شهر وانادزور در ارمنستان

شهر وانادزور در ارمنستان

وانادزور (ارمنی: Վանաձոր) سومین شهر پرجمعیت کشور ارمنستان و مرکز استان لوری در بخش شمالی کشور است. آن حدود ۱۲۸ کیلومتر (۸۰ مایل) شمال پایتختایروان واقع شده است. بر سرشماری سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۸۶٬۱۹۹ نفر جمعیت دارد.

وانادزور شهری است بزرگ و دیدنی که با پایتخت این کشور یعنی ایروان در حدود 130 کیلومتر فاصله دارد . در این شهر سرسبز می توان مناظر طبیعی حیرت آوری را مشاهده کرد . این مناظر به قدری زیبا هستند که پیشنهاد می کنیم برای یکبار در عمرتان هم که شده به وانادزور سفر کنید و از مناظر آن لذت ببرید .

این شهر در طول تاریخ نام های مختلفی را بر خود گرفته است که قدیمی ترین نام آن طبق اسناد قره کلیسا می باشد .

طبق نمودار جمعیتی این شهر ، از چند سال گذشته هرساله از تعداد افراد ساکن در این شهر کم می شود . در حال حاضر و طبق آمار های بدست آمده در حدود 6 سال پیش این شهر تقریبا 86 هزار نفر جمعیت داشته است این در حالی است که آمار های سال 2001 جمعیت این شهر را در حدود 107 هزار نفر تخمین می زند .

همانطور که گفته شد این شهر به خاطر داشتن آب و هوایی کاملا مساعد و خوب دارای مناظری است که چشم هر انسانی را خیره می کند . معمولا سفر به وانادزور در مرکز استان لوری در برنامه تمام تور های مسافرتی ارمنستان می باشد . توریست ها در استراحتگاه های این شهر که شهرت جهانی دارد به لذت بردن از طبیعت می پردازند و در این میان استراحت گاه های تابستانی این شهر ، طرفداران زیادی دارد .

صنعت و علم در این شهر پیشرفت بسیار خوبی دارد . وجود کارخانه های مهم و دانشگاه های معتبر در به وجود آمدن این امر تأثیر بسزایی دارد علاوه بر این، وجود و رونق صنعت گردشگری در این شهر ، مسئولان این شهر را وادار به گسترش امکانات تفریحی و رفاهی کرده است .

این شهر زادگاه و محل زندگی اشخاصی بوده است که در حال حاضر در تمام دنیا شهرت جهانی داشته و به خاطر حرفه ای که در آن فعالیت داشته اند بسیار معروف می باشند از جمله استپان زوریان ، آرتاوازد پلشیان ، شاوارش کاراپتیان ، ادوارد نالباندیان و بسیاری دیگر از هنرمندان ، ورزشکاران و سیاست مدار ها .

اگر بخواهیم معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر وانادزور را به اختصار نام ببریم می توانیم به پارک سایات نوا ، کلیسای مادر مقدس ، تپه های ماشتوتس ، موزه استپان زارویان ، پارک اصلی شهر وانادزور و باغ گیاه شناسی این شهر اشاره کنیم .

 

کلیسای وانادزور

 

کلیسای وانادزور

 

 

کلیسای مادر مقدس خدا

 

کلیسای مادر مقدس خدا

 

 

کوه های پنمک در اطراف وانادزور

 

کوه های پنمک در اطراف وانادزور

 

 

پارک مرکزی وانادزور

 

پارک مرکزی وانادزور

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است