شهر کلن در آلمان

شهر کلن در آلمان

کُلن (به آلمانی: Köln) (به انگلیسی: Cologne) چهارمین شهر بزرگ آلمان در ایالت نوردراین-وستفالن و منطقهٔ راین-رور است. از میان این شهر رود راینمی‌گذرد و به آن جلوه‌ای ویژه می‌بخشد. کلن با بیش از دوهزار سال پیشینه، یکی از کهنترین شهرهای آلمان به شمار می‌رود.

 

انواع هزینه‌ها

هزینه‌ی هاستل

نرخ هاستل‌ها در کُلن از ۲۰ یورو به ازای هرشب اقامت در اتا‌قی مشترک شروع می‌شود. برای یک شب اقامت در اتاق خصوصی دو تخته هم باید انتظار پرداخت حدودا ۵۰ یورو را داشته باشید.

هزینه‌ی اقامت در هتل

اغلب هتل‌های این شهر به ازای یک شب اقامت در یک اتاق دو تخته به همراه حمام شخصی و یک وعده صبحانه هزینه‌ای بین ۴۵ تا ۸۰ یورو از شما طلب می‌کنند‌.

متوسط قیمت مواد غذایی

معمولا می‌توانید با صرف هزینه‌ی ۱۴ تا ۲۳ یورو در رستوران‌ها یک وعده غذا به همراه نوشیدنی میل کنید. مانند نقاط دیگر آلمان، در کلن هم گزینه‌های غذایی ارزان زیادی وجود دارد. فروشندگان خیابانی(به عنوان مثال فروشندگان سوسیس) برای یک وعده غذا ۱ تا ۴ یورو مطالبه می‌کنند، ساندویچ‌های از پیش آماده به طور میانگین ۵ یورو قیمت دارند، و برای میل کردن فست فود باید متحمل پرداخت هزینه‌ای حدود ۷ یورو شوید. علاوه بر این‌ها، کباب‌ها(کباب ایرانی) و غذاهای هندی را می‌توان با قیمت خوب و پایین‌تر از ۵ یورو تهیه کرد. همچنین اگر تمایل دارید خودتان آشپزی کنید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با هزینه‌ای حدودا ۴۵ یورویی از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

حمل و نقل

علاوه بر پیاده روی، بهترین راه برای جابجای در اقصی نقاط شهر استفاده از ترموا است. می‌توانید بلیط مورد نیازتان را در خود تراموا یا در ایستگاه‌ها خریداری کنید. یک کارت عبور یک روزه در کلن با قیمت ۹ یورو دسترسی نامحدود به سیستم حمل و نقل را برایتان فراهم می‌کند. این بلیط همچنین در برخی از رستوران‌ها و مراکز توریستی مقداری تخفیف را برایتان به ارمغان می‌اورد.

 

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

روزتان را در یک پارک سپری کنید

کلن تعداد زیادی پارک رایگان در محدود‌ه‌ی شهری دارد، پس یکی از راه‌های عالی سپری کردن اوقات فراغت و همچنین آشنایی با این شهر، قدم زدن در پارک‌هاست.

کارت عبور کلن(Cologne Pass) خریداری کنید

همانطور که پبش‌تر گفتیم کارت عبور یک روزه در کلن که با قیمت ۹ یورو تهیه می‌شود، دسترسی رایگان به سیستم حمل و نقل را برایتان فراهم می‌کند. ولی اگر قرار است وقت زیادی را در شهر سپری کنید، می‌توانید به وسیله‌ی آن از برخی رستوران‌ها و جاذبه‌های اصلی گردشگری تخفیف مناسبی بگیرید که به نوعی یک معامله‌ی دو سر برد محسوب می‌شود.

 

کلیسای جامع کلن

 

کلیسای جامع کلن

 

در نزدیکی کرانه چپی راین، این یادمان تاریخی مرتفع کلن را می‌بینید که یک شاهکار معماری دوران اوج گوتیک به شمار می‌آید. کلیسای جامع کلن، یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جامع اروپا بوده و ساخت آن در سال ۱۲۴۸ آغاز شد. این ساختمان یکی از باشکوه‌ترین و پر عظمت‌ترین پروژه‌های معماری قرون وسطی به حساب می‌آمد. بعد از آن که با دیدن برج‌های دوقلوی ۱۵۷ متری آن به حیرت در آمدید، نوبت به طراحی داخلی باورنکردنی کلیسا می‌رسد. مساحت این بنای غول آسا ۶۱۶۶ متر مربع بوده و ۵۶ ستون دارد. از قسمت‌های برجسته داخل کلیسا می‌توان به اتاق گنجینه با اشیای گران‌بهای متعددی مانند جعبه‌های نگهداری از اشیا متبرکه و نسخ خطی اشاره کرد. مناظری که از بالای برج جنوبی می‌توانید مشاهده کنید، وابسته به پیمودن ۵۰۰ پله هستند!

