غار کارائین آنتالیا ترکیه

غار کارائین آنتالیا یکی دیگر از بهترین مناطق دیدنی و گردشگری آنتالیا به شمار می‎رود که در فاصله 30 کیلومتری شهر انتالیا و شرق کوه چان واقع شده است. از ویژگی‎های این غار اینکه قدمت آن به دوران پارینه سنگی بر می‎گردد و از جمله قدیمی‎ترین مکانهای سکونت انسانها در کشور ترکیه محسوب می‎شود.

 

 

 

غار کارائین 2

 

 

 

جایی را تصور کنید که 25000 سال به عنوان سکونتگاه از آن استفاده می‌شده است. این مکان همان غار کارائین Karain Cave در شمال آنتالیا و در سواحل دریای مدیترانه می باشد.

شما را تحت تاثیر قرار نداد؟ پس بهتر است به شما بگویم که بیشتر اتفاقات در کتاب مقدس هم برای بیش از 3000 سال قبل نمی‌باشد. حتی اهرام مصر در نیل نیز 5000 سال قبل ساخته شده‌اند. جاهای بسیار کمی بر روی زمین وجود دارند که افراد بیش از چند هزار سال در آن ساکن بوده باشند. درحالیکه غار کارائین Karain Cave بصورت متوالی بیست و پنج هزار سال سکونتگاه بشر بوده است. شما می‌توانید برای بازدید از غار کارائین در یک گردش یک روزه در آنتالیا همزمان که به ترمسوس Termessos سر می‌زنید به این غار هم که در نزدیکی آن قرار دارد بروید. اگر مسیر را درست و بموقع طی کنید می‌توانید برای یک نهار دیروقت و یا شنای عصرگاهی به شهر بازگردید.

 

 

 

غار کارائین 5

 

 

 

فضای داخلی غار کارائین آنتالیا

فضای غار کارائین Karain Cave ترسناک اما جذاب است. داخل غار احساس خنکی می‌کنید انگار که سپیده صبح است و شما با خودتان فکر می‌کنید چطور مردمانی سالیان سال (تا سال 1700 بعد از میلاد مسیح) در اینجا می‌زیستند؟ دمای هوا در غار در اوج گرمای تابستان و سوز سرمای زمستان معتدل باقی می‌ماند ( همانطور که منطقه آنتالیا آب و هوای معتدل دارد).

 

 

غار کارائین 1

 

 

 

آدم‌هایی که در اینجا زندگی می‌کردند اکثرا محل زندگی‌شان بیرون غار بوده است و از داخل آن به عنوان انبار آذوفه، حفاظ در برابر باران و پناهگاه در هنگام حملات استفاده می‌کردند. در دشتی که زیر غار وجود دارد، به دلیل پرآب بودنش محل کشاورزی و کشت انواع محصولات برای انسان‌های اولیه بوده است. درواقع هنوز هم کشاورزان ترکیه ای از این دشت برای کشت محصولات استفاده می‌کنند.

مکان این غار به دلیل قرارگیری در دامنه کوه‌های شیب دار برای دفاع بسیار مناسب بوده است و برخی دشمنان که متوجه این مورد نبودند در زیر سنگ‌های آهکی که از بالا به سمت پایین می‌انداختند نابود می‌شدند.

 

 

غار کارائین 6

 

 

 

ساعت بازدید از غار کارائین آنتالیا

غار کارائین Karain Cave در ماه‌های آپریل تا اکتبر هرروز از ساعت 09:00 تا 19:00 باز است و در ماه‌های اکتبر تا مارس، ساعت کاری‌اش 8:30 تا 17:00 می ‌باشد. برای ورود هزینه بسیار کمی باید پرداخت کنید. پس از آن باید از یک مسیر شیب دار سنگی بالا بروید و حدود یک ربع پیاده روی کنید تا در بالای کوه به ورودی غار برسید. در ورودی غار شواهدی است که نشان می‌دهند باستان شناسان هنوز در حال حفاری و کشف در این منطقه هستند ( آثار کشف شده از این غار در موزه آنتالیا Antalya Museum نگهداری می‌شوند)

 

 

غار کارائین 3

 

 

چگونه به غار کارائین برویم؟

در بزرگراه بوردور- کورکوتلی Burdur-Korkuteli در شمال آنتالیا سمت راستتان جاده‌ای هست که به سمت کارائین Karain می‌رود و سمت چپ به سمت ترمسوس Termessos. حتما به تابلوها توجه کنید.از بزرگراه بوردور- کورکوتلی Burdur-Korkuteli تا روستای Yağcı و غار کارائین 12 کیلومتر را باید طی کنید.

آدرس غار کارائین

Antalya Merkez, Yağca/Antalya Merkez/Antalya, Turkey آنتالیا, ترکیه
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است