شهر هیروشیما ژاپن

شهر هیروشیما ژاپن

هیروشیما (به ژاپنی: 広島市 Hiroshima-shi) از دو واژه ژاپنی «هی. رو» به معنی گسترده و «شی. ما» به معنی جزیره ترکیب شده‌است. هیروشیما شهری در غرب جزیره هونشو در کشور ژاپن است. نخستین شهری است که توسط آمریکا به آن حمله اتمی شد (ششم اوت ۱۹۴۵م). با انفجار بمب اتمی چهار تنی محتوی ۶۰کیلوگرم اورانیوم-۲۳۵ موسوم به پسر کوچک بر روی این شهر، تا پایان سال ۱۹۴۵م در حدود ۱۴۰۰۰۰ نفر و در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۱ در حدود ۶۰۰۰۰ نفر جان باختند. بمب که در ارتفاع ۵۴۸ متری زمین منفجر شد قدرتی برابر با ۲۰۰۰۰ تن تی‌ان‌تی داشت و در حال انفجار از فاصله ۹ کیلومتری ۱۰ برابر نورانی تر از خورشید دیده می‌شد.

هیروشیما 1

 

 

انواع هزینه‌ها

هزینه‌ی هاستل

متاسفانه در این شهر برای انتخاب هاستل گزینه‌های محدودی وجود دارد، اما همین تعداد هم کیفیت خوبی دارند. برای اقامت در یک اتاق اشتراکی به ازای هرشب باید انتظار پرداخت ۲،۵۰۰ تا ۳،۰۰۰ین ژاپن(JPY) را داشته باشید. قیمت اتاق‌های خصوصی هم از ۶،۰۰۰ JPY شروع می‌شود. همه‌ی هاستل‌ها در هیروشیما وای فای رایگان ارایه می‌دهند.

هزینه‌ی اقامت در هتل

برای اقامت یک شبه در یک هتل(اتاق یک‌نفره)، در مرکز شهر حدود ۶،۰۰۰ JPY از شما طلب می‌کنند‌. همچنین برخی از هتل‌ها اگر از قبل اتاق رزرو کنید یا چند شب اقامت داشته باشید مقداری تخفیف خواهند داد.

متوسط قیمت مواد غذایی

اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید، یک راه ارزان و مناسب Okonomiyaki است که شامل تخم مرغ، گوشت و غذاهای دریایی می‌شود که می‌توانید با پرداخت ۸۷۰ JPY تهیه کنید. همچنین اگر تمایل دارید خودتان آشپزی کنید، می‌شود مواد غذایی یک هفته‌تان را با قیمتی معادل ۳،۷۲۹ تا ۴،۹۶۰ JPY از فروشگاه‌ها تهیه کنید. اغلب رستوران‌های این شهر یک وعده غذای کامل را حدود ۱،۸۶۰ JPY به فروش می‌رسانند. رستوران‌های رنج متوسط هم به ازای هر وعده غذا حدودا ۳،۷۲۰ JPY از شما مطالبه می‌کنند. هر قطعه سوشی را نیز می‌توانید با پرداخت ۱۲۵ تا ۶۲۰ JPY تهیه کنید‌. در نهایت برای هر وعده فست فود باید متحمل پرداخت حدود ۷۵۰ JPY شوید.

هزینه‌ی حمل و نقل

در هیروشیما می‌توان با پرداخت هزینه‌ای بین ۱۵ تا ۲۰۰ JPY بلیط‌های درون شهری اتوبوس و تراموا را تهیه کرد. و در صورت تمایل می‌توانید یک کارت عبور شهری یک روزه با قیمت ۶۰۰ JPY خریداری کنید. سیستم متروی این شهر به نام Astram بعد از ساعت ۶ صبح هر چند دقیقه یک بار اقدام به جابجایی مسافران می‌کند‌. هزینه‌ی جابجایی توسط این سیستم بسته به مسافتی که طی می‌کنید، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ JPY می‌شود.

 

جاذبه های گردشگری هیروشیما

بازدید از موزه‌ی خاطرات بمب اتمی و پارک صلح

 

هیروشیما ژاپن 1

 

موزه‌ی مذکور تاریخ شهر هیروشیما را قبل و ‌بعد از انفجار فاجعه آمیز بمب اتم به تصویر می‌کشد‌. در واقع در این موزه، یک تجربه‌ی علمی به وسیله‌ی تعداد زیادی عکس و فیلم و مقدار زیادی اطلاعات را در زمینه‌ی اثر رادیو اکتیو بر روی مردم در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهند. این مکان بسیار پر بازدید است، خصوصا بخش بنای یادبود کودکان آن که جلب توجه می‌کند.

 

 

بازدید از قلعه‌ی هیروشیما

 

قلعه هیروشیما 1

 

اگرچه قلعه‌ای اصلی توسط انفجار اتمی محو گردید، اما بازسازی آن فرصتی عالی را برای  آگاهی از تاریخ این شهر و سبک زندگی مردم در روزگاران گذشته به وجود آورد. بازدید از این مکان را از دست ندهید.

