شهر کویمبرا پرتغال

شهر کویمبرا پرتغال

کویمبرا (Coimbra) یکی از شهرهای مرکزی کشور پرتغال است. این شهر به شهر دانشگاهی کشور پرتغال معروف است. نام دانشگاه معروف این شهر Coimbra University است. در اوایل قرن دوازدهم میلادی این شهر بعنوان پایتخت کشور پرتغال محسوب می‌شده و در حال حاضر بعنوان قدیمیترین شهر دانشگاهی در کشور پرتغال و دارنده یکی از قدیمیترین دانشگاه‌ها در اروپا است.Coimbra بعد از شهرهای پورتو و لیسبون از مهمترین شهرهای کشور پرتغال است و نقش مهمی را در مرکزیت کشور پرتغال بازی می‌کند. آب و هوای این شهر معتدل است.

این شهر صنعتی نیست، چون سیاست دولت پرتغال بر این مبنا بوده‌است که این شهر یک شهر دانشگاهی باقی بماند. این شهر به دلیل عبور رودخانه از آن دارای چشم‌اندازهای زیبایی در هنگام غروب و شب می‌باشد. به دلیل جمعیت زیاد دانشجو دارای مراکز خرید زیبا و متنوع و همچنین مراکز تفریحی متعددی است.

 

کویمبرا شهر 1

کتابخانه ملی کویمبرا

این کتابخانه بزرگ در سال 1537میلادی در شهر کویمبرا ساخته شد و بعدها در سال 1725بازسازی شد. شاخص‌ترین و زیباترین ویژگی این کتابخانه معماری پرخرج آن است که به سبک باروک و توسط هنرمندان پرتغالی در زمان «شاه خوئوا پنجم» ساخته شده است. نزدیک به 250هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف در قفسه‌های ساخته شده از چوب‌های مرغوب جنگلی قرار دارد. قفسه‌هایی که در برخی موارد اشکال عجیب و غریب به‌خود گرفته وبعضا با طلا تزیین شده‌اند. این کتابخانه اکنون جزو میراث ملی کشور پرتغال است.

 

دانشگاه کویمبرا

دانشگاه کویمبرا یکی از قدیمی‌ترین و پیوسته‌ترین دانشگاه‌ها در اروپا است که درسال ۱۲۹۰تاسیس شده است. این دانشگاه همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه‌ها در پرتغال با حدود ۲۰۰۰۰ دانشجو است. در اینجا بسیاری بخش‌های مورد توجه در مجتمع دانشگاه وجود دارد. در اوایل قرن ۱۸ به تحریک شاه خوئوا پنجم ساخته شده است، کتابخانه کتابشناسی جوانینا یک مثال خوب از معماری سبک باروک است. سالا دوس کاپلوس، اتاق تاج و تخت اصلی، جایی است که عنوان‌های دکترا داده می‌شوند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است