شهر گوا در هند

سواحل زیبای گوا، یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در کشور هند می باشد. این شهر ترکیبی از فرهنگ هندی و پرتغالی است. با توجه به این که در این شهر سواحل متعددی وجود دارد، اما هر کدام حال و هوای خاص مربوط به خودشان را دارند. علاوه بر ساحل، غذاهای خوشمزه ی این شهر دلیل دیگری است تا گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. اما برای تجربه ی تمام این موارد نیاز به یک سری اطلاعات نظیر نشانی جاذبه های دیدنی شهر گوا، رستوران ها و هتل های این شهر می باشد.

 

شهر گوا 7

 

 

موقعیت جغرافیایی شهر گوا

گوا، در سواحل غربی کشور هند منطقه کونکان واقع شده است. این شهر از شمال با ایالت ماهار اشتارا و از شرق و جنوب با ایالات کارانتاکا محصور می باشد. مساحت شهر گوا ۳۷۰۲ کیلومتر مربع بوده که کوچکترین ایالت هند محسوب می شود و از نظر جمعیت با طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام شده این شهر ۱۸۰۷۰۰۰ نفر می باشد. مرکز ایالت گوا شهر پانجی یا پانجیم است و از زمان پرتغالی‌ها به جا مانده و هنوز ساختمان‌ها و کلیساهای بزرگی از آن زمان در این شهر وجود دارند.

گوا در منطقه‌ای گرمسیری و در نزدیکی دریای عرب قرار دارد؛ در نتیجه به‌طور کلی در تمام طول سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. در گوا، ماه مه، گرم‌ترین ماه سال است و دمای هوا به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و میزان رطوبت بسیار بالا است.

 

 

شهر گوا 8

 

بهترین زمان برای سفر

فصل زمستان، بهترین زمان سفر به گوا است اما همین فصل، شلوغ‌ترین فصل سال در این شهر است. تابستان‌های گوا را بیشتر خانواده‌هایی که بچه دارند برای سفر انتخاب می‌کنند. در فصل بارندگی یا مانسون، گوا بسیار دیدنی می‌شود و گردشگری در مانسون، روزبه‌روز در حال پیشرفت است و طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. اما در این فصل، فرصت استفاده از برخی از تفریحات ساحلی را از دست می‌دهید چون در این فصل تعطیل می‌شوند، اما رودگردی یک فعالیت تفریحی جذاب است که در این فصل امکان تجربه‌ی آن برای گردشگران وجود دارد.

 

 

شهر گوا 6

 

 

امنیت در شهر گوا

امنیت در شهر گوا به نسبت دیگر شهرهای کشور هند مثل بمبئی بالاتر است و همچنین به طور کلی کشور هند از لحاظ شاخص های جهانی صلح و امنیت در رده ۱۴۱ دنیا قرار گرفته است. اما فارق از این که خانم هستید یا آقا سعی کنید شهرها در خیابان های شهر گوا تنها قدم نزنید. در صورتی که در طی سفر و گشت و گذار در گوا، وسایلی از شما دزدیده شد، حتما به پلیس محلی مراجعه کرده و درباره آن پیگیری نمایید. شهر گوا را می تواند با تهران خودمان تقریبا مقایسه کرد همانقدر که در این کلانشهر قوانین را رعایت می کنید، در گواه هم نیز رعایت نمایید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

شهر گوا 5

 

 

جاذبه های گردشگری در شهر گوآی هند

  • باغ ادویه گوا
  • کلیسای پانجیم
  • کلیسای بوم ژیزوس
  • آبشارهای دودساگار
  • ساحل پالولم

 

شهر گوا 3

 

 

بهترین هتل گوا

قیمت‌ هتل‌ها در گوا چندان بالا نیست. اما پیشنهاد می‌کنم تا جای ممکن در هتل‌های 4 ستاره و یا 5 ستاره این شهر اقامت داشته باشید. از جمله بهترین هتل‌های گوا می‌توان به هتل 5 ستاره Seashell Villas The Villa Resort اشاره کرد. این هتل تنها به اندازه 5 دقیقه پیاده‌روی از ساحل فاصله دارد. هتل Seashell Villas The Villa Resort امکانات مناسبی از جمله استخر، رستوران و محیطی تمیز و لوکس را در خود جای داده است. اقامت در این هتل به ازای هر شب 12 هزار روپیه حدودا معادل 1 میلیون تومان هزینه دارد. البته هتل‌های مناسب و ارزان‌ قیمت‌تری نیز در گوا یافت می‌شود. شما می‌توانید در هتل 4 ستاره Shanti Morada نیز با مبلغ شبی 7000 روپیه معادل 550 هزارتومان اقامت داشته باشید.

 

 

شهر گوا 2

 

سوغات گوا

حتما در مورد ادویه‌های متنوع هندی چیزهایی شنیده‌اید. در گوا نیز شما می‌توانید به عنوان سوغات هند از ادویه‌‌ها تهیه کنید. برای تهیه ادویه‌های هندی به بازار محلی Anjuna بروید. البته این بازار تنها در روزهای چهارشنبه بر پا می‌شود و مکانی ایده‌آل برای خرید است. صنایع دستی و چوبی هم در بازارهای گوا به چشم می‌خورند. همچنین توجه داشته باشید که گفته می‌شود قیمت لباس نیز در گوا بسیار مناسب است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است