 

 

بازدید از جزیره‌ی مایجیما (Miyajima)

 

بازدید از جزیره‌ی مایجیما

 

مایجیما یک جزیره، درست بیرون از هیروشیما است که به خاطر دروازه‌ی torii که سر از آب برآورده، مشهور است‌. مایجیما یعنی جزیره‌ی مقدس، پس مطمئن شوید  از Itsukushima, زیارتگاهی که بر روی آب قرار دارد, بازدید کنید. علاوه بر این‌ها در این ناحیه مسیر پیاده‌‌روی زیبایی وجود دارد که ارزش این جزیره را برای یک سفر یک روزه دوچندان می‌کند. با استفاده از یک کشتی به این نقطه سفر کنید، چرا که مناظر بکری را در طول مسیر مشاهده خواهید کرد.

 

 

بازدید از موزه‌ی هنر هیروشیما

 

بازدید از موزه‌ی هنر هیروشیما

 

نیمی از قطعات هنری این موزه آثار هنرمندانی همچون کلود مونه، ادگار دگا و رنوار را شامل می‌شود اما نیمی دیگر متعلق به هنرمندان ژاپنی است. ترکیبی عالی از هنر جهانی و بومی ژاپن‌. ورودیه این موزه ۱،۰۰۰ JPY می‌شود‌.

 

 

بازدید از قلعه‌ی Bitchu Matsuyama

 

قلعه هیروشیما

 

قلعه‌ی مذکور نه تنها مرتفع‌ترین قلعه‌ی ژاپن محسوب می‌شود، بلکه تنها قلعه‌ای است که از زمان خود به صورت اصیل بازمانده است. این قلعه در اصل بر روی کوهستانی، در سال ۱۲۴۰ میلادی توسط Akiba Shigenobu  بنا شده است. بعد از پایان عصر Edo، این قلعه تا حدی نابود و ‌متروک شد و کم کم نیاز به تعمیر پیدا کرد. در سال ۱۹۲۹، کار مرمت قلعه آغاز‌ و سه بخش آن تعمیر شد و تا به امروز باقی مانده است.

 

پرسه زدن‌در باغ Shukkeien

 

دیدنیهای هیروشیما 1

 

مناظر متراکم و زیبای باغ ژاپنی Shukkeien  برای بازدید بسیار ارزشمند است، و مکانی ایده‌آل برای کاهش افسرگی ناشی از انفجار اتمی محسوب می‌شود. این باغ احساسی از دنیایی متفاوت را القا می‌کند. قدم زدن در مسیر‌های که از پل‌ها و مارپیچ‌ها می‌گذرد و اطرافش را چایخانه‌ها و آبشار‌ها فرا گرفته است، مطمئنا تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود.

 

 

بازدید از موزه‌ی مزدا

 

موزه مزدا

 

دفتر مرکزی شرکت مزدا با هیروشیما مقداری فاصله دارد. شرکت در تورهای این کمپانی برای عاشقان اتومبیل سواری واجب است. اگر سوال‌های مهم فنی دارید باید در تورهای این‌چنینی شرکت کنید، البته مترجم یادتان نرود،‌ چرا که در تورهای انگلیسی جزئیات کمی دستگیرتان می‌شود. در طی این تور که به صورت رایگان برگزار می‌شود، می‌توانید از خط مونتاژ این کارخانه دیدن کنید و همچنین نگاهی به طرح‌های مفهومی این شرکت بیاندازید.

 

 

گشت وگذار در پارک Chuo

 

دیدنیهای هیروشیما

 

پارک مذکور در وسط شهر واقع شده است. این گستره‌ی سرسبز قلعه‌ی هیروشیما، زیارتگاه Gokoku، تعدادی موزه و مسیرهایی عالی برای دویدن و پیاده روی را در خود جای داده است. اغلب در این پارک بازی‌های فوتبال، فوتبال آمریکایی و وحتی بازی فریزبی برگزار می‌شود که می‌توانید یا در آن‌ها شرکت کنید یا از تماشای‌ آنها لذت ببرید.

 

 

شرکت در جشنواره‌ی گل

 

جشنواره گل هیروشیما

 

یکی از رویدادهای بزرگ شهر هیروشیما، جشنواره‌ی گل است که به طور سالانه در پایان‌ اولین هفته‌ی ماه می برگزار می‌شود. اجراهای مختلفی از جمله توسط گروه‌های پاپ، دسته‌های کوچک جاز، گروه‌های کمدی و اکیناوا در این جشنواره برگزار می‌شود. همیشه تعداد زیادی فروشنده‌ی مواد غذایی و صنایع دستی در این جشنواره حضور دارند. خبر خوب اینکه شرکت در این جشن رایگان است.

 

 

تماشای یک نمایش در تئاتر Shimizu

 

تماشای تئاتر هیروشیما

 

اگر به فرهنگ ژاپنی علاقمند هستید تماشای نمایش‌های این سالن را که تنها به اجراهای ژاپنی اختصاص دارد، از دست ندهید. نمایش‌ها معمولا بر اساس درام‌های کلاسیک، و بازیگرانی که به طرز دیوانه‌ واری لباس پوشیده‌اند و استادانه گریم شده‌اند اجرا می‌شود. قیمت بلیط هر نمایش حدود ۲،۰۰۰ JPY می‌شود.

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است