شهر هوبارت در استرالیا

شهر هوبارت در استرالیا

هوبارت یا هُبارت (به انگلیسی: Hobart) شهری بندری در استرالیا و مرکز ایالت تاسمانی است. هبارت در سال ۱۸۰۲ ساخته شده و هم‌اکنون بیش از ۲۰۲٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد. اکثر سفرها به تاسمانی از پایتخت رنگارنگ آن یعنی هوبارت آغاز می‌شود. هوبارت در سال 1804 به‌عنوان مستعمره جزایی تأسیس شد و پس از سیدنی، قدیمی‌ترین شهر بزرگ استرالیاست. این شهر پر از جذابیت‌های کوچک و بزرگ است و در تقویم سالانه آن جشنواره‌ها و مراسم زیادی وجود دارد، همچنین رستوران و محصولات ارگانیک عالی در آن به چشم می‌خورد. ساختمان‌های دوران استعمار، قایق‌های ماهیگیری و بادبان‌های آن‌ها، شنبه‌بازار در میدان سالامانکا و ساحل شگفت انگیزش از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شوند.

 

جاذبه های گردشگری هوبارت

کوه کریدل Cradle Mountain

 

کوه کریدل 1

 

تجربه دیدن حیات وحش تاسمانی یکی از بهترین تجربه های حیات وحش است. در کوه کریدل و پارک ملی دریاچه سنت کلیر شما ستون های دولریت، جنگل های بارانی باستانی و حیوان مشهوری به نام شیطان تاسمانیایی را مشاهده می کنید. در این منطقه می توانید پاک ترین هوای دنیا را به ریه هایتان بکشید.

موزه هنرهای جدید و قدیم Museum of Old and New Art

 

موزه هوبارت

 

موزه هنرهای جدید و قدیم (Museum of Old and New Art) زیباترین بنای هنری استرالیا را در خود جای داده است. هر چند که کمتر از ۵ سال از ساخت این موزه می‌گذرد، اما توانسته با گنجینه بی‌نظیر هنری خود به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری جهان تبدیل شود. این موزه دستاورد باشکوه دیوید والش (David Walsh)، ریاضی‌دان و کلکسیونر هنری اهل تاسمانی (Tasmania کشوری کوچک و جزیره‌ای در قاره اقیانوسیه) است که میلیون‌ها الگوریتم دقیق در عالم ریاضی طراحی کرده است و از این طریق ثروت سرشاری را به دست آورده است.

دره هوان Huon Valley

 

دره هوان هوبارت

 

دره هوان در جنوب شهر هوبارت قرار گرفته است و جایی است که می توانید زیباترین مناظر تاکستان ها، آبراه ها و گذرگاه جنگل تاهون را بیابید. این دره در مرکز شهر هوان ویل قرار گرفته است که روی رود هوان ساخته شده است و می توانید از آنتیک فروشی ها، تاکستان ها، و فروشگاه های دیگر آن خرید کنید و خوراکی ها مخصوص این منطقه را بخورید. به مسافرین این منطقه پیشنهاد می شود که “گشت هوان” را امتحان کنند. این گشت شامل دره هوان، کانال دانترکاستو، جزیره برونی و مناطق پرت جنوبی می شود. در این مسیر مناظر صخره های دریایی و غارهای و قله های کوهستانی و جنگل های باستانی را خواهید دید.

بندر آرتور Port Arthur

 

بندر آرتور

 

شهر بندری آرتور در 60 کیلومتری هوبارت واقع شده است و رسماً بهترین جاذبه گردشگری تاسمانی محسوب می شود. در سال 2008 این شهر یک موزه باز و “زندان نمونه” اعلام شد. مجموعه این شهر شامل کلیسای گوتیک، بیمارستان، برج محافظت و سربازخانه می شود. در زندان آن بین سال های 1830 و 1877 حدود 12000 زندانی حبس بودند.

گردنه ایگل هاوک Eaglehawk Neck

 

گردنه ایگل هاوک

 

این گردنه باریک، شبه جزیره تاسمانی را به خشکی پیوند می دهد و جای جالبی است. در این ناحیه قبلاً یک سری سگ زنجیر می شد تا هر زندانی که اقدام به فرار به بندر آرتور می کرد را بگیرند، ولی حالا این نقطه بخاطر زیبایی اش معروف است. سواحل آن برای موج سواری مناسب هستند و زمین منحصر بفردی هم دارد و اغلب اهالی جزیره تابستان ها را در این سواحل می گذرانند.

پارک ملی ناران تاپو Narawntapu National Park

 

پارک ملی ناران تاپو

 

این پارک در کرانه شمالی جزیره قرار دارد و به عنوان “سرنگتی تاسمانی” شناخته می شود، زیرا زادگاه حیات وحش زیادی است. این پارک پر از علفزارها، درختان اکالیپتوس، مرداب ها و خارستان ها است. پرنده نگران می توانند آنچه می خواهند در این نواحی بیابند. زیرا گونه های کمیابی از پرندگان در این ناحیه مشاهده می شوند.

دره تامار Tamar Valley

 

دره تامار

 

این دره هم مقصد خوبی در سفر به تاسمانی است. 50 کیلومتر مسیر خوش منظره پر از چشم اندازهای انبوه و بیش از 20 تاکستان، باغستان و متل های زیبا در این دره امتداد یافته است.

پارک ملی فریسینت Freycinet National Park

 

پارک ملی فریسینت

 

اینجا هم مکان دیگری است که نباید آن را از دست بدهید. این پارک در کرانه شرقی تاسمانی واقع شده است و حیات وحش آن کاملاً بکر و دست نخورده است. یکی از جاذبه های محبوب آن، خلیج واین گلس است که بخاطر ساحل سفید و آب های فیروزه ای و کوه های گرانیتی صورتی اش معروف است. می توانید با اتومبیل به فانوس دریایی کیپ تورویل بروید و از مناظر زیبای اطراف آن لذت ببرید. یا در خلیج هانی مون در کنار دلفین ها کایاک سواری کنید.

رود فرانکلین Cradle Mountain

 

رود فرانکلین

 

رود فرانکلین در پارک ملی رودهای وحشی فرانکلین-گوردون واقع شده است که در شمال میراث جهانی حیات وحش تاسمانی واقع شده است. گذشته از مشاهده زیبایی طبیعی و برجسته آن و قایق سواری در آبهای زلال و شفاف این رود، می توان ماجراهای هیجان انگیزی را تجربه کنید. جنگل های بارانی گسترده، حوضچه های ساکت و آرام، تنگدره های عمیق و مسیرهای خوش منظره ای را شاهد خواهید بود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است