شهر گنت بلژیک

شهر گنت بلژیک

خِنت یا گِنت یا گان (Gent, Ghent, Gand) شهری است در شمال بلژیک در ناحیهٔ فلاندرز و همچنین مرکز و بزرگترین شهر حوزهٔ شهرستان فلاندری شرقی. شهر خِنت در نزدیکی مرز جنوبیِ بلژیک با هلند است. جمعیت این شهر ۲۳۳٬۰۰۰ نفر است. شهر در محل تلاقی دو رود اشلده و لییه در قرون وسطی به‌وجود آمد و به بزرگترین و ثروتمندترین شهر شمال اروپا تبدیل شد. امروزه شهر شلوغی با بنادر و دانشگاه‌های زیاد است. فستیوال ده‌روزهٔ خِنت هر سال برگزار می‌شود و میزبان حدود دو میلیون نفر در هر دوره است. همچنین تور دوچرخه‌سواری خنت–ویووخم هر سال در منطقه فلاندر برگزار می‌شود.

 

کلیسای گنت

 

شهر گنت بلژیک

 

این کلیسای بسیار زیبا از پنجاه و پنج هزار چراغ ساخته شده و در نمایشگاه چراغ ها در سال ۲۰۱۲ به  زیبایی به نمایش در آمده است.این کلیسای نورانی که ورودی بسیار زیبا و با شکوهی را دارا میباشد توسط یک شرکت ایتالیایی به نام لومیناری دی کاگن در این نمایشگاه سالانه شرکت کرده است.ستون های غول پیکر آن از پنجاه و پنج هزار لامپ ال ای دی رنگی ساخته شده که در مورد لامپ های معمولی نیروی برق مورد نیاز برای روشن شدن آنها می تواند برق مورد نیاز یک شهر کوچک را تامین کند اما در حقیقت کل این مجموعه تنها به بیست کیلووات ساعت برق نیاز دارد. معماران آن به سبک رومی در عهد رنسانس با این لامپ های ال ای دی برج های بیست و هشت متری را ساخته اند. این لامپ ها ماننده پرده ای در کنار هم  صف میکشند و کل خیابان ها و میدان ها را نورانی میکنند.

 

موزه هنرهای زیبا گنت

 

موزه هنرهای زیبا گنت 1

در این موزه که در شهر گنت واقع شده است،  کلکسیون بزرگ هنری از قرون وسطی تا اواسط قرن بیستم میباشد که نمونه های بی نظیری در آن دیده میشود. این مجموعه، اکثرا از هنرهای  یافت شده در  فلاندرز می باشند  اما همچنین دارای چند اثر نفیس مانند یک مجموعه منحصر بفرد از نقاشی های فرانسه و از دیگر نقاط اروپا می باشد.موزه هنرهای زیبا همچنین دارای مقدار زیادی  مجسمه و تندیس های مربوط به دوره قرون وسطی در اسکاندیناوی می باشد.  مجموعه های موقت  نمایشگاه حدودا هر دو سال یک بار به معرض نمایش گذاشته می شود. این ساختمان توسط معمار شهر، چارلز ریدبرگ در سال 1900 طراحی شده است. در سال 2007 ، موزه پس از چهار سال بازسازی مجددا  به روی عموم باز شد.

 

برج بوکن گیت

برج بوکن گیت بلژیک

 

اینجارساختمان بسیار معروفی در شهر گنت با ارتفاع شصت و چهار متر در بلندترین نقطه شهر ، قرار گرفته است و در حال حاضر ، حدود سه میلیون کتاب از کتابخانه ی دانشگاه گنت در آن نگهداری میشود . این ساختمان در سال 1933 به عنوان چهارمین برج شهر، طراحی شد . این برج که به برج دانایی معروف است ، رویای شهر گنت را از زمان نمایشگاه بین المللی در سال 1913 برای تبدیل شدن به شهری با عنوان جلوگاه برج ها به واقعیت تبدیل کرده است. در طی جنگ جهانی دوم ، نیروهای آلمانی این برج را به علت اشراف کامل نسبت به شهر ، اشغال کردند و طی جنگ آسیب دید ، سپس از کمک های مردمی برای تعمیرات ساختمان بهره مند شد.

 

قلعه کنت گنت

 

قلعه کنت گنت

این قلعه که در شهر گنت بلژیک واقع شده است در سال 1180 بنا گردید و تا قرن چهار ، محل زندگی کنت های فلاندرز بوده است ، سپس از آن به عنوان دادگاه و زندان استفاده می شد تا سرانجام تا حدودی ویران گردید . در کنار محوطه ی قلعه ، ساختمان هایی ساخته اند و حتی از سنگ های آن برای ساخت ساختمان های دیگر استفاده کرده اند . این بنا ، زمانی حتی به عنوان  کارخانه استفاده میشد.در پایان قرن نوزدهم آن را برای خراب کردن در نوبت گذاشتند . در سال 1885 شهرداری گنت قلعه را خرید و پس از بازسازی و مرمت ، آن را به عنوان اثر تاریخی به جهانیان معرفی کرد.

 

جشنواره گنتس

این جشنواره یک جشنواره موسیقی و تئاتر در شهر گنت است ویکی از بزرگترین جاذبه های این شهر بشمار میرود.  این جشنواره پر جنب و جوش  سالانه  به مدت ده روز برپا میباشد و در حدود دو میلیون بازدید کننده را هر سال به اینجا میکشاند و آن را یکی از بزرگترین جشنواره های فرهنگی و محبوب در اروپا محسوب میکنند.روز آخر این جشنواره که روز دوسنبه میباشد به اسم “روز جیب های خالی” شهرت دارد و بر این باورند که در آخرین روز، مردم آخرین سکه های جیبشان را هم صرف این جشنواره می کنند. جشنواره گنتس ، برای اولین در سال 1843 در نزدیکی کلیسای سنت ژاکوب برپا گردید. از اواخر دهه هشتاد جشنواره رشد فوق العاده ای را شاهد بود و در حال حاضر در تمام شهر گنت مرسوم میباشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است