شهر چنای در هند

شهر ساحلی «چنای» که در گذشته با نام «مَدرَس» شناخته می‌شد در جنوب شرقی هند واقع شده و مرکز ایالت «تامیل نادو» می‌باشد. این شهر از بزرگترین شهرهای کشور هند و یکی از مراکز مهم گردشگری در این کشور می‌باشد که به خاطر سواحلو فستیوال‌های متعدد خود مشهور شده است.

ساحل ۱۲ کیلومتری چنای که از بزرگترین سواحل دنیا می‌باشد، در کنار معابد هندو با مناره‌های بلند که با زندگی و فرهنگ مردم این شهر درآمیخته‌اند از دیگر جذابیت‌های این شهر به شمار می‌روند.

 

شهر چنای 3

 

سفر به چنای

فرودگاه بین‌المللی شهر چنای که سومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور هند است، پذیرای پروازهای بسیاری از کشورهای مختلف می‌باشد. این فرودگاه از نواحی مختلف اروپا، آسیا و آمریکای شمالی پرواز دارد و در روز پروازهای بسیاری نیز به شهرهای مهم کشور هند دارد و ازین طریق مسافران بسیاری را در روز جابه‌جا می‌کند.
ترمینال آنا در این فرودگاه ویژه پروازهای خارجی بوده و ترمینال کمراج به پروازهای داخلی اختصاص دارد. با تاکسی‌های فرودگاه می‌توان از فرودگاه به مرکز شهر رفت اما ارزان ترین راه برای رسیدن به چنای از فرودگاه قطار شهری است.

 

شهر چنای 5

 

 

گردش در چنای

قطار شهری در چنای از وسایل حمل و نقل عمومی قابل توجه در این شهر است و خط «تامبارام» به ساحل شلوغ‌ترین مسیر از میان ۴ خط این قطار شهریست. البته قطار شهری بیشتر وسیله‌ای برای جابه جایی در شهر است و مکان‌های توریستی را به خوبی پوشش نمی‌دهد.
اتوبوس‌ها از دیگر وسایل تردد در سطح شهر هستند که مسیرهایی که توسط قطار شهری پوشش داده نشده است را به خوبی پوشش می‌دهند. کرایه اتوبوس‌ها در این شهر بسیار ارزان نیز هستند.

ریکشاها نیز در شهر چنای دیده می‌شوند که در بین آنها نمونه‌های مجهز به تاکسی متر به ندرت دیده می‌شود که باید با آنها برای کرایه چانه زد و معمولا اولین قیمت پیشنهادی آنها بسیار بیشتر از کرایه مسیر است. برعکس ریکشا‌ها، تاکسی‌ها به تاکسی‌متر مجهزاند و می‌توان تاکسی کولردار نیز کرایه کرد. هزینه مسیر معمولا به صورت یک مقدار اولیه و با توجه به میزان مسافتی که طی شده است محاسبه می‌شود.

 

شهر چنای 4

 

 

بهترین وقت سفر به چنای

با توجه به آب و هوای حاره‌ای، رطوبت و بارندگی یک رکن اساسی و همیشگی در آب و هوای چنای می‌باشد. در نتیجه به هنگام سفر به این شهر این مطلب را در نظر داشته باشید.
بهترین فصل برای سفر به این شهر در زمستان و بین ماه‌های نوامبر تا فوریه (تقریبا آبان تا بهمن) است که هوا خنک تر و رطوبت کمتر است.

 

 

شهر چنای 2

 

غذا و رستوران چنای

شهر چنای رستوران‌های متعددی دارد که غذاهایی با قیمت‌های بسیار متنوع و آشپزی مناطق مختلف را ارائه می‌دهند. از رستوران‌های ساحلی و غذاهای دریایی گرفته تا رستوران‌هایی مخصوص گیاهخواران و یا آشپزی مخصوص تامیل، آندرا و کرالا در این شهر دیده می‌شود.
رستوران‌هایی با آشپزی بین المللی بخصوص چینی نیز در چنای وجود دارد.
غذاهای محلی این شهر معمولا  همراه با برنج تهیه می‌شوند که پونگال، دوسا، ایدلی و وادا از معروف‌ترین آنها هستند. نارگیل و میوه‌های ساحلی نیز در این شهر بسیار از میوه‌های اصلی بوده و کسب و کار بسیاری از مردم وابسته به آن است.

 

 

شهر چنای 6

 

 

خرید در چنای

در شهر چنای بسیاری از کتاب‌های نایاب را می‌توان در مغازه‌های فروش کتاب‌های دست دوم پیدا کرد. این کتاب‌ها بیشتر به زبان انگلیسی، هندی و تامیل هستند. لباس و صنایع دستی از دیگر مواردی است که در این شهر می‌توان خرید. ساری‌ها و جواهرات دست ساز و ظروف سفالی زیبایی در بازارهای این شهر دیده می‌شود. مرکز خرید فونتن پلازا و همینطور بازار آلسا در منطقه اگمور از مراکز خرید پرتردد و مشهور چنای محسوب می‌شوند.

 

شهر چنای 1

 

 

دیدنی‌های چنای

  • سواحل چنای
  • کلیسای سنت مری
  • کلیسای San Thome
  • باغ‌وحش Arignar Anna
  • جزایر لاکشادویپ
  • قلعه سنت جرج
  • معبد هندوی کارانسوارا
  • گالری ملی هنر
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است