دبی در حال ساخت شهری است که انرژی به مراتب زیادتری از میزان مصرف خود تولید کند. این پروژه ۳۵۴ میلیون دلاری تا اواخر سال ۲۰۱۹ آماده خواهد شد.

آغاز ساخت این پروژه از سال ۲۰۱۳ بوده و قرار است در مساحتی به وسعت ۱۱۳ هکتار بنا شود و قرار است تولید دی اکسید کربن در شهر پایدار به حداقل ممکن برسد. لذا اتوموبیل هایی با سوخت دیزلی در این شهر اجازه تردد نخواهند داشت. ساکنین تنها می توانند از وسایل نقلیه عمومی، ماشین های الکترونیکی برای تردد استفاده کنند.

گفته می شود که در سقف هر خانه ای در این شهر،پنل های خورشیدی وجود دارد و در شهر یک پارک ۲۹۸۷ کیلومتری با دو هزار و پانصد درخت بنا خواهد شد که به تصفیه هوا کمک خواهد کرد. این پروژه خلاقانه ترین شهر پاک با انرژی خورشیدی در جهان خواهد بود. این پروژه توسط شرکت Diamond Developers در حال ساخت است.

در ۲۲ ژانویه امسال مسئولین اداره حمل و نقل دبی قراردادی امضا کردند که به ماشینهای الکتریکی خودران اجازه تردد در این شهر می دهد. صاحبان خانه در این شهر می توانند با ۱۰ هزار دلار ماشین الکتریکی بخرند.

شهر پایدار دبی

فاز اول که در سال ۲۰۱۵ به اتمام رسید شامل ۵۰۰ ویلا و تعداد زیادی آپارتمان و ۱۱ گلخانه می شود و سه هزار متر مربع به مزارع درون شهری اختصاص یافته است.

این شهر همچنین شامل باشگاه های ورزشی، استخرهای عمومی و باشگاه و دو دریاچه مصنوعی با آب تصفیه شده می باشد.

هزینه خرید خانه در شهر پایدار بسیار زیاد است. یک ویلا در این شهر حداقل یک میلیون دلار قیمت دارد، توجه بسیاری از ساکنین امارات متحده به این شهر جلب شده و ۱۸۰۰ نفر در این شهر ملک خریده اند.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است