شهر پاراماریبو سورینام

شهر پاراماریبو سورینام

پاراماریبو پایتخت کشور سورینام است. این شهر بر روی رودخانه سورینام در فاصله تقریبی ۱۵ کیلومتری از اقیانوس اطلس در داخل این کشور واقع شده‌است. پاراماریبو در موقعیت جغرافیایی ‘۵۲ °۵ شمالی، و ‘۱۰ °۵۵ غربی قرار گرفته و محدوده زمانی آن به استثنای وضعیت یک ساعت جلوتربردن ساعت، در ۳-UTC قرار دارد. جمعیت این شهر حدوداً ۲۵۰ هزار نفر است و بر کرانهٔ رود پاراماریبو قرار گرفته‌است. فاصله آن از کرانهٔ اقیانوس اطلس، ۱۵ کیلومتر است.

پاراماریبو به دلیل بافت نژادی متضاد خود مشهور است از جمله هندیها، دورگه‌ها، برده‌های فراری، اندونزیایی‌ها، آمریندیها، چینی‌ها و اروپاییها.

در روزهای یکشنبه و تعطیلات یک رقابت آواز پرنده برگزار می‌شود. پرندگان سیاه ” تواتوا ” (سهره پهن منقار، “اوریزوبروس کراسیروستریس “) رایجترین پرندگانی هستند که برای این منظور استفاده می‌شوند. این پرنده در بخش ملحقات-۱ CITES قرار دارد.

میدان استقلال یا Onafhankelijksplein، در مرکز شهر پاراماریبو شامل کاخ ریاست جمهوری و مجلس ملی می‌باشد. درست در کنار میدان پارک انتوئین Arecaceae قرار دارد. نقاط جالب دیگر سورینام عبارتند از موزه، موزه ضرابخانه، قلعه زیلاندیا (پاراماریبو)| قلعه زیلاندیا (با قدمت قرن هفدهم، یک بازار و کانال‌های برجای مانده از هلند. تعداد گسترده‌ای از ساختمانهای استعمار هلندی در این شهر وجود دارد.

تعداد گسترده‌ای از ساختمانهای مذهبی در این شهر وجود دارد که به دلیل تقابل نژادی در آن است. دو کنیسه، یک مسجد، و دو ماندیر (معبد هندو)، یک کلیسای اصلاح طلب هلندی و یک کلیسای اعظم کاتولیک رمی (کلیسای اعظم کاتولیک رمی سن پیتر و سن پاول که در سال ۱۸۸۵ از چوب ساخته شده، قرار دارند. تصور می‌شود آن بزرگترین ساختمان چوبی در کشورهای آمریکایی باشد، اما فعلاً برای مرمت و بازسازی بسته‌است.

هتلهای متعددی در شهر وجود دارند، یک هتل اصلی آن هتل توراریکا است که یک کازینو داشته و کلاً” به عنوان بهترین و بزرگترین هتل سورینام محسوب می‌شود. هتلهای دیگر شامل هتل سفیر (امباسادور)، مهمانسرای کومبی این، دولوافه، اقامتگاه اکوریزورت، مهمانخانه فانا، آمیس، هتل ساووی، کراسناپولسکی، مهمانسرای لیزا، مهمان خانه سولانا و مهمانسرای YMCA هستند.

 

جاذبه های گردشگری پاراماریبو

پارک طبیعت پپرپات (Peperpot Nature Park)

 

پارک طبیعت پپرپات 1

 

این مکان برای پیاده روی مناسب بوده و می توانید از صدای بسیاری از پرندگان و میمون ها لذت ببرید. گیاهان نیز دوست داشتنی هستند. در این بخش مزرعه کاکائوی بزرگی مشاهده می شود که مورد توجه گردشگران است. دو ورودی در پارک طبیعت وجود دارد. مرکز آموزش جدیدی با یک موزه کوچک، یک مغازه سوغات و امکان خرید نوشیدنی سرد وجود دارد و برای تفریح خانوادگی به همراه کودکان ایده آل و مناسب می باشد.

