شهر یاموسوکرو ساحل عاج

شهر یاموسوکرو ساحل عاج

یاموسوکرو پایتخت کنونی کشور ساحل عاج در غرب آفریقا است . این شهر نزدیک به دویست هزار نفر جمعیت دارد. یاموسوکرو پایتخت کنونی کشور ساحل عاج (پیش از یاموسوکرو، آبیجان، در 240 کیلومتری یاموسوکرو پایتخت ساحل عاج بود)، در غرب آفریقا  با جمعیت بیش از سیصد و پنجاه هزار نفر مرکز اداری- سیاسی این کشور است. مطمئن باشید که این شهر تمیز و زیبا ارزش سفر و بازدید دارد. مساحت این شهر با ساحل، دشت و تپه ها، به 3500 کیلومتر مربع می رسد. اشیا سنگی که در اکتشافات این شهر یافت شده، همه نشان دهنده ی این است که در هزاران سال پیش اطراف یاموسوکرو زندگی جریان داشته و احتمالا به علت افزایش بیابان ها و شرایط سخت، این تمدن از بین رفته و احتمالا به جاهای دیگر منتقل شده است. کشور ساحل عاج به مدت 63 سال مستعمره ی فرانسه بوده است. در یاموسوکرو بیش از نیمی از مردم به کشاورزی مشغولند و حاصل آن صادرات  کاکائو، قهوه، الوار، نفت، پنبه، موز، آناناس، روغن خرما و ماهی به کشورهای فرانسه، هلند، امریکا، نیجریهو آلماناست و در ازای آن ها سوخت، مواد غذایی و کالاهای اساسی زندگی از فرانسه و چین دریافت می کنند. نرخ بیکاری در این کشور بیش از 40 درصد می باشد و درصدی از مردم زیر خط فقر زندگی می کنند. 35 تا 40 درصد از مردم این کشور مسلمان و 20 تا 30 درصد مسیحی هستند و بقیه پیرو ادیان محلی‌اند. زبان مردم فرانسوی است و فرهنگ آن ها تحت تاثیر فرانسه قرار گرفته است. سفر به این شهر مناسب کسانی است که به تمدن و طبیعتند.

یاموسوکرو از بهترین شهرهای ساحل عاج است و چون مرکز اداری- سیاسی این کشور است، از اقامتگاه های نسبتا خوبی برخوردار است. گردشگران یاموسوکرو تجربه ای متفاوت و سفری شیرین خواهند داشت. اگر به این شهر سفر کردید، خیالتان از بابت هتل و اقامت تقریبا راحت باشد، چرا که این شهر اقامتگاه های زیادی با تنوع قیمتی و بنا به سلایق متفاوت را درون خود جای داده است.  مطمئن باشید می توانید، اقامتی فراموش نشدنی را در این شهر تجربه کنید و اقامت دلخواهتان را داشته باشید. هتل پرزیدنت، هتل des Parlementaires، هتل فاندی، هتل بهشت و هتل گنانگوندون از هتل و اقامتگاه های خوب این شهرند که اقامتی به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهند زد.

 

شهر یاموسوکرو 1

 

غذاخوری های یاموسوکرو ارزان و غذاهای لذیذی را ارائه می کنند. حتی زمانی که بخواهید یک میان وعده ی سبک از غذاخوری های خیابانی نیز بخرید برایتان ارزان و خوشمزه تمام می شود. تخم مرغ، ادویه های تند، سبزیجات، ماهی، مرغ، گوشت چرب از مواد اولیه ی تهیه ی غذاهای یاموسوکرو هستند. البته جالب است بدانید که بخشی از رژیم غذایی مردم این کشور تحت تاثیر رژیم های غذایی لبنانی، سوری و فرانسوی است. اکثر رستوران هایی که در یاموسوکرو غذاهای سنتی سرو می کنند، ماکیس نام دارند. این رستوران ها معمولا در فضای بازند. غذاهای محلی معروف یاموسوکرو کیدنجو، آتییک و خوراک ران قورباغه است. آلکو غذاهای خیابانی ویژه ی این شهر است که روی گاری ها و غرفه های کوچک خیابانی به فروش می رسد. آلکو ترکیبی است چیلی از موز سرخ شده و پیاز!! غذاها در این شهر با کره ی بادام زمینی پخته می شود و طعمی خاص به خود می گیرد. این غذاها را می توانید در رستوران هایLa Brise، بانیان، Chez Mario، Restaurant Hollywood Chez Georgesو رستوران برنوس بیابید و از خوردن آن ها لذت ببرید.

