شهر کاپان در ارمنستان

شهر کاپان در ارمنستان

کاپان (به ارمنی: “Կապան”) یک شهرک در جنوب‌غربی ارمنستان و مرکز استان سیونیک است آن در ۳۱۶ کیلومتر (۱۹۶ مایل) جنوب پایتخت ایروان واقع شده است. کاپان در منطقه‌ای جنگلی و در ریزشگاه دو رودخانه واقع شده است. این شهرک در دوره شوروی قاپان نامیده می‌شد.

از محدوده کاپان فعلی برای نخستین بار در سده پنجم میلادی بعنوان زیستگاهی کوچک یاد شده است. کاپان که زمانی یک شهر پر جنب و جوش معدنکاری بود در پایانه‌های سده ۱۹و با سرمایه فرانسویان ساخته شد. این شهر با اینکه از یک معماری شوروی گونه برخوردار است اما نمودی نسبتاً خوب دارد. در میدان اصلی این شهر هتلی بلند و یک موزه قرار دارد. در کناره غربی شهر بر روی تپ های در جنوب رود وُغجی ویرانه‌های دژ هالیدزور بجا مانده است. این ساختمان که در سده ۱۷ به‌عنوان یک صومعه ساخته شده بود در آغاز سده ۱۸ قرارگاه داویت بک سردسته جنگجویان آزادی‌بخش ارمنی علیه عثمانیان شد. نام اصلی این شهر در زمان قاجارها معدن بوده که بعدها به قاپان و از سال ۱۹۹۱ به کاپان تغییر یافته است.

 

صومعه تاتِو

 

صومعه تاتو نزدیکی کاپان

 

صومعه تاتِو یا مجموعه کلیسای تاتِو (به انگلیسی Tatev monastery)، صومعه‌ای است مرتبط به کلیسای حواری ارمنی، متعلق به سده نهم میلادی که در ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی ایروان، نزدیکی روستای تاتو در استان سیونیک، ساحل راست رود وروتان واقع شده است. صومعه تاتِو یا مجموعه کلیسای تاتِو متشکل از سه کلیسا به نام‌های (کلیسای بوغوس پطرس مقدس، کلیسای مریم مقدس و کلیسای گریگور مقدس) تشکیل شده است. در سال ۱۹۹۵ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در سده‌های چهاردهم و پانزدهم میزبان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های قرون وسطی ارمنستان به نام «دانشگاه تاتو» بوده است. دانشگاه تاتو وقف ترویج علم، مذهب، فلسفه و تکثیر کتاب‌ها و پیشرفت نگارگری ارمنی شده بود.

 

صومعه واهاناوانک

 

صومعه واهاناوانک

 

صومعه واهاناوانک (ارمنی: Վահանավանք; انگلیسی: Vahanavank) یک صومعه حواری ارمنی واقع در نزدیکی کاپان در استان سیونیک، ارمنستان می‌باشد. ساخت و ساز این ساختمان سده‌های ۱۰–۱۱ام میلادی؛ به پایان رسید. این بنا به سبک معماری ارمنی طراحی شده‌است.

 

پل تاریخی در کاپان

 

پل تاریخی در کاپان

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است