شهر کرایست چرچ در نیوزلند

شهر کرایست‌ چرچ شهری واقع در استان کانتربوری در کشور نیوزیلند می باشد که این شهر ساحلی مهمترین و بزرگ‌ ترین کلان‌ شهر در جزیره جنوبی (دومین در کل کشور) است. کرایست‌ چرچ از شرق به اقیانوس آرام از و از جنوب به بلندی های پرت هیل و از شمال به رودخانه وایما کاریری محدود می‌شود ولی از طرف غرب به دشت کانتربوری باز است. رودخانه آوون از مرکز شهر می‌گذرد و در نهایت به اقیانوس آرام می‌ ریزد.

هما‌ن‌ گونه که از نامش پیداست کرایست‌ چرچ به‌ عنوان پایگاهی مذهبی و در واقع توسط زائران کانتر بوری که در سال‌ های پایانی دهه‌ی 1840 میلادی به آن‌ سو می‌ آمدند، پایه‌ گذاری شد.

Cathedral SquareChristchurch

کلیسای جامعی که آنان بین سال‌ های 1864 و 1910 میلادی ساختند تا امروز قلب این شهر است. این کلیسا که به دست جورج گیلبرت اسکات طراحی شده نمونه‌ی زیبایی است از معماری احیا شده از سبک ساخت‌ و ساز های گوتیک ویکتوریایی.

این کلیسای جامع کاتولیک رومیایی، بنای زیبایی به سبک دوره‌ی رنسانس دارد. شهر کرایست‌ چرچ را که بین اقیانوس آرام، رود آوون، رودخانه‌ های وایماکاریری و هیثکوت و بلندی‌ های پُرت هیل جا خوش کرده، گاه شهر باغ‌ ها می‌ خوانند.

 

 

 

depositphotos 17400935 stock photo christchurch city avon river in

 

 

 

آب و هوا شهر کرایست چرچ

شهر کرایست‌چرچ دارای زمستان‌های نسبتا سرد و برف و یخبندان و دمای زیر صفر درجه عادی است. در بهار و پائیز دما معتدل ودر تابستان هوا نسبتا گرم است.

مردم‌شناسی

نسبت جمعیت اروپایی تبارها در کرایست‌چرچ به سایر شهرهای بزرگ نیوزیلند بیشتر است که بیشتر آنها نوادگان مهاجران بریتانیایی و ایرلندی هستند اما نوادگان مهاجرانی که از آلمان، ایتالیا، یوگسلاوی، هلند، سوئیس، استرالیا، آمریکا و کانادا آمده‌اند هم جمعیت قابل توجهی دارند.مائوریها و آسیایی ها بخش بزرگی از جمعیت را شامل می‌شوند.

در کل شهر کرایست‌چرچ دارای جامعه چند فرهنگی است که بیش از صد و پنجاه قومیت در آن زندگی می‌کنند و حدودا ۲۰٪ جمعیت خارج از کشور متولد شدند.

 

 

christchurch casino

 

 

آموزش

دانشگاه کانتربوری از دانشگاه‌های مطرح جهان در این شهر قرار دارد. از دانشگاههای دیگر در این شهر می‌توان به دانشگاه لینکلن، دانشگاه علوم پزشکی اتاگو و دانشگاه پلی‌تکنیک کرایست‌چرچ اشاره کرد. ارنست رادرفورد، فیزیکدان هسته‌ای برجسته در این شهر به دانشگاه رفت.

حمل و نقل

تراموای تاریخی کرایست‌چرچ از سال ۱۸۸۲ کار خود را آغاز کرد ولی امروزه از آن برای جذب گردشگر و تور شهر استفاده می‌شود. حمل و نقل عمومی در کرایست‌چرچ بیشتر با اتوبوس است. اما بیشتر مردم از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند.

فرودگاه بین‌المللی کرایست‌چرچ دارای برنامه پرواز مستقیم به نقاط مختلف دنیا از جمله پروازهای منظم رفت و برگشت روزانه به مقصد فرودگاه بین‌المللی دبی می‌باشد.

 

 

 

 

سلامت و درمان شهر کرایست چرچ

به جز آلودگی هوا در کرایست چرچ، مشکلی از لحاظ سلامتی وجود ندارد. به دلیل صنعتی بودن این شهر، در فصل سرما، وارونگی هوا به وجود می آید، بنابراین اگر دچار مشکل تنفسی هستید، مراقب باشید. آب لوله کشی این شهر نیز قابل آشامیدن می باشد. درضمن بهتر است بدانید که در سال 2010 و 2011، زمین لرزه های مهیبی در این شهر اتفاق افتاده که البته شوک و خسارات ناشی از آن تا حد زیادی بر طرف گشته است.

 

 

173367 Viator TripAdvisor UGC 132263

 

 

 جاذبه‌های گردشگری شهر کرایست چرچ

  • کلیسای جامع انگلیکان کرایست چرچ
  •  میدان کاتدرال
  •  پارک هاگلی
  • موزه کانتربوری
  • تله کابین گوندولا کرایست چرچ
  • باغ گیاهشناسی کرایست چرچ
  • موزه ملی نیروی هوایی کرایست چرچ

 

 

Christchurch 1200 2jpg

 

 

خریدنی های شهر کرایست چرچ

یکشنبه بازار ریکارتون روتاری کرایست چرچ | Riccarton Rotary Sunday Market، بازاری است که می توانید هم سوغاتی های دلخواهتان را از آن بخرید و هم قدم بزنید و از تماشای فرهنگ کوچه و بازار مردم کرایست چرچ نیوزیلند لذت ببرید. بازاری که یکشنبه های هر هفته باز می شود و شما می توانید ره آوردهای نیوزیلند را از جمله انواع لباس و زیورآلات، عسل نیوزیلند که به مانوکا معروف است، لوازم آرایشی، بهداشتی و همینطور دارو و البته نوشیدنی، زیورآلات، لباس های پشمی و…. از اینجا تهیه کنید. اگر دلتان یک مجتمع خرید بزرگ و لوکس می خواهد، می توانید به مرکز خرید پالم کرایست چرچ | The Palms Shopping Centre بروید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است