غذای های محلی کشور امارات متحده عربی

غذای های محلی کشور امارات متحده عربی
هر منطقه یا کشوری در دنیا غیر از ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی یا قومی و ملیتی، دارای خوراکی‌ها و غذاهای منحصر به خود است، بنابراین بسیاری از گردشگران غیر از همه جذابیت‌هایی که یک منطقه برای آنها دارد، به دنبال تست کردن غذاها و خوراکی‌های آن نیز هستند. در این گزارش به بهترین غذاهایی می‌پردازیم که متعلق به کشور امارات و به‌ویژه شهر دبی است. البته به جرات می توان گفت تمامی غذاهای دنیا را می شود در شهر دبی امتحان کرد . تنها در دبی مارینا چیزی بالغ 720 رستوران بین اللملی قراردارد . البته این منطقه جزو مناطق گزان قیمت دبی می باشد. در ادامه با roomaco.com همراه باشید تا با غذاهای سنتی امارات آشنا بشیم .
شتر شکم پر
در کتاب رکوردهای گینس از “شتر شکم پر” به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرحجم‌ترین غذاها نام برده شده است. از دید هر کسی که این غذا را امتحان کرده، چیزی ورای لوکس است. برخی اوقات تصور می‌شود که این غذا، افسانه‌ای بیش نیست و نقدهای بسیاری درباره‌ی آن شده است. با این حال، این شتر سوخاری خوشمزه، شگفت انگیز و بزمی در مراسم‌های قبیله‌ای اعراب سِرو شده و امروزه در خانه‌ی اشراف دبی تبدیل به جواهر مراسم‌ها شده است. این غذای شکم پر چندلایه‌ای از مرغ، تخم مرغ، ماهی و گوسفند همراه با گوشت شتر است. بنا به فرهنگ بومی این غذا با دست میل می شود . بارها مشاهده شده  موضوع خوردن غذا با دست  مورد تمسخر هموطنان قرار گرفته .اما این موضوع به فرهنگ هر منطقه بر می گردد . این فرهنگ در بسیاری از جزایر جنوب ایران و بلوچستان نیز مشاهده می گردد.
شترشکم پر
الهریس
کسانی که این غذا را امتحان کره‌اند، می‌دانند همان حلیم ایرانی است که با پخت طولانی گندم و بره تهیه می‌شود که دارای طعمی دلپذیر و بافتی نرم و دلنشین است. می‌توانید این غذا را با نمک یا شکر میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

 

 

الهریس

فلافل
در خاورمیانه این غذا به نام طعامیا شناخته می‌شود و یکی از پرطرفدارترین غذاها در کشورهای عربی شرقی و هم چنین ایران است. هم چنین دارای شهرت پرطرفدارترین خوراکی فلسطین است. این غذا معادل سیب زمینی سرخ شده است و معمولا کنار غذا سِرو می‌شود.

فلافل
هوموس
هوموس، یک سس مشهور از فرهنگ خاورمیانه است. این غذا با نخود، روغن زیتون، ارده، آبلیمو، سیر و نمک تهیه می‌شود. هوموس با نان پیتا و به عنوان پیش غذا سِرو می‌شود. هنگامی که صحبت از هوموس به میان می‌آید، نمی‌توان شاوارما را فراموش کرد! حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

هوموس

شاوارما
شاوارما، غذای مشهور و پرطرفدار در دبی است که شهرت بسیاری در سرتاسر آسیا دارد. این غذا از گوشت بره و مرغ به همراه سبزیجات رنگارنگ، سیب زمینی سرخ شده، خیارشور و سس سیر تهیه می‌شود. امروزه طعم و آماده سازی این غذا در هر جا متفاوت است، با این حال، نمودار شهرت این غذا هیچگاه رو به پایین نرفته است.

 

 

شاوارما

 

 

کجیا
کجیا یکی از مشهورترین غذاهایی است که در اکثر رستوران‌های دبی سرو می‌شود و در میان پرافتخارترین غذاهای رستوران‌های این شهر قرار دارد. این غذا از بریان کردن یک بره‌ی کامل تهیه می‌شود و با برنج، سبزیجات و دانه‌های روغنی سرو می‌شود. اگر دوست دارید که طعم اصلی غذاهای دبی را بچشید، سفارش این غذا را فراموش نکنید.

 

 

 

کجیا

 

مجبوس
مجبوس، غذایی فوق‌العاده‌ ویژه شهر دبی که با بره‌ی ادویه زده یا مرغ سرخ شده، گوجه فرنگی، خورشت و برنج تهیه می‌شود. یک غذای مخصوص پرادویه که شهرت‌اش را با “لومی” به اشتراک می‌گذارد. برای وسعت بخشیدن به ذائقه‌تان، باید این غذا را امتحان کنید و هنگامی که مزه آن را چشیدید، دوباره سفارش ندادنش بسیار دشوار است.

مجبوس

 

نان حارم
نان حارم که به عنوان “آسارایا” شناخته شده، نوعی کیک پنیر با روکش خامه‌ای است. با طعمی فوق‌العاده و بافت نرم، این غذا دارای جایگاه ویژه‌ای در دسرهای مشهور دبی است.

حارم
تبوله
تبوله، نسخه‌ی گیاهی آشپزی عربی. این غذا یک سالاد است که به طور سنتی از بلغور، گوجه، خیار و جعفری ریزشده به همراه سیر و پیاز و روغن زیتون، آبلیمو و نمک تهیه می‌شود. این غذا نه تنها سلامت را تقویت، بلکه اشتها را نیز به روشی متعادل تحریک می‌کند.
تبوله
مهالابیا
مهالابیا غذایی سرحال کننده دارای رگه‌هایی از گلاب و پسته است. این غذا در اصل یک پودینگ است و دسر مورد علاقه‌ی تمام سنین و گروه‌ها است. از این غذاهای ضیافتی لذت ببرید و طیف ذائقه‌تان را با چنین غذاهایی در دبی گسترش دهید.
مهالابیا
نوشیدنی‌های گرم و سرد
چای و قهوه نوشیدنی‌های محبوب در دبی هستند که همراه با هل، زعفران و نعنا سرو می‌شوند. دبی در کشوری مسلمان قرار دارد اما به دلیل توریستی بودن، ممکن است نوشیدنی‌های دیگری هم در منوی رستوران‌ها و هتل‌ها ببینید.
قهوه عربیراهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است