شهر یوکوهاما ژاپن

شهر یوکوهاما ژاپن

یوکوهاما (به ژاپنی: 横浜市 Yokohama-shi) (به انگلیسی: Yokohama) یک از شهرهای ژاپن و مرکز استان کاناگاوا می‌باشد. این شهر با جمعیت ۳٫۶ میلیون نفری خود پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن پس از توکیو می‌باشد. در دوره ادو (1867-1603) زمانی که ژاپن سیاست جداسازی خود از سایر کشورها را در پیش گرفت، بندر یوکوهاما یکی از اولین بنادری بود که در سال 1859 به روی تجارت خارجی باز شد. در نتیجه این شهر از دهکده ماهیگیری کوچکی تبدیل به یکی از بزرگترین شهرهای ژاپن شد. یوکوهاما رقیب توکیو محسوب می‌شود و ساکنین آن معتقدند این شهر بسیار از توکیو بهتر است. با توجه به جمعیت و وسعت، این شهر یکی از شهرهای بزرگ و مهم دنیا محسوب شده و ضمنا قلب صنعتی ژاپن نیز به شمار می‌رود.

 

شهر یوکوهاما ژاپن

 

به دلیل رقابتی که این شهر با توکیو دارد، خطوط قطار و جزایر مصنوعی در آن ساخته شده‌است. این شهر بندری معماری جذابی دارد و پر از پارک است. این شهر طبق گزارش مرسر در مورد کیفیت زندگی، از لحاظ استاندارد زندگی بعد از توکیو و در رتبه چهل و نهم قرار دارد. امروزه یوکوهما هم‌چنان میان مهاجران محبوب است و دارای یکی از بزرگترین مناطق چینی‌ها در دنیاست و هم‌چنان اقامتگاه‌های غربی و قدیمی خود را حفظ کرده‌است.

این شهر مثل اکثر نقاط دنیا آب و هوایی متنوع دارد، اما در اکثر اوقات آب و هوایی معتدل و مطلوب دارد، البته گاهی اوقات طوفان‌ها و گردبادهای شدیدی در این شهر وزیده می‌شود و در فصول مختلف باران با شدت متفاوت دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید در بهار ژاکت و سوئیشرت سبک، در تابستان لباس‌های خنک و آستین کوتاه، در پاییز هم‌چون بهار و در زمستان لباس‌های پشمی و پالتوهای بسیار گرم بپوشید.

جاذبه های گردشگری یوکوهاما ژاپن

این شهر هم‌چون سایر نقاط ژاپن بسیار زیبا و تماشایی است. از جاذبه‌های آن می‌توان به میناتومیرای یا بندر آینده، برج یوکوهاما، باغ سانکیئین، بندر اسناباشی پیر، پارک یاماشیتا، کشتی نیپون مارو و شهر چینی‌ها اشاره کرد.

میناتو میرای ۲۱ (Minato mirai 21 )

 

یوکوهاما ژاپن

میناتو میرای ۲۱ یک منطقه‌ی شهری جدید و پیشرفته در بندر زیبای یوکوهاما و ترکیبی از آسمان‌خراش ها، مراکز خرید، موزه، گردشگاه و مناطق تاریخی است. این منطقه‌ی ساحلی باشکوه که در لغت به معنای بندرگاه آینده است، به‌طور حتم یکی از مناطقی به شمار می‌آید که بازدیدکنندگان، خصوصا آن‌هایی از دیدن بناهای مجلل لذت می‌برند باید در یوکوهاما به آن سری بزنند. بزرگ‌ترین برج ژاپن یعنی برج لندمارک (Landmark) نیز در این قسمت واقع شده است و از این برج باشکوه می‌توانید شاهد مناظر زیبایی از یوکوهاما باشید. هزینه‌ی دیدن شهر از بالای این برج برای هر نفر ۱۰۰۰ ین ژاپن است.

این منطقه همچنین دارای بزرگ‌ترین شهرک چینی‌ها (Chinatown) است؛ مکانی که در کنار صدها مرکز خرید و سالن غذاخوری با مجموعه‌ای متنوع از کالاها و غذاهای اصیل چینی نیز همراه است، این شهرک دارای جاذبه‌های زیاد دیگری نیز هست که از میان آن‌ها می‌توان به مرکز کنوانسیون؛ یک استراحتگاه با حمام‌های سنتی که محلی مناسب برای تمدد اعصاب است، موزه، پارک‌، معبد خیره‌کننده‌ی Kantei-byo (که در سال ۱۸۷۳ ساخته شده است) و یک پارک تفریحی بسیار محبوب که تداعی‌کننده‌ی شانگهای در سال ۱۹۲۰ است، اشاره کرد. قدم زدن در شهرک چینی‌ها و مشاهده‌ی فرهنگ چینی و ژاپنی که با هم آمیخته شده‌اند، بسیار جالب‌توجه و لذت‌بخش خواهد بود. همچنین از این منطقه دسترسی به توکیو پایتخت ژاپن و شهر باستانی کاماکورا آسان است.