 

محله قدیمی کلن

 

محله قدیمی کلن

 

همان طور که در حال کاوش در بین کلیساهای تاریخی و موزه‌های کلن هستید، حتماً به محله قدیمی شهر با افسون خاصش برخورد می‌کنید. علاوه بر کلیسای تاریخی «سنت مارتین کبیر» با کوچه‌های باریک و پیچ در پیچی با خانه‌های قدیمی مواجه خواهید شد که اکثراً تبدیل به بوتیک، گالری، کافه و رستوران شده‌اند. این محله با مسیرهایی جذاب در طول رودخانه راین به شما فرصت لذت بردن از مناظری زیبا را می‌دهد. طی گردشتان در میان بافت قدیمی شهر، با یادمان‌های تاریخی بیشمار، آب‌نماهای دیدنی و منطقه باستان شناسی با ویرانه‌های باستانی متعدد روبه‌رو خواهید شد.

 

موزه‌های والراف ریچارتز و لودویگ

 

موزه های والراف ریچارتز و لودویگ

 

علاقه‌مندان هنر حتماً به بازدید از موزه‌های «والراف ریچارتز» (Wallraf-Richartz) و «لودویگ» (Ludwig) در کلن مشتاق هستند. این موزه‌ها که در سازه‌های جدیدتر شهر واقع شده‌اند، گستره وسیعی از نقاشی اروپایی شامل آثاری از «رامبراند»، «مانه»، «رُنوار» و «لیبِرمان» را پوشش می‌دهند. موزه والراف ریچارتز بیشتر در آثار مکتب کلن قوی بوده و موزه لودویگ بر روی نقاشی‌های مدرن و معاصر تمرکز دارد. در همین مکان می‌توانید عکس‌ها و دوربین‌هایی متعلق به سال ۱۸۴۰ را نیز تماشا کنید.

 

موزه رومی-آلمانی

 

موزه رومی

 

اگر از کلیسای جامع کلن کمی پیاده روی کنید به موزه رومی-آلمانی می‌رسید. این موزه شما را با میراث ارزشمند باستان شناسی دوران پالئولیتیک تا قرون وسطی آشنا می‌کند. از موارد برجسته به نمایش در آمده می‌توان به موزائیک کاری «دیونیسوس» متعلق به قرن دوم میلادی و یادمان تدفینی «پوبلیسیوس» از قرن اول اشاره کرد. علاوه بر این موارد می‌توانید شیشه‌‌های رومی، سفالینه‌ها، تندیس‌ها و جواهرآلات باستانی را نیز تماشا کنید.

 

کلیسای گیریون مقدس

 

کلیسای گیریون مقدس کلن

 

کلیسای رمانسکی «سنت گیریون» (St. Gereon) یکی از عجیب‌ترین کلیساهای کلن به شمار می‌رود. این بنا بر روی ویرانه‌های یک کلیسای قرن ۷ ساخته شد که خود بر روی محوطه سازه‌ای رومی بنا شده بود. این کلیسا از نظر بصری بسیار جذاب بوده و در آن می‌توانید نقاشی دیواری‌های قرون وسطایی متعدد، موزائیک‌ کاری‌ها و عتیقه‌های باستانی جالب توجهی را ببینید.

 

تله‌کابین کلن

 

تله کابین کلن

 

این تله‌کابین در سال ۱۹۵۷ به عنوان اولین تله‌کابین اروپایی که از بالای رودخانه عبور می‌کرد ساخته شد. این مسیر تا به حال ۱۵ میلیون مسافر را جا به جا کرده است. مناظر بالای رودخانه قطعاً چیزی نیستند که بتوان به سادگی از آن‌ها گذشت. اگر این نماها شما را راضی نکردند می‌توانید به برج مخابراتی کلن نیز سر بزنید. این برج در شمال غرب محله قدیمی قرار داشته و با ۲۴۳ متر ارتفاع و یک رستوران گردان، از جاذبه‌های دیدنی شهر خواهد بود.

 

ساختمان سابق شهرداری

 

کلن ساختمان سابق شهرداری

 

ساختمان سابق شهرداری کلن از قدیمی‌ترین بناهای عمومی در آلمان به حساب آمده و با بیش از ۹۰۰ سال عمر تاریخی غنی را در دل خود پنهان کرده است. ساختمانی که امروزه می‌بینید چندین سبک معماری را منعکس می‌کند. قسمت اصلی بنا متعلق به قرن ۱۴، برج ساخته شده در قرن ۱۵ و راهرو سر پوشیده ایوانی آن به سبک رنسانس قرن ۱۶ بوده و حتی در آتریوم آن می‌توان تأثیرات قرن بیستم را نیز مشاهده کرد.

