شهر گرودنا بلاروس

شهر گرودنا بلاروس

گرودنو یا گرودنا (به بلاروسی: Гродна) شهری در بلاروس و مرکز منطقه گرودنو می‌باشد که در نزدیکی مرز لهستان و لیتوانی واقع شده است. در این مطلب به اماکن گردشگری گرودنا می پردازیم.

 

تئاتر تیزنگاوز در شهر گرودنا

 

تئاتر تیزنگاوز گرودنا بلاروس

 

تئاتر تیزنگاوز در شهر گرودنا یک بنای معماری قرن هجدهم و اولین تئاتر عمومی شهر است. ساختمان تئاتر در سال 1772 توسط معماران مرزار و ساکو ساخته شد، اگر چه تئاتر  در 30 آوریل 1769 شروع به کار کرد. به عنوان یک گروه کوچک از آواز گرا و سازندگان، به زودی تئاتر تبدیل به یک مجموعه دائمی با یک باله قابل توجه و رپرورتوری اپرا شد.

ساختمان تئاتر با یک پاساژ پوشیده شده با کاخ تیزنگاوز ارتباط داشت. سالن اصلی تئاتر یک اتاق نیمه دایره ای با سالن آمفی تئاتر و گالری  های گنجایش در امتداد محیط بود و با توجه به “منحنی ایتالیایی” شکل گرفت. یک صحنه با پنج طرح مناظر، یک پارکر، 22 بالکن در دو طبقه و یکی از بهترین گروه های اروپایی – چه تئاتری ایده آل نیست؟

در اصل، این گروه توسط هنرمندان ایتالیایی تحت سلطه بود، هرچند تا سال 1778 آنها توسط شاگردان مدرسه موسیقی و تئاتر گرودنا تیزنگاوز جایگزین شدند. این گروه یکی از بهترین نه تنها در بلاروس، بلکه در اروپا بود. پس از استعفای تیزنگاوز از همه پست ها، گروه و مدرسه تا سال 1785 در پاستاوی کار می کردند. در این زمان در ساختمان تئاتر در شهر گرودنا(از سال 1780) تنها گروه مهمانان تئاتر اجرا می کردند. این امر تا سال 1802 ادامه یافت، بازیگر و کارآفرین سوموئل دنیور با اجاره تئاتر شهر به مدت 10 سال بود و تیم دائمی را سازماندهی کرد. تئاتر او اولین تئاتر حرفه ای در گرودنا است. بعد از مرگ دنیور ، تئاتر توسط یان شیمانسکی رهبری شد.

جالب است که خود امپراطور الکساندر اول برای بهبود تئاتر تلاش کرد. در سال 1802، در مراسم افتتاحیه استان گرودنا، گچ دیوار در تئاتر ریخت. الکساندر اول بلافاصله 2000 روبل برای بازسازی ساختمان تئاتر اختصاص داد –که مبلغ قابل توجهی برای آن زمان بود. در سال های 1846-1852، ساختمان تئاتر روسی و لهستانی دائمی را در دست داشت. در سال 1859 ساختمان دوباره بازسازی شد، در نتیجه مساحت آن افزایش یافت. در سال 1926-1929، تئاتر ویلن “ردوت”  استروی در تئاتر اجرا شد. در همان زمان، بالکن در بالای ورودی تئاتر ساخته شد. در سال 1929-1939 تئاتر لهستانی به نام اوژشکو برگزار شد. در سال 1940، طبقه سوم اضافه شد، که منجر به اتاق قابل ملاحظه ای شد.

در سال 1940-1941 تئاتر لهستانی و تئاتر پاپ بلاروس، در سال 1945-1947 – تئاتر درام روسی روسیه از سال 1947 – تئاتر منطقه ای دراماتیک برگزار شد. در سال 1975 تئاتر دوباره بازسازی شد: سالن نمایش و جعبه صحنه گسترش یافت. از سال 1984، ساختمان تئاتر عروسکی را به نمایش می گذارد. بنابراین، تئاتر حتی امروز نام “تئاتر تیزنگاوز در شهر گرودنا” نام دارد، در حقیقت هرگز نمایشنامه عروسکی در تیزنگاوز نبود. امروز، تئاتر عروسکی در گرودنا یکی از بهترین ها در کشور است.برنامه های آن شامل بیش از 50 نمایش برای بزرگسالان و کودکان و دیوارهای باستانی تئاتر ایجاد فضای خاصی می شود که باعث می شود دوباره و دوباره به آنجا را برویم.

 

پارک ژیلیبر در شهر گرودنا

 

پارک ژیلیبر در شهر گرودنا

 

پارک ژیلیبر در گرودنا برای تعطیلات خانوادگی فعال و برای یک استراحت آرام مسحور مانده است. در حال حاضر در پارک نیمکت وجود دارد، پیاده رو ها گذاشته شده، جاذبه های کودکان وفواره موسیقی رنگی در حال کار است. پلت فرم کنسرت در حال اجرا است سالهاست که پارک نام قدیمی ژیلیبر را دارد. با این حال، حدود 20 سال پیش پارک پییر در گرودنا به پارک ژیلیبر تغییر نام یافت. و این فقط این نیست موضوع این است که پارک در جایی قرار دارد که یک باغ گیاهخوار ژیلیبر وجود داشت. ژان امانوئل ژیلیبر یک گیاه شناس فرانسوی، پزشک و زیست شناس است. در 1770، ژیلیبر به درخواست آنتونیس تیزنگاوز برای گشودن یک مدرسه پزشکی در اینجا به گرودنا آمد. ژیلیبر ادامه داد و در سال 1775 در گرودنا تاسیس اولین موسسه آموزش عالی در قلمرو مدرن بلاروس – آکادمی پزشکی بود که تا سال 1781 وجود داشت.

