شهر کیگالی رواندا

شهر کیگالی رواندا

کیگالی پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور آفریقایی رواندا است. این شهر آفریقایی مرکز تمام فعالیت های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ،اجتماعی و… کشور رواندا است. در سراسر این شهر زیبا و البته سبز شما می توانید تپه ها، گودال ها و دره های پراکنده شده را مشاهده نمایید. اما قرض از دیدن این تپه ها، فقط دیدن محیط طبیعی نیست بلکه شما می توانید ببینید که معماری شهری عجیب و منظم کیگالی چگونه بر روی این فراز و نشیب ها، هارمونی شهر سازی زیبا و بسیار دقیق را به وجود آورده است. شب های پر ستاره ی کیگالی، از این شهر و مردمانش تصویری همیشه بیدار اما هوشیار در ذهن هر بیننده ای به وجود می آورد.

کیگالی در سال ۱۹۰۷ یعنی در دوران چیرگی استعماری آلمان در منطقه، بنیاد شد، ولی در سال ۱۹۶۲ بود که با استقلال رواندا، کیگالی نیز به عنوان پایتخت برگزیده‌شد. پیش از ان، پایتخت سنتی در نیانزا یعنی نشیمن‌گاه شاه موامی قرار داشت در حالی‌که مقر حکومت استعماری در بوتاره واقع شده‌بود. در آغاز بوتاره (که در آن وقت آستریدا نامیده می‌شد) برای پایتخت شدن با کیگالی رقابت داشت اما به‌خاطر موقعیت مرکزی‌تر کیگالی، این شهر را به عنوان پایتخت رواندا برگزیدند . کیگالی از آن زمان رشد بسیار زیادی داشته و مهم‌ترین شهر رواندا به‌شمار می‌آید.

شهر کیگالی با جمعیت ۸۵۱٬۰۲۴ (در سال ۲۰۰۵) در مرکز رواندا قرار گرفته و از سال استقلال رواندا یعنی سال ۱۹۶۲، پایتخت و کانون اقتصادی، فرهنگی و مواصلاتی این کشور بوده‌است. خانهٔ اصلی و دفترهای پل کاگامه، رئیس جمهور رواندا و وزارت‌خانه‌ها همگی در کیگالی قرار دارند. شهر کیگالی در شهرستان کیگالی و استان کیگالی قرار گرفته‌است.

 

شهر کیگالی رواندا

 

یادبود قتل عام کیگالی (Kigali Genocide Memorial)

این تفرجگاه یه مکان زیبا برای گردش و گشت و گذار تو شهره که میتونین علاوه برگشت و گذار و عکاسی و تاریخچه ی این مکان هم اطلاعات جالبی کسب کنید.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است