شهر کارتاخنا در کلمبیا

کارتاخنا (به انگلیسی:Cartagena) یکی از شهرهای بزرگ و تفریحی کارائیب در کشور کلمبیا است. این شهر در سال 1533 میلادی تاسیس شده است. در طول دوره استعماری این بندر کلیدی برای صادرات نقره پرو به اسپانیا و وارد کردن برده های آفریقایی بود. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال 2016 برابر با 971592 نفر بوده و پنجمین شهر بزرگ کشور کلمبیا می باشد. این شهر از حیث تاریخی شهری باستانی بوده و بناهایی زیبا با معماری فوق العاده در سطح آن دیده می شود. زبان مردم آن اسپانیایی بوده و واحد پول آن پزوی کلمبیایی (COP)است. طبق مطالعات و بررسی های انجام شده اکثر مردم، مسیحی کاتولیک و بقیه مسیحی پروتستان، اوانجلی(شاخه ای از پروتستان)، بیخدا و اگنوستیک (ادعا می کنند به خدا اعتقاد دارند ولی مذهب را باور ندارند.) هستند و درصد کمی هم به سایر ادیان نظیر اسلام، یهود، بودا اختصاص می یابد.

 

 

شهر کارتاخنا 6

 

 

این شهر به دلیل اینکه بین دو رودخانه Magdalena و Sinú قرار گرفته به بندر تجاری مهمی برای کلمبیا تبدیل شده است. در قدیم برای حفاظت از کلمبیا در مقابل حملات دزدان دریایی از آن استفاده شده است ولی در حال حاضر منطقه ای امن و حفاظت شده محسوب می شود و به خاطر کشتی های کروز معروف است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوان و آب و هوایی معتدل می باشد. مساحت وسیعی دراین شهر برای کاشت گیاه کوکائین استفاده می شود که کشت کوکائین از جمله فعالیت های تجاری مهم در این شهر بوده و حتی زمین های دولتی نیز از جاه طلبی صاحبان و سران این تجارت در امان نمانده اند.

 

 

شهر کارتاخنا 4

 

 

هتل ها و اقامتگاه های کارتاخنا

کارتاخنا در کلمبیا به دلیل اینکه مهد گردشگری است دارای هتل و اقامتگاه های مناسبی بوده که می توانند در لیست سفر شما قرار گیرند . از جمله این اقامتگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل چارلستون سانتا ترسا یا Hotel Charleston Santa Teresa
  • هتل کاسا لولا یا Hotel Casa Lola
  • هتل آل فیز یا Hotel Alfiz
  • هتل لینداس دل مار یا Hotel Leyendas del mar

 

 

شهر کارتاخنا 3

 

 

آب و هوای کارتاخنا

کارتاخنا در کلمبیا دارای آب و هوایی معتدل است. بهترین ماه برای سفر به کارتاخنا ماه های ژانویه و فوریه بوده که آب و هوایی معتدل و مناسب در این شهر حاکم است. در ژانویه بارش باران وجود نداشته و خشک محسوب می شود. بارانی ترین ماه های سال آگوست، سپتامبر، اکتبر و نوامبر است. پس اگر در این ایام قصد سفر به این ناحیه را دارید بارانی و چتر را فراموش نکنید. اگر عاشق شنا در دریا هستید این منطقه پیشنهاد مناسبی برای شماست چون دمای آب دریا در تمام ایام سال برای شنا مساعد است. ماه های می، ژوئن و جولای برای سفر به این ناحیه توصیه نمی شود چون به شدت ابری و بارانی است که اجازه گردش و تفریح در شهر را به شما نداده و ناچار هستید در هتل بمانید. آوریل هم که اواسط بهار در این منطقه است با اینکه گهگاهی احتمال وزش باد و باران وجود دارد ولی برای سفر مناسب است.

 

 

شهر کارتاخنا 5

 

 

خریدنی های کارتاخنا

برای خرید و تفریح در کارتاخنا می توانید به مراکز خرید زیر سری زده و برای خود و عزیزانتان خرید کنید: مرکز خرید پلازا بوسوآگرانده یا Plaza Bocoagrande Centro Comercial ( مرکز خریدی با معماری و طراحی فوق العاده بوده که تمامی مایحتاج شما را تامین می کند. شما در این مرکز خرید از پوشاک و عطر گرفته تا لوازم برقی را می توانید تهیه کنید. فود کورت در طبقه همکف آن قرار گرفته که مناسب با هر طبعی غذاهای لذیذی ارائه می دهد. بخش فروش کیف و کفش چرم در تمام ایام سال حراج دارد که برای گردشگران فرصت مهمی تلقی می شود. از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز بوده و آماده ارائه خدمت به مشتریان می باشد.)، بازار محلی مرسادو بازورتو یا Mercado Bazurto

 

 

شهر کارتاخنا 1

 

 

 

گردشگری کارتاخنا

کارتاخنا در کلمبیا به دلیل طبیعت بکر و زیبا برای گردشگری ایده آل است. از مراکز گردشگری که در این منطقه به گردشگران توصیه می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهر دیواری کارتاخنا یا Walled city of Cartagena
  • موزه زمرد و جواهرات آمریکای جنوبی یا Caribe Jewelry and Emerald Museum
  • بنای پلازا بولیوار یا Plaza Bolivar
  • پارک اوشناریو یا Oceanarioب
  • نای لاس بوداس یا Las Bovedas
  • پارک دل سنتناریو یا Parque del Centenario
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است