود. اکثر کنسرتها در فضای رو باز در چندین سالن تئاتر برگزار می‌شود که خارج از قلعه‌های دیوارهای ونیزی ساخته شده‌اند و این به زیبایی هر چه بیشتر هر کنسرت می‌افزاید. جشن و رژه کارناوال هراکلیون، سینمای شهری و جشنواره هنرهای مدیترانه‌ای هر سال (25 سپتامبر تا 5 اکتبر) نیز توسط شهرداری هراکلیون سازماندهی و برگزار می‌گردد.

 

 

شهر هراکلیون 2

 

 

امکانات برای بازدید کنندگان

امروزه شهر هراکلیون به عنوان یک شهر مدرن، دارای امکانات گسترده‌ای است که نیازهای بازدیدکنندگانش را برآورده می­‌سازد. هتل‌های زیادی وجود دارد؛ از هتل‌های لوکس گرفته تا اتاق‌های اجاره‌ای کوچک و مسافرخانه‌های شبانه‌روزی که در تمام سال دایر هستند و اکثریت آنها در شهر قدیمی قرار دارند.

دفاتر مسافرتی تورها و رویدادهای خاصی را ارائه می‌کنند، شرکت‌های کرایه ماشین و دیگر سازمان‌های مرتبط با گردشگری نیز نزدیک به مرکز شهر قدیمی و بندر هستند.

 

 

شهر هراکلیون 4

 

 

بهترین زمان سفر برای بازدید از جاذبه‌ها

اگر برای بازدید از جاذبه‌های متعدد کرت از جمله جاذبه‌های تاریخی و شرکت‌ در تورهای غذایی به هراکلیون سفر می‌کنید، نیازی به آب‌وهوای گرم ندارید و همین که هوا ملایم و مطبوع باشد می‌توانید به اکثر جاذبه‌ها سر بزنید. ماه‌های مارس، آوریل، مه، اکتبر و اوایل نوامبر بهترین زمان سال برای گشت‌وگذار در جاذبه‌های شهر است. در این ماه‌ها، هوا هنوز سرد نشده و نسبتا گم است البته احتمال بارندگی وجود دارد و بد نیست که لباس گرم همراه خود ببرید. شهری مثل هراکلیون، شهری نسبتا پرجمعیت است و در سراسر سال، فعال و پرجنب‌وجوش است.

 

 

شهر هراکلیون 5

 

 

فصل خلوت گردشگری

فصل خلوت گردشگری در کرت از اواخر اکتبر تا آوریل ادامه دارد. این فصل یعنی زمستان آب‌وهوای سرد و آسمان ابری و گاهی بارندگی دارد. شهر بزرگی مثل هراکلیون در زمستان هم تعطیل نمی‌شود و زندگی در آن جریان دارد ولی شور و هیجان شب‌های تابستان را نخواهید دید. پروازها و حرکت فرابرها محدودتر می‌شود.

 

 

شهر هراکلیون 7

 

 

جاذبه های گردشگری

  • کاخ کنوسوس (Palace of Knossos)
  • موزه‌ی باستان‌شناسی هراکلیون
  • موزه‌ی تاریخ کرت (Historical Museum of Crete)
  • آکواریوم کرت
  • کلیسای سنت کاترین
  • کاخ Phaestos
  • کلیسای جامع سنت میناس (Saint Minas)
  • کلیسای سنت تیتوس
  • موزه‌ی تاریخ طبیعی کرت
  • ساحل کارتروس (Karteros)

 

شهر هراکلیون 6

 

 

سخن پایانی

چهارمین شهر بزرگ یونان، ارزش بازدید و گشت‌وگذار را دارد. به ویژه اگر به شهرهای زنده و پر رفت‌وآمد علاقه‌مند هستید، پس فرصت بازدید از شهر زیبای هراکلیون و جاذبه‌های دیدنی و فواره‌ها را از دست ندهید. همچنین فستیوال و کارناوال‌های آن بسیار زیبا برگزار می‌شوند. امیدوارم بازدید خوبی از هراکلیون داشته باشید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است