شهر کمبریج انگلستان

شهر کمبریج انگلستان

کمبریج (به انگلیسی: Cambridge) شهری دانشگاهی و مرکز اداری استان کمبریج‌شایر در انگلستان است. این شهر در ناحیه انگلیای شرقی (به انگلیسی: East Anglia) و در کناره رود کم و در حدود ۸۰ کیلومتری شمال لندن واقع شده‌است. بر مبنای سر شماری سال ۲۰۱۱ جمعیت کمبریج بالغ بر ۱۲۳٬۸۶۷ نفر شامل ۲۴٬۴۸۸ نفر دانشجو می‌شود.[۱] کمبریج بعد از پیتربارو (به انگلیسی: Peterborough) دومین شهر پرجمعیت استان کمبریج‌شایر و پنجاه و چهارمین شهر بزرگ بریتانیا به حساب می‌آید.

با وجود اینکه دانشگاه، محور اصلی زندگی در کمبریج است اما بسیاری از فعالیت‌های تفریحی نیز وجود دارند که مربوط به تحصیل و دانشگاه نیستند و می‌توانید در این شهر آنها را تجربه کنید. در مجموع، این شهر مقصد مناسبی برای گذراندن یکی دو روز از تعطیلاتتان است. از آنجایی که کمبریج بسیار به لندن نزدیک است، برای یک سفر یک روزه از پایتخت نیز انتخاب خوبی خواهد بود.

 

هزینه‌های معمول در سفر به کمبریج

قیمت هاستل‌ها

هاستل‌های جوانان شبی ۲۵ پوند قیمت دارند. هزینه‌ی کرایه‌ی اتاق‌های خصوصی نیز از شبی ۴۵ پوند، شروع می‌شود.

 

قیمت هتل‌های ارزان‌قیمت

 

شهر کمبریج انگلستان

 

در شهر کمبریج با پرداخت ۷۰ پوند می‌توانید در هتل اقامت کنید.

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک

 

کمبریج انگلستان

 

می‌توانید در رستوران‌های کوچک مخصوص نودل، با پرداخت یک پوند غذا بخورید. قیمت یک وعده ناهار در یک رستوران ایتالیایی در حدود ۶ پوند و در رستوران‌های کوچک محلی حدود ۵ پوند است. در صورت خرید از فروشگاه، هزینه‌ی خورد و خوراک یک هفته‌ی شما در حدود ۴۰ الی ۵۰ پوند تمام می‌شود. خوردن شام در رستوران، نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ پوند هزینه دارد. از آنجایی که این شهر، یک شهر دانشگاهی است و دانشجویان زیادی در آن زندگی می‌کنند ، اگر خوب بگردید می‌توانید غذاهای خوب با قیمت مناسبی تهیه کنید.

 

هزینه‌های حمل‌و‌نقل

 

کمبریج یکی از شهرهای دوستدار عابر پیاده است. بنابراین شما می‌توانید در محدوده‌ی شهر برای رفتن به جاهای مختلف، پیاده‌روی کنید. علاوه بر این، می‌توانید از اتوبوس نیز استفاده کنید که هر مسیر آن در حدود یک تا سه پوند برای شما هزینه دارد، ضمن اینکه باید حواستان به تغییر مسیرها و ایستگاه‌ها باشد چون راننده‌ها معمولا در این زمینه کمکی به شما نمی‌کنند. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که با پرداخت ۴.۱۰ پوند می‌توانید یک بلیط یک‌روزه برای اتوبوس، تهیه کنید.

نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

شرکت در کنفرانس‌ها

شرکت در یک سخنرانی در دانشگاه، تجربه‌ی خوبی خواهد بود. به این ترتیب با زندگی دانشجویان از نزدیک آشنا می‌شوید و یک بعد‌از‌ظهر را در محیط آکادمیک و به همراه اساتید و دانشجویان می‌گذرانید.

قدم زدن در پارک‌ها

 

پارک کمبریج انگلستان

 

در این شهر، اکثر پارک‌ها ورودی ندارند و رایگان هستند. باغ گیاه شناسی نیز هزینه‌ی ورودی اندکی دارد. به این ترتیب چند ساعتی را از محیط شلوغ و پر‌سر‌و‌صدای شهر دور می‌شوید و می‌توانید از دیدن مناظر زیبای کمبریج لذت ببرید.

تعطیلات آخر سال تحصیلی (May Week)

این تعطیلات نیمه‌ی اول ماه ژوئن، علی‌رغم اسم گمراه‌کننده‌اش، حدود ده روز طول می‌کشد. دانشجویان بعد از امتحانات چند روزی را استراحت می‌کنند و از قایقرانی، رویدادهایی که در فضای باز برگزار می‌شوند، مهمانی‌ها و تفریحات تابستانی لذت می‌برند. شما هم به عنوان یک گردشگر در این ایام می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و از قیمت‌های پایین بهره ببرید و در فعالیت‌های تفریحی شرکت کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های کمبریج

بازدید از دانشگاه‌ها

 

دانشگاه کمبریج

 

دانشگاه کمبریج با ساختمان‌هایی که صدها سال قدمت دارند واقعا زیبا است و ارزش دیدن دارد. بازدید از سایر دانشگاه‌ها نیز خالی از لطف نیست به خصوص دانشگاه‌ها و دانشکده‌های بزرگ‌تر. دانشکده‌های Kings and Queens، بناهای زیبایی دارند. درهای دانشگاه‌ها در ایام امتحانات و آخرین هفته‌ی ماه مه و هفته‌ی اول ماه ژوئن به روی گردشگران بسته‌اند.