یاموسوکرو یک شهر تجاری معمولی با مناظر و معماری منحصر به فردِ باقیمانده از گذشته و یادگار فرانسه است و علاوه بر آن، در حومه ی این شهر نیز فضای کوهستانی سبز و روح نوازی وجود دارد. ساختمان پارلمانی FHB و  کلیسای بانوی صلح نمودی از معماری این شهرند. به علت وجود کلیسای بانوی صلح این شهر مدعی است که بزرگترین محل عبادت مسیحیان است. این کلیسا که در سال 1990 به پاپ یوحنا پولس دوم سپرده شد، یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است! حضور مسجد اعظم در این شهر برگی نو از معماری های زیبای این شهر را رو می کند. کاخ ریاست جمهوری این کشور نیز در این شهر قرار دارد. اگرچه بازدید از خود کاخ ممنوع است ولی فضای سبز و پارک کروکدیل های جذابی دارد که برای گشت و گذار روزانه مکان مناسبی است.

 

جاذبه های گردشگری یاموسوکرو

ساختمان پارلمانی (Félix Houphouët-Boigny Peace Prize – Fondation FHB)

 

ساختمان پارلمانی ساحل عاج

 

در دهه ی ۷۰ میلادی این ساختمان، برای کنفرانس صلح آفریقا در یاموسوکرو ساخته شد. سالن اصلی ساختمان ظرفیت بیش از ۲۰۰۰ نفر را دارد و برای اجرای انواع کنفرانس ها/تئاترها مناسب است. چندین سالن کنفرانس کوچکتر با ظرفیت ۵۰ تا ۴۰۰ نفر نیز در این ساختمان وجود دارد. معماری زیبا، کلاسیک و بزرگ این تالار منحصر به فرد است و همواره گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. در زمان هایی که ساختمان درگیر برگزاری کنفرانس نیست، با یک تور بازدید از پارلمان همراه شوید و آن را ببینید.

 

کلیسای بانوی صلح (Basilica of Our Lady of Peace)

 

کلیسای بانوی صلح یاموسوکرو

 

کلیسایی شبیه به کلیسای سنت پیتر در رم و بزرگتر از آن که به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده است. شیشه های رنگی فرانسوی این کلیسا از درون و بیرون چشم نوازی می کند. این کلیسا به قدری بزرگ است که گنجایش ۱۸۰۰۰ نفر را همزمان دارد (۷۰۰۰ صندلی، ۱۱۰۰۰ ایستاده) را دارد. کلیسای بانوی صلح به قدری محبوب است که گردشگران شهر های دیگر نیز برای دیدن آن به این شهر می آیند.

 

کاخ ریاست جمهوری یاموسوکرو (Palais présidentiel de Yamoussoukro)

 

کاخ ریاست جمهوری یاموسوکرو 1

 

کاخ ریاست جمهوری یاموسوکرو که معماری منحصر به فردی دارد یکی از جاذبه های اسن شهر است. بازدید از داخل این کاخ شش طبقه ی مدرن که اولیور کلمنت کاکوب آن را طراحی کرده است، آزاد نیست! اما بازدید از پارک و طبیعت اطراف کاخ و حوضچه های کروکدیل دورتادور این کاخ نظر اکثر گردشگران را به خود جلب می کند. این فضا برای یک گردش روزانه مناسب است.

 

مسجد اعظم یاموسوکرو (Grande Mosquee)

 

مسجد اعظم یاموسوکرو 1

 

ساخت این مسجد بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۸ به طول انجامیده است. این مسجد محلی برای عبادت و در زمان های غیر از آن، بازدید برای عموم، با رعایت شئونات، امکانپذیر است. معماری اسلامی-آفریقایی زیبایی در این بنا به چشم می خورد. شاید به نظر ما ایرانیانی که مساجد فوق العاده ای در شهر های مختلف کشورمان دیده ایم، این مسجد خیلی خاص نباشد؛ ولی ارزش دیدن را دارد!

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است