 

کلیسای پانتالئون مقدس

 

کلیسای پانتالئون مقدس

 

این کلیسا در قرن ۱۰ و بر روی محوطه یک ویلای قدیمی رومی ساخته شد. در قرن ۱۷ این ساختمان مورد بازسازی قرار گرفت و از قسمت‌های شاخص آن می‌توان به مقبره همسر امپراطور «اوتوی دوم»، یعنی «تئوفانو» (Theophano) اشاره کرد که در سال ۹۹۱ میلادی درگذشت. سقف‌های رنگارنگ و نقاشی‌های دیواری بسیار دیدنی بوده و سبب شده‌اند این کلیسا را از نظر تاریخ هنر نیز مکانی ارزشمند بدانند.

 

کلیسای جامع آلتِنبرگ

 

کلن کلیسای جامع آلتِنبرگ

 

کلیسای جامع «آلتنبرگ» (Altenberg) یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک اولیه در سرزمین راین است. این بنا در سال ۱۲۵۹ با طراحی داخلی غنی و ارزشمندی ساخته شد. از قسمت‌های برجسته آن می‌توان به شیشه‌های رنگی گوتیک و مقابر متعدد شاهزادگان و راهبان بزرگ اشاره کرد. هر چند در کلام، این بنا را کلیسای جامع می‌خوانند اما در حقیقت هیچ اسقفی تا به حال در آن ساکن نبوده است. این عنوان صرفاً به خاطر ابعاد عظیم این کلیسا به آن اطلاق گردید.

 

موزه هنر کاربردی

 

موزه هنر کلن

 

در جنوب غربی کلیسای جامع کلن، موزه هنر کاربردی را می‌بینید. اینجا یکی از موزه‌های جدیدتر شهر بوده و در سال ۱۸۸۸ تأسیس شده است. در مجموعه به نمایش در آمده در این مکان، بیش از ۱۰۰,۰۰۰ اثر هنری کاربردی و تزئینی از قرون وسطی به بعد را مشاهده می‌کنید. سایر مجمو‌عه‌های مهم این موزه شامل جواهرآلات، مبلمان، چینی و زره می‌شوند.

 

شرکت در جشن زمستانی

 

جشن زمستانی کلن

 

بزرگترین جشنواره‌ی شهر کلن در زمستان برگزار می‌شود. این مراسم در ماه فوریه هر سال برگزار می‌شود. در روز افتتاحیه جمعیت در امتداد خیابان صف می‌بندند و به تماشای رژه‌ی بزرگی مشغول می‌شوند. این مراسم با انواع خوراکی و نوشیدنی به همراه پایکوبی و شادی تکمیل می‌شود.

 

کشتی‌های مشهور کروز در رودخانه‌ی راین

 

کلن

 

گشت زدن با کشتی‌های کروز  در بالا و‌ پایین رودخانه‌ی راین در میان مردم بسیار محبوب است. می‌توانید در اطراف شهر سوار یکی از این قایق‌ها شوید یا در طی سفری چند روزه در طول رودخانه‌ی راین از بقیه نقاط آلمان دیدن کنید. به این طریق  از بسیاری از روستاها وکوه‌ها بازدید می‌کنید. این مناظر بسیار دیدنی هستند اما یادتان باشد سفر به وسیله‌ی این کشتی‌ها بسیار هزینه‌بر است و بیشتر به افراد مسن، خانواده‌ها و زوج‌های جوان اختصاص دارد.

 

بازدید از پرستشگاه‌ یهودیان(کنیسه)

 

بازدید از پرستشگاه یهودیان کلن

 

پرستشگاه مذکور برای معماری زیبایش مورد توجه قرار گرفته و گویی درست از شهر گاتهام سر برآورده است. کتاب توراتی که درون این کنیسه قرار دارد از پرستشگاه دیگری که در طول دوران نازی از بین رفت توسط یک کشیش کاتولیک نجات داده شده است. در سال ۲۰۰۵ پاپ بندیکت شانزدهم برای عبادت از این مکان بازدید کرد.

 

بازدید از موزه‌ی شکلات (Schokoladen)

 

موزه ی شکلات کلن

 

موزه‌ی Schokoladen به تاریخ و تولید شکلات اختصاص داده شده است! در این مکان می‌توانید از تولیدات آزتک‌ها گرفته تا تولید کاکائو در عصر حاضر اطلاعات بدست آورید.

 

زادگاه موسیقیدان مشهور، بتهوون

 

زادگاه بتهوون کلن

 

دهکده‌ی بن(Bonn)، مکانی که لودویک فان بتهوون متولد شد، در ۲۵ کیلومتری شهر کلن واقع شده است. در طی یک سفر یک روزه از طریق رودخانه‌ی راین، می‌توانید علاوه بر تماشای زادگاه این آهنگساز برجسته، از تعدادی موزه هم بازدید کنید.

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است