شهر کالی در کلمبیا

کالی، که در سال 1536 تأسیس شده در جنوب غربی کلمبیا واقع شده و سومین شهر بزرگ این کشور به حساب میاد. این شهر دارای حدود 2 میلیون نفر جمعیتِ و مرکز کلیدی صنعتی و تجاری کلمبیاس. مردم کالی خیلی به ورزش علاقه دارن و این شهر در سال های متفاوتی میزبان بازی های جهانی مختلفی بوده. کالی فرم کوتاه نام رسمی شهره و اسم اصلی اون “سانتیاگو دو کالی” هست. قبل از ورود اسپانیایی ها به کالی در این شهر مردم بومی زندگی میکردن و بیشتر مشغول ماهیگری بودن، اما اسپانیایی ها به این شهر حمله کردن و اون جا رو به تصرف خودشون در آوردن. اقتصاد این شهر بر پایه دام، نیشکر، گوشت گاو، نیشکر، مشتقات قند، پنیر و معادن طلای اقیانوس آرام استواره.

 

 

شهر کالی 1

 

 

هتل ها و اقامتگاه های کالی

در کالی می تونین هتل های خوبی برای اقامت پیدا کنین. هتل های این شهر خیلی امکانات خوبی دارن و بی شک اقامت خوبی رو تجربه می کنین. البته انتخاب های زیادی ندارین اما هتل های زیر هتل های خوبی هستن که باید با توجه به بودجه تون هتل مناسبتون رو انتخاب کنین. هتل اسپیواک چیپی چیپ کالی | Hotel Spiwak Chipichape Cali ، هتل InterContinental Cali، هتل نو | Now Hotel، هتل های کالی هتل همپتون هیلتون کالی | Hampton by Hilton Cali Colombia و هتل کالرز | Hotel Colours.

 

شهر کالی 6

 

 

خوراکی های کالی

غذاهای کلمبیایی، گوشت و ادویه زیادی دارن و به همین دلیل، طعم های خاص و تندی هم دارن. از جمله غذاهای کلمبیا می توان به باندخا پایسا، امپاناداس، سانوچو، آلموئرزو کورینته، شکلات با پنیر و فریتانگا اشاره کرد. وقتی به کالی سفر کردین با خیال راحت به این رستوران ها برین و غذاهایی عالی رو با قیمت های متفاوت و طعم هایی عالی تست کنین. رستوران Mister Wings، رستوران پیتزا کارن | Karen s pizza، رستوران PANADERIA PAN NORTE CALI، رستوران مارکت کالی | The Market Cali و رستوران Platillos Voladores.

 

 

شهر کالی 5

 

 

خریدنی های کالی

قهوه و چای از جمله مهم ترین سوغاتی های کلمبیا هستن که در دنیا معروفن. جواهرات، کلاه، شکلات و ویفر از دیگر سوغاتی های معروف این کشور هستن که در بازدید از بازارها و فروشگاه های کالی می تونین ازشون دیدن کنین و خرید کنین. مرکز خرید سنتِناریو | Centro Comercial Centenario و مرکز خرید Jardin Plaza.

 

 

شهر کالی 4

 

 

سلامت و درمان کالی

ویروس زیکا و همین طور بیماری هاری در برخی از شهرهای کلمبیا وجود دارن، بنابراین بهتره که زنان حامله و کودکان از سفر به این کشور پرهیز کنن. قبل از سفر به شهر کالی بهتره که واکسن های هپاتیت ای، هپاتیت بی، تیفوئید، مالاریا، و تب زرد رو تزریق کنین.

 

 

شهر کالی 3

 

 

گردشگری کالی

کالی شهر بسیار زیبا و شادیِ که مهد رقص سالسا می باشد. در این شهر می تونین در زیر سایه درختان در کنار رودخانه دراز بکشین و از طبیعت شهر لذت ببرین یا از موزه ها و کلیساهای متعدد شهر دیدن کنین. مسافران در کالی اوقات خوشی رو سپری میکنن چون این شهر با شادی عجین شده. در سفر به کالی به این مکان ها سر بزنین و از دیدن جاذبه های گردشگری کالی لذت ببرین و عکس هایی زیبا تهیه کنین. مجسمه های گتو د تجادا | Gato de Tejada، منطقه Mirador Sebastian Belalcazar، کلیسا Iglesia La Ermita، موزه de la Cana de Azucar، موزه ایرو فینیکس | Museo Aereo Fenix ، مجسمه کریستو ری | Cristo Rey و باغ وحش کالی | Zoologico de Cali. هزینه ی تاکسی در این شهر مقرون به صرفه است و می تونین از تاکسی های شهر استفاده کنین اما چمدونتون رو صندوق عقب نزارین و همراه خودتون حملش کنین. برای صرفه جویی بیشتر هم از اتوبوس های شهری استفاده کنین که از سال 2009 در این شهر راه اندازی شدن.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است