 

رودخانه کومه جین (Commewijne River)

 

رودخانه کومه جین سورینام

 

یک تجربه عالی برای یک شب است. شامل گروه های مختلفی از کارهای دیدنی از جمله دیدن دلفین ها، قایق ها و حتی پریدن از راه آب می باشد. برای احساس زندگی محلی در کنار رودخانه و لذت بردن از یک بخش زیبا از طبیعت فوق العاده می باشد. رودخانه Commewijne یکی از رودخانه های دیدنی سورینام است و قبل از رسیدن به اقیانوس به رودخانه سورینام می پیوندد. می توانید دلفین های رودخانه صخره ای را ببینید، از کاشت ها بازدید کنید، از قلعه نیو آمستردام به قصر و زندان بروید و به تماشای پرنده ها بنشینید.

 

فروت زلاندیا (Fort Zeelandia)

 

فروت زلاندیا سورینام

 

این قلعه توسط رود سورینام احاطه شده است و مکان جالب توجهی برای رویدادهای تاریخی می باشد. مکانی بسیار جالب با یک کافه زیبا و منظره های عالی در رودخانه سورینام محسوب می گردد. این مکان  جای خوبی برای استراحت و اقامت در خارج از باران خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاریخ این شهر می توانید به این مکان دیدنی رجوع کنید.

 

مسجد شهر سورینام (Suriname City Mosque)

 

مسجد شهر سورینام 1

 

این مسجد از خارج فوق العاده زیبا است. داخل آن خاص بوده که در کنار کنیسه واقع شده است. شما می توانید هر روز از مسجد دیدن کنید. سرپرست در پشت مسجد واقع شده است و به شما اطراف را نشان می دهد و برای شما داستان های بسیاری را شرح می دهد. این مسجد دیدنی با معماری زیبایی که دارد، سه دین را در کنار هم قرار می دهد. بازدید از این مسجد دیدنی برای عموم آزاد بوده و سالانه عکاسان و نقاشان بسیاری به دیدارش می آیند.

 

کاخ ریاست جمهوری (Presidential Palace)

 

کاخ ریاست جمهوری سورینام 1

 

در زمان استعمار، این محل مکان اقامت فرماندار سورینام بود. امروزه در آن بخشی از کابینه رؤسای جمهور است. بنابراین رئیس جمهور در آن زندگی نمی کند. امکان دیدن این ساختمان از داخل وجود ندارد اما از خارج و در نزدیکی پاراماریبو زیبا می باشد. کاخ ریاست جمهوری قطعا جذاب ترین ساختمان در مرکز Parallel Square است. نخستین بار در قرن هجدهم ساخته شد و سپس دوباره بازسازی و گسترش یافت و از سال ۱۹۷۵ تا سال ۱۹۹۳ به مالکیت فرماندار هلند درآمد. پس از آن محل اقامت رئیس جمهور سورینام بود در حالیکه امروزه این ساختمان فقط برای اهداف نمایندگی استفاده می شود.در مقابل کاخ یک پرچم سبز، قرمز و سفید سورینام با ستاره ای در وسط دیده می شود و بسیار این کاخ دیدنی است.

 

سنت پیتر و کلیسای پل (Saint Peter and Paul Cathedral)

 

سنت پیتر و کلیسای پل سورینام

 

بنایی قدیمی و زیبا که ساختمان چوبی قدیمی واقعا باشکوهی دارد. کلیسا بزرگ و باشکوه بوده و با لباس های مدرن و امروزی هم می توان بدان راه یافت. ظاهر کلیسای جامع بزرگترین ساختار چوب در آمریکای جنوبی است. سمت چپ کلیسا کوچک بوده و داخلی زیبا با حکاکی های متعدد دارد. کلیسا در تمام طول روز باز بوده و به خوبی مورد بازدید قرار می گیرد. این بنا برای عکاسی و نقاشی فوق العاده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است