شهر گوانگ جو چین

شهر گوانگ جو چین

گوانگ‌ژو به چینی(广州)، یا گوانگ‌جو یا گوان‌جو، شهری است در جنوب کشور چین. نام رسمی آن در هنگام حکومت جمهوری چین «کانتون» بود. گوانگ‌ژو مرکز استانگوانگ‌دونگ است و ۱۱٬۰۷۱٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد. گوانجو (Guangzhou یا گوانگجو) بزرگترین و شکوفاترین شهر صنعتی جنوب چین است. هوای گوانجو شرجی است و تقریبا در تمام طول سال آب و هوایی بهاری دارد و گل‌ها در تمام سال در گوانگجو شکوفه کرده‌اند، به همین دلیل است که نام این شهر گوانگجو به معنی شهر گل‌ها است. نمایشگاه صادرات و واردات چین، مهم‌ترین نمایشگاه چین، در بهار و پاییز هر سال در گوانجو برگزار می‌شود. کانتون فیر(Canton Fair) بزرگترین نمایشگاه تجاری چین است و کاملترین مجموعه صنایع و کالاها، همراه با بزرگترین تعداد بازدید کننده و داد و ستد تجاری چین را دارد.

گوانگ جو یا گوانگ ژو، شهری در جنوب کشور چین با مساحت ۷,۴۳۴ کیلومتر مربع می باشد. جمعیت شهر گوانجو طبق آمار سال ۲۰۱۶، ۱۴,۰۴۳,۵۰۰ می شود. فاصله گوانجو تا هنگ کنگ ۱۲۰ کیلومتر و تا شهر پر جاذبه ی شنزن هم ۱۵۰ کیلومتر فاصله وجود دارد.

نام شهر گوان جو ئو، در زبان فارسی با عنوان  گوانگ ژو یا گوانگجو یا گوانجو بیشتر مطرح است. این شهر دارای تاریخ بیش از ۲۸۰۰ سال می باشد و افسانه های زیادی در مورد آن وجود دارد. امپراطوری های مختلفی در این شهر به وجود آمده اند و همگی آنها از این بندر مهم به عنوان یکی از مسیرهای مهم تجاری دریایی استفاده می نمودند. شهر گوانجو مدت ها تحت تصرف پرتغالی ها، انگلیسی ها و ژاپنی ها بوده است. از سال ۱۹۷۰ رشد و شکوفایی اقتصادی خود را آغاز نمود و اکنون یکی از قطب های اقتصادی چین و جهان است در این شهر علاوه بر نمادهای هنری باستانی بناهای یادبودی از دوران انقلابی و گذشته دمکراتیک آن به چشم می خورد.

با وجود این که گوانجو در جنوب کشور چین واقع شده اما از آب و هوای نیمه مرطوب  و مطوبی برخوردار است. در تابستان دما رطوبت هوا بسیار بالا است و در زمستان هم هوا آنچنان سرد نمی شود. میانگین دما در ماه ژانویه ۱۳ درجه سانتی گراد و در ماه جولای ۲۲ درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است. میانگین بارش باران سالانه ۱,۷۰۰ میلی متر می باشد.

برای سفر به این شهر پر هیاهو و شلوغ در کشور چین بهترین زمان می تواند فصل پاییز یعنی از اکتبر تا دسامبر باشد. آب و هوای همیشه گرم و شرجی این شهر در تابستان و یا باران‌های زیاد پاییز خیلی مناسب لذت بردن از هوای آزاد نیست. با این حال با وجود گرم‌ بودن هوا، بهار هم به خاطر فستیوال‌های زیادی که تو شهر برپاست، فصل شلوغی برای گوانگ ژو به حساب میاد.

 

گوانگجو چین

 

اطلاعات کلی سفر به گوانجو

زبان: کانتونی

واحد پول: ین

نوع برق شهری در گوانجو:  ۲۲۰ ولت

اختلاف ساعت چین با تهران: چهار ساعت و نیم جلوتر است.

فرودگاه ها: فرودگاه بین‌المللی بایون گوآنگجو (کد یاتا CAN )

شماره های اضطراری

  • پلیس : ۱۱۰
  • آتش نشانی:۱۱۹
  • تصادفات: ۱۲۲
  • کمک های اولیه پزشکی(آمبولانس):۱۲۰
  • مشکلات اضطراری آب:۱۲۳۹۵
  • پیش بینی آب و هوا: ۱۲۱۲۱
  • اطلاعات پرواز: ۹۵۰۱۳۷
  • اطلاعات کد پستی: ۱۸۴

 

گوانگجو

 

هزینه های کلی گوانگ جو

اگر بخواهیم به طور آماری هزینه ی زندگی در شهر گوانجو در چین را به نسبت ایران طبق آماری که سایت numbeo داده است بررسی کنیم، عدد ۱۶% بدست می آید. با توجه به واحد پول در چین که یوان است، تمامی قیمت هایی که در این گزارش اعلام می شود به یورو بوده در تاریخ ۵ بهمن ۹۶  قیمت یوان معادل قیمت ۷۴۵ تومان می باشد.

برای اقامت در هر شهری هزینه ها بستگی به انتخاب شما دارد، این به معنای آن است که شما خواهان سفری لوکس و با امکانات فوق العاده هستید یا اینکه می توانید با حداقل امکانات هم در سفر کنار بیایید. برای اقامت در شهر تجاری گوانجو اگر می خواهید به مراکز خرید این شهر دسترسی راحت تری داشته باشید منطقه تیانهی گزینه خوبی است.