 

باغ وحش زوراسیا (Zoorasia) یوکوهاما

 

باغ وحش زوراسیا یوکوهاما

شهر خانواده پسند یوکوهاما همچنین دارای باغ‌وحش‌ها و پارک‌های تفریحی زیادی است که مطمئنا برای سلیقه‌های مختلف اعضای یک خانواده راضی‌کننده خواهند بود. یکی از محبوب‌ترین باغ‌وحش‌های شهر، باغ‌وحش Zoorasia محسوب می‌شود که خانه‌ی حیواناتی مانند لانگورها (نوعی میمون لاغراندام، دم‌دراز و ریش‌دار مخصوص هند و آسیای شرقی)، کوآلا و قرقاول ویتنامی است که به‌ندرت می‌توانید حتی در باغ‌وحش‌های آمریکایی، مانند آن‌ها را بیابید. بازدیدکنندگان این مکان همچنین می‌توانند شاهد مناطق آب‌وهوایی متعددی ازجمله آب‌وهوای یک روستای کوهستانی ژاپنی باشند.

 

شهربازی Yokohama Cosmo World

 

شهربازی یوکوهاما

یک پارک تفریحی بسیار محبوب و هیجان‌انگیز در میناتو میرای ۲۱ که مملو از انواع سواری‌های مهیج و جاذبه‌های مختلف، در کنار رولرکاسترهای پر پیچ‌وخم است. یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌هایی که در این پارک یافت می‌شودُ رولرکاستری است که کم‌کم در طی مسیر از دید خارج شده به زیر آب می‌رود و ادامه‌ی مسیر را در کانالی در زیرآب طی می‌کند؛ اما از نکات برجسته‌ی پارک، چرخ‌وفلک‌ کاسامو است که یکی از بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک‌های دنیا است! این پارک معمولا هرروز از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باز است (تغییرات فصل در ساعات کار پارک تأثیر دارد).

 

موزه‌ی رامن(Ramen ) شین- یوکو

موزه‌ی رامن شین یوکوهاما

هاما

 

 

حتی اگر برای یک سفر کوتاه به این شهر زیبا می‌آیید، حتما از این موزه‌ی شگفت‌انگیز دیدن کنید. یک موزه‌ی منحصربه‌فرد از نودل ژاپنی در کنار یک موزه‌ی تاریخی و ۹ رستوران رامن از سراسر ژاپن که هرکدام از آن‌ها به خاطر یک نوع طبخ نودل شهرت دارند. برای ورود به این موزه باید ۳۰۰ ین ژاپن بپردازید. لازم به توضیح است که رامن نام یکی از غذاهای ملی ژاپن است که از ریختن نودل چینی در سوپ ماهی یا گوشت تهیه می‌شود.

 

باغ سانکین(Sankei-en )

 

باغ سانکین 1

باغ زیبای سانکین در یوکوهاما دارای یکی از بهترین مناظر طبیعی ژاپن است. وسعت این باغ در حدود ۱۷۵ هزار مترمربع و شهرت آن به سبب شکوفه‌های آلو، شکوفه‌های گیلاس و آزالیا است. بازدیدکنندگان در میان این باغ ۱۷ ساختمان را مشاهده می‌کنند که با توجه به فرهنگ ژاپنی طراحی شده‌اند و نمایشی از درهم‌آمیختگی ساختمان‌های تاریخی در کنار مناظر طبیعی فوق‌العاده هستند.

 

پل خلیج یوکوهاما (Yokohama Bay Bridge)

 

پل خلیج یوکوهاما

یک مسیر خارق‌العاده بر روی خلیج یوکوهاما که منحصرا برای پیاده‌روی طراحی شده است. این گذرگاه (sky walk) یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این پل از اسکای تاور (Sky Tower) در اسکله‌ی Daikoku شروع می‌شود، ۳۱۵ متر بروی خلیج یوکوهاما ادامه می‌یابد و به یک رصدخانه مدور که به اسکای لانج (Sky loung) یا استراحتگاه آسمان ختم می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند از اینجا شاهد چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از یوکوهاما و اطراف آن باشند. حقیقتا یوکوهاما شهری بسیار دیدنی و زیبا است و ازلحاظ سرگرمی و مناظر دیدنی دچار هیچ کمبودی نیست. این شهر را می‌توان با شهرهایی نظیر سنگاپور، مونیخ و کپنهاگ مقایسه کرد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است