 

 

باغ گیاه‌شناسی دانشگاه کمبریج

 

باغ گیاه‌شناسی دانشگاه کمبریج

 

اگر می‌خواهید بعد‌از‌ظهر آرامی را بگذرانید، سری به باغ گیاه‌شناسی دانشگاه کمبریج بزنید. این باغ واقعا زیبا است و یکی از بهترین بخش‌های سفر شما به کمبریج خواهد بود. هزینه‌ی ورودی این باغ ۵ پوند است.

 

 

شرکت در سخنرانی‌ها

البته بعضی از این سخنرانی‌ها فقط مخصوص اعضا هستند اما اگر از قبل، تحقیق کنید می‌توانید کنفرانس‌هایی را بیابید که بازدید از آنها برای عموم آزاد است.

عبور از  Backs

 

قایق سواری کمبریج

 

این بخش از شهر که در شرق Queen’s Road واقع شده، مکانی ایده‌آل برای دیدن مناظر شهر است. همچنین می‌توانید در Kings College قدم بزنید و از مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها دیدن کنید.

ورزش Punting

 

ورزش کمبریج

 

این ورزش یکی از ورزش‌های قدیمی شهر کمبریج است. در واقع نوعی قایقرانی با قایق‌هایی چوبی تحت عنوان Punt است. تورهای راهنمای Punting حدود ۱۲ پوند قیمت دارند. همچنین می‌توانید یک قایق اختصاصی اجاره کنید و خودتان امتحان کنید. پس مقداری غذا و نوشیدنی بردارید و برای گذراندن یک روز در رودخانه به اتفاق دوستان آماده شوید. بیشتر این تورهای راهنما، توسط دانشجویان دانشگاه‌های مشهور بر پا می‌شوند. آنها در طول تور، اطلاعاتی درباره‌ی تحصیل در این دانشگاه‌ها و زندگی دانشجویی در کمبریج به شما خواهند داد.

 

تئاتر ADC

 

تئاتر کمبریج

 

در این تئاتر می‌توانید به دیدن نمایش‌های آماتور بروید که ورودی آنها از ۴ پوند شروع می‌شود. این تئاتر متعلق به دانشگاه است. دیدن یک نمایش، تجربه‌ی متفاوتی است و به شما این فرصت را می‌دهد تا با فرهنگ و هنر عامه، بیشتر آشنا شوید.

اطراف شهر قدم بزنید

 

دیدنیهای کمبریج

این شهر مکانی فوق‌العاده برای گشت‌و‌گذار و دیدن مناظر است. اگر از عهده‌ی تامین هزینه‌ی شرکت در فعالیت‌های تفریحی مختلف بر نمی‌آیید، نگران نباشید. کافی است دوری در اطراف شهر بزنید و از دیدن مناظر زیبای پارک‌ها، رودها و دانشگاه‌ها لذت ببرید. همچنین می‌توانید یک تور صوتی با قیمت ۵ پوند از دفاتر گردشگری تهیه کنید.

بازدید از کلیسای بزرگ سنت ماری

 

بازدید از کلیسای بزرگ سنت ماری

 

بازدید از این کلیسا رایگان است. سری به این کلیسا بزنید و از دیدن بهترین معماری قرن پانزدهم لذت ببرید. البته اگر می‌خواهید از برج ناقوس بالا بروید باید ۳/۹۰ پوند بپردازید.

 

 

موزه‌ی Fitzwilliam

 

موزه کمبریج

 

موزه‌ی Fitzwilliam در حقیقت موزه‌ی هنر و آثار باستانی دانشگاه کمبریج است. در این موزه، شاهکارهایی از تی شِن، نقاش و نگارگر ایتالیایی، روبنس، فان دیک، کانالتو، هوگارت، گینزبارو، کانستبل، مونه، دگا، رنوآر، سزان و پیکاسو است. از همه مهم‌تر اینکه بازدید از این موزه، رایگان است.

 

 

فستیوال شکسپیر کمبریج

 

فستیوال شکسپیر کمبریج

 

در هر تابستان شش نمایشنامه از شکسپیر در باغ های دانشگاه های مختلف برگزار می شود. اگر می خواهید در این جشنواره شرکت کنید، زودتر در محل حاضر شوید.

قایق‌رانی کنید

 

قایق رانی کمبریج

 

این شهر به ورزش قایق‌رانی نیز شهرت دارد. همه‌ی دانشگاه‌ها و برخی از مدارس، باشگاه اختصاصی خود را دارند و در کل شهر نیز چندین باشگاه بزرگ قایق‌رانی وجود دارد. در کنار ورزش punting، این ورزش نیز یکی از فعالیت‌های تفریحی محبوب مردم در کمبریج است.

 

 

با دوچرخه، شهر را بگردید

دوچرخه کمبریج

 

یکی از بهترین راه‌ها برای گشت‌و‌گذار در این شهر دانشگاهی، استفاده از دوچرخه است. تورها شما را در مسیر‌های اصلی گردشگری و پردیس‌های دانشگاهی می‌گردانند. این تورها حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشند و ۲۰ پوند قیمت دارند.

 

 

بازدید از Angsley Abbey

موزه کمبریج 1

 

کافی است کمتر از ۷ مایل از کمبریج خارج شوید تا به یک خانه‌ی اربابی زیبا و باغ‌های بی‌نظیر اطراف آن برسید. با پرداخت ۱۱/۶۰ پوند می‌توانید از خانه و مزارع اطراف آن دیدن کنید. این خانه مکان فوق‌العاده‌ای برای دیدن زندگی روستایی و آشنایی با تاریخ زندگی اجتماعی در انگلستان است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است