شهر گراتس در اتریش

شهر گراتس در اتریش

گراتس (به آلمانی: Graz) دومین شهر بزرگ اتریش و پایتخت استان اشتایرمارک است.  قدیمی‌ترین سکونتگاه انسانی در محل گراتس امروزی به عصر مس برمی‌گردد. با این‌حال این محل تا پیش از سده‌های میانه به‌طور پیوسته مسکونی نبوده‌است. نام شهر و برخی یافته‌های باستان‌شناسی نمایانگر وجود یک دژ کوچک ساخته‌شده توسط اسلاوهای جنوبی (به‌ویژه اسلوونی‌ها) در محل است که بعدها تبدیل به برج و بارویی استوار شد. واژهٔ اسلوونیایی گرادتز (‘gradec’) هم به معنی دژ کوچک است.

نام آلمانی گراتس نخستین بار در سال ۱۱۲۸ به‌کار رفت و در این دوره دوک‌های تحت فرمانروایی بابنبرگ این شهر را تبدیل به یک مرکز مهم بازرگانی نمودند.

 

قلعه‌ و برج ساعت شهر گراتس

 

قلعه و برج ساعت شهر گراتس

 

قلعه‌ و برج ساعت شهر گراتس که از شهرت و محبوبیت جهانی برخوردار است، بر فراز کوهی در مرکز شهر گراتس احداث شده است. شهر گراتس (Graz) کشور اتریش، به‌واسطه‌ی مناظر سرسبز و طبیعت بکر و فوق‌العاده‌اش، یکی دیگر از مقاصد گردشگری بازدیدکنندگان و توریست‌های سراسر جهان به شمار می‌آید. قلعه‌ای که قدمت فعالیت آن به اواخر قرن ۱۰ تا اواسط قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد. تپه‌ای مملو از خاک سه طرف قلعه را محاصره کرده‌اند که امروزه به پارکی برای استفاده‌ی عموم تبدیل شده است. مشاهده‌ی مناظر زیبا و هیجان‌انگیز، بر بلندای این پارک عمومی، یکی از ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فرد این قلعه‌ی تاریخی است که خاطراتی مطبوع را در اذهان بر جای خواهد گذاشت. ارتفاع قلعه نیز که جهت کاربری نظامی و بالا بردن قدرت نظامی ساخته شده است، حدود ۴۰۰ متر است که معماری آن را فردی از شمال کشور ایتالیا بر عهده داشته است. جالب است بدانید که بقایایی از یک سیم ضخیم فولادی جهت کشیدن و جابه‌جا کردن مصالح برای ساخت و ساز قلعه کشف شده است و می‌توان از آن به‌عنوان نوعی آسانسور ساخت دست بشر در سال‌های ۱۵۲۸ تا ۱۵۹۵  میلادی یاد کرد. به نظر می‌رسد ساعت و ناقوس نصب شده بر برج، نوعی پیشکشی یا جریمه برای آزاد کردن اسرا در آن زمان بوده است.

 

ساختمان فرمانداری شهر گراتس

 

ساختمان شهرداری گراتس

 

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است