شهر کلکته در هند

کلکته، پایتخت ایالت بنگال است و در شمال شرق کشور هندوستان واقع هست. شهر کلکته از مراکز اصلی تجارتی، فرهنگی و آموزشی شرقی هند به شمار می رود. در حالی که بندر کلکته از قدیمی ترین بندرهای هند به شمار می رود، این شهر یکی از مهم شهرهای این کشور نیز می باشد. کلکته تا چند سال پیش پرجمعیت ترین شهر هند بود، اما هم اکنون دهلی و بمبئی این جایگاه را گرفته اند و جزء شهرهای پرجمعیت ترین کشور هند هستند.

 

کلکته هند 4

 

 

سفر به کلکته

فرودگاه بین‌المللی شهر کلکته که در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد مقصد بسیاری از مسافران خارجی برای سفر به هند است. این فرودگاه همچنین پروازهای داخلی بسیاری از سراسر هند را نیز پوشش می‌دهد.
برای رفتن از این فرودگاه به مرکز شهر، می‌توان از تاکسی‌های فرودگاه یا اتوبوس‌های کولرداری که برای چندیدن مسیر در شهر فراهم شده‌اند استفاده کرد. اتوبوس‌ها معمولا ارزان هستند و رانندگان شما را برای یافتن مسیرتان راهنمایی می‌کنند.

 

 

کلکته هند 3

 

چرا برویم؟

در کلکته برای رفت و آمد هیچ مشکلی نخواهید داشت، انواع و اقسام راه ها برای این کار وجود دارند. قطار، تراموا، قایق، تاکسی، اتوبوس و موتورهای سریع سه چرخه همگی در خدمت شما هستند تا به راحتی شمارا به محل ها و جاذبه های دیدنی کلکته برسانند.

هندوستان پر از رنگ است؛ این شهر نیز از این قاعده مستثنا نیست. رنگ های متنوع در طراحی شهر و در همه جا چشمان شما را به سمت خود جذب می کنند. همه این ها جاذبه های دیدنی کلکته هستند. یادتان نرود که در زمان برگزاری جشنواره های زیبای این شهر، در آن حضور داشته باشید تا روحتان از شادی جلا پیدا کند.

بله جاذبه های کلکته بسیار متنوع اند، و سلیقه های مختلفی را راضی می کنند.

 

 

کلکته هند 2

 

 

کی برویم؟

آب و هوای کلکته گرم است. زمستان های آن کوتاه اند و دمای هوا حتی به کمتر از ده درجه سانتیگراد هم نمی رسد. اما در گرمترین زمان در طی سال دمای هوا به چیزی حدود 40 درجه می رسد. در مجموع جاذبه های توریستی کلکته در هر زمان از سال طرفداران خود را دارند. در فصل تابستان و اوایل زمستان این شهر شلوغترین زمان خود را سپری می کند. با این اوصاف زمان مناسب را برای سفر به این شهر انتخاب کنید تا جاذبه های توریستی کلکته را با لذت بیشتری تماشا نمایید.

 

 

کلکته هند 1

 

 

جغرافیا و طبیعت کلکته

شهر کلکته در شرق کشور هند و در سواحل شرقی رود هوگلی قرار گرفته و قدیمی‌ترین بندر هند نیز به شمار می‌رود. آب و هوای این شهر گرمسیری است و شامل سه فصل گرم، مرطوب و معتدل و خنک است. در تابستان‌ها هوا گرم و مرطوب است و معمولا دمای هوا در این فصل به ۴۰ درجه نیز می‌رسد. این شهر زمستان‌های بسیار خنکی دارد به طوری که دمای هوا در فصل زمستان در سردترین روزها به ۴ درجه می‌رسد و در روزهای دیگر حدود ۱۵ درجه است که باعث می‌شود هوایی بسیار مطلوب برای گشت و گذار در این شهر باشد و  گردشگران بسیاری این فصل را برای سفر به کلکته انتخاب می‌کنند.

 

 

کلکته هند 5

 

 

غذا و رستوران در کلکته

رستوران‌های شهر کلکته از قدیمیترین رستوران‌های هند هستند و این شهر از گذشته به خاطر رستوران‌هایش معروف بوده است. غذاهای معروف هندی که در این شهر طبخ می‌شوند در سراسر کشور هند شهرت دارد. شیرینی‌های بنگالی نیز در کلکته به وفور و در انواع مختلفی دیده می‌شود و از خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها در هند هستند.

 

 

کلکته هند 7

 

 

خرید در کلکته

خرید در شهر کلکته از دیگر جاذبه‌های این شهر برای گردشگران است که در مراکز خرید متعدد، دکه‌ها و دستفروش‌های پراکنده در اطراف این شهر کالاهای متنوعی از جمله صنایع دستی، لباس‌های هندی، ظروف سفالی و بسیاری دیگر را عرضه می‌کنند.

بازار کلکته که از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر است با حدود ۲۰۰۰ دکه از معروف‌ترین بازارهای شهر است که محلی مناسب برای خرید و تخفیف گرفتن از فروشنده‌هاست. عصرها دستفروش‌ها در این بازار جواهرات ارزان قیمت زیبا و کیف‌های متنوعی را در بساط خود دارند. البته قبل از رفتن به این بازار باید خود برای تحمل شلوغی آنجا آماده کنید.

مرکز خرید دکشیناپان از بهترین مراکز خرید در شهر کلکته است که صنایع و هنرهای دستی مردم هند را در آن می‌توان تهیه نمود. در این مرکز خرید بازارهای مختلفی برای اجناس متنوع وجود دارد، از اجناس دست دوم با قیمت‌های مناسب گرفته تا خوراکی‌هایی مثل چای که مخصوص هند است.

 

 

کلکته هند 6

 

 

دیدنی‌های کلکته

  • کلیسای سنت جورج
  • کاخ یادبود ویکتوریا
  • باغ‌های BBD
  • مسجد ناخدا
  • معبد Dakshineswar Kali
  • معبد کالی
  • موزه رابیندر رانات تاگور
  • باغ مرمر
  • باغ عدن

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است