در این آکادمی داروسازی (امروز – موزه داروسازی در گرودنا) و در نزدیکی باغ آپارتمانی ساخته شد که در آن گیاهان دارویی و ادویه ای معطر رشد کرده بودند. با این حال، عشق ژیلیبر به این باغ آپارتمانی محدود نمی شد و در سال 1776 یک باغ دیگر ساخت. این باغ گیاهی به زودی یکی از بهترین ها در اروپا شد. مجموعه ای منحصر به فرد از بیش از دو هزار گیاه نادر از سراسر جهان باغ را با محبوبیت و شناختی به ارمغان آورده است. یکی از مهمانان باغ ژیلیبر در سال 1777، خود استانیسلاو اگوست پونیاتووسکی، آخرین پادشاه لهستانی و لیتوانی بود. متاسفانه امروزه از باغ محبوب ژیلیبر  در شهر گرودنا هیچ چیزی وجود ندارد. و تنها پارک ژیلیبر در محل باغ، و بنای تاریخی ژان ژیلیبر نصب شده در ورودی مانده است. که در مورد باغ زیبا و مردی که آن را تاسیس فراموش نکنید.

 

قلعه قدیمی در گرودنا

 

قلعه قدیمی در گرودنا بلاروس

 

قلعه باستانی در شهر گرودنا انواع پیشروی های دفاعی است که در زمان حکومت قدیمی روسیه حمایت می شد. کاخ یک بار به خرابه تبدیل شد و سپس بازسازی شد. و بنابراین معماری آن شامل سبک های چندین دوره است.  قلعه در یک تپه شیب دار در بالای بام نیومن ایستاده است، جایی که یک رودخانه کوچک گارادینچانکا وارد آن می شود. در بررسی تیپوگرافی زمین، طرح کلی کاخ، شبیه به یک مثلث یافت شد. طول دیوارهای دفاعی، ارتفاع های مختلف و به پایان رسیده است، 300 متر ارتفاع دارد و 3 متر ضخامت. و دیوارها و برج ها در داخل توسط ستونها پشتیبانی شده بودند. یکی دیگر از راههای حفاظت از شهر یک دره عمیق بود. قلعه قدیمی در گرودنا در سبک معماری دفاعی بلاروس طراحی شده است. پس از دیدن آن و راه رفتن در طول گرودنا، شما می توانید تاریخچه شهر بلاروس باستان را با چشم خود را ببینید و بپرسید که تعطیلات واقعی در بلاروس بدان معنی است.

 

دره سوئیس در گرودنا

 

دره سوئیس در گرودنا

 

دره سوئیس در گرودنا یک محل زیبا از شهر در کنار رودخانه نیومان است و در عین حال یک شیء تاریخی است که در قرن 18 میلادی ریشه دارد. تاریخچه دره سوئیس با دست آسان آنتونی تیزنگاوز،شخص بزرگی در قلمرو لیتوانی و در عین حال بزرگان اقتصاد سلطنتی گرودنا آغاز شد. در سال 1765، آنتونی تیزنگاوز تصمیم گرفت تا در گرودنیتسو- حومه ای که در آن زمان حومه شهر گرودنا است کار کند. در نتیجه، نه تنها یک کاخ ساخته شد و یک باغ گیاه شناسی با حوضچه و یک گلخانه بود، بلکه یک تئاتر، یک سپاه دانشجویی، یک دفتر تجاری و مدارس دندانپزشکی، ساخت و ساز و حسابداری بود.

بعد از بخش دوم امپراطوری لهستان و لیتوانی، محل اقامت فرماندار روسیه در کاخ قرار داشت و پارک به عنوان پارک یا کاخ پادشاه تبدیل شد. از طریق رودخانه گورودنیچانکا پل ساخته شد، در امتداد ساحل مغازه ها به وجود آمدند  و یک سوئیس کوچک در گرودنا وجود داشت. دره  سوئیس در گرودنا تا اواخر قرن بیستم وجود داشت. و سپس جنگهای جهانی بود که عملا دروازه سوئیس را از چهره گرودنا پاک کرد: در جنگ جهانی اول کاخ نابود شد و جنگ جهانی دوم منجر به تخریب نهایی پارک شد.

با این حال، در اواخر قرن بیستم،نشانه هایی از دره سوئیس در گرودنا به چشم می خورد. با این حال، بازسازی دره در قالب اصلی خود را از دست رفت، اما هنوز زیبایی این قلمرو، معماران، از جمله مواد آرشیوی را دارد. در نتیجه یک پروژه با حداکثر حفظ منظر طبیعی و تاریخی اجرا شد و پس از یک صد سال، دره سوئیس در گرودنا یک بار دیگر تبدیل به یک مکان تعطیلات مورد علاقه برای شهروندان و یک گوشه ای شگفت انگیز از شهر شد. شب در زیر درختان صد ساله دربا یک کمپانی خوب پیاده روی کنید، به مرور زمان از لحاظ فلسفی و در مورد منشاء نام دره سوئیس بحث کنید – چه چیزی از لحظات شگفت انگیز هر تور گشت و گذار غدن نیست؟

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است