 

هزینه خورد و خوراک گوانگ جو

در شهر گوانجو چین به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا قیمت باید ۲۰ یوان را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط رو به بالا یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ ۱۰۸ یوان هزینه نمایید. مک دنالد در این کشور همانند اکثر کشورهای دنیا از قیمت کمتری برخوردار است و شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست ۲۵ یوان بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۲ یوان می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل  ۲۶ یوان پرداخت بنمایید.

 

هزینه حمل و نقل در شهر گوانگ جو

مترو: هزینه‌ی بلیت تک سفره‌ی مترو ۲ یوان است، با تهیه یک بلیط ماهانه به مبلغ ۲۰۵ یوان می توانید یک ماه در شهر گوانجو با قطارهای شهری به هر مسیری که می خواهید بروید.

تاکسی: قیمت تاکسی، اگر بخواهید با تاکسی به سفرهای درون شهری خود بروید برای شروع تاکسی باید مبلغ ۱۰ یوان پرداخت کنید به ازای هر یک کیلومتر ۳ یوان به مبلغ اولیه اضافه می گردد. اگر شما تاکسی را برای مدتی منتظر نگه دارید به ازای هر یک ساعت مبلغی معادل ۶۰ یوان به مبلغ نهایی اضافه می گردد.

بنزین: اگر خواستید ماشین در این شهر اجاره کنید، لازم است بدانید که قیمت بنزین در شهر گوانجو به ازای هر لیتر ۶ یوان است.

 

جاذبه های گردشگری گوانگ جو

برج کانتون گوانجو

 

جاذبه های توریستی گوانجو چین

برج کانتون بلندترین برج تلویزیون در چین است و سومین برج در جهان است. از بالای این برج چشم اندازی از کل شهر زیر پای بازدیدکنندگان قرار دارد.

برج کانتون بلندترین برج در آسیا است که تقریبا ۶۰۰ متر ارتفاع دارد. در شب این برج بلند با چراغ های رنگارنگ روشن می شود. این برج شامل بخش های گوناگونی مانند : کافه، قهوه خانه، رستوران های رمانتیک با غذاهای خوشمزه و عرشه مشاهده است.

 

باغ Baomo گوانجو

 

باغ گوانگجو 1

باغ Baomo در Panyu  در فاصله یک ساعته از گوانجو قرلر دارد. باغ Baomo نمونه خوبی از معماری چینی و هنر باغبانی است. این باغ که در انتهای ساسله چینگ ساخته شده بود در سال ۱۹۵۰ نابود شد. چند سال بعد از آن تخریب بازسازی آغاز شد  امروزه این باغ به زیبایی و شکوه سابقش رسیده است.

در این باغ بسیاری از حکاکی های آهک، حکاکی سنگ، مجسمه های سفالی و فانوس های ینتی وجود دارد.

 

موزه گوانگدونگ گوانجو

 

موزه گوانگدونگ گوانجو

موزه گوانگدونگ در کنار میدان Huacheng ساخته شده و در این موزه شما می توانید اطلاعاتی را درباره تاریخ و فرهنگ گوانجو را پیدا کنید. این موزه میزبان انواع نمایشگاه های موقت است.

در این مزه ۱۶۶۰۰۰ مورد از اشیا وجود دارند که شامل خوشنویسی، نقاشی، سرامیک، چوب و سنگ های قیمیتی است.

 

باغ Yuyin

 

باغ گوانگجو

باغ Yuyin زمانی یک باغ خصوصی تحقیقی بوده است که در سال ۱۸۶۴ ساخته شده بود. بعد ها به دلیل چشم انداز زیبا آن به یکی از جاذبه های توریستی محبوب گوانجو تبدیل شده است. سالنها، پلها، استخرها، تبه های سنگی و گلها یک منظره رویایی برای یک قدم زدن در اوقات فراغت ایجاد می کنند.

 در این باغ گل ها در سراسر حیاط مانند باران های قرمز پخش شده اند و درختان در هر گوشه باغ مانند ابرهای سبز زیبایی این باغ را چندبرابر کرده است.

 

 رودخانه مروارید گوانجو

 

رودخانه مروارید گوانجو

رودخانه مروارید به عنوان سومین رودخانه بزرگ چین، در وسط گوانجو جریان دارد و ممکن است در طول روز به نظر نرسد اما زمانی که خورشید غروب کند می توانید با استفاده از یک کشتی کروز از زیبایی شهر لذت ببرید. این رودخانه نام خود را از تخته سنگ بزرگی که در میان این رودخانه قرار دارد گرفته که خیلی صیقلی و بزرگ است.

 

باغ گیاه شناسی جنوب چین

باغ گیاه شناسی جنوب چین

باغ گیاه شناسی جنوب چین از سال ۱۹۲۹ ساخته شده است. این باغ گیاه شناسی که در شمال گوانجو قرار دارد، قدیمی ترین و بزرگترین باغ گیاه شناسی گرمسیری در جنوب آسیا در کشور چین است. در این باغ و سالن آن بازدیدکنندگان می توانند با انواع مختلف گیاهان آشنا شوند و از جنگل سحر و جادو دیدن کنند و یک روستای نوسنگی را بازسازی کنند.

 

چینگ پینگ بازار پزشکی چین

 

چینگ پینگ بازار پزشکی چین

بازار چینگ پینگ یک مقصد جالب برای کسانی است که علاقه خاصی به طب سنتی چینی دارند است. در این بازار می توانید گیاهان سنتی برای طب چینی را تهیه کنید و این بازار تجربه عجیب و غریبی را به بازدید کنندگان ارائه می کند. استفاده از یک راهنمای محلی علاوه بر اینکه باعث می شود که از این محل بیشتر لذت ببرید می توانید یاد بگیرند که چگونه می توانند از این گیاهان برای سلامتی استفاده کنند.

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است