غذا در اسلواکی

غذا در اسلواکی
اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی است و پایتخت آن «براتیسلاوا» (Bratislava) است و با کشورهای جمهوری جمهوری چک، اتریش،مجارستان، لهستان و اوکراین مجاور است. غذا هایی که در این کشور استفاده میشود بسیار شباهت به غذاهای کشور های همسایه دارد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با غذا در اسلواکی آشنا  بشیم .
پیروگی  (Pierogi)

پیروگی

پیروگی یک غذای مخصوص و سنتی روسی – اکراینی است که با میوه، سیب زمینی له شده، پنیر و یا گوشت تهیه می‌شود. در پخت این غذا می‌توانید از سیب هم استفاده کنید. توصیه می‌شود که پیروگی را در روزهای گرم درست کنید، مطمئن باشید طعم حیرت‌انگیز آن، شما را رها نخواهد کرد.

 پیسکاویسا  (Pljeskavica)

پیسکاویسا

پیسکاویسا (گوشت کبابی) یک غذا از نواحی جنوبی اسلواکی است که هم اکنون در کشورهایی نظیر بوسنی، صربستان، کرواسی، اسلوونی و مقدونیه سرو می‌شود. به دلیل استفاده از گوشت قرمز در طبخ این غذا شاید خوردن آن برای بعضی از افراد چندان ساده نباشد اما هنگامی که شروع به خوردن آن کنید، دیگر نمی‌توانید از پای میز غذا بلند شوید. پیسکاویسا به راحتی نظر طرفداران غذاهای سنگین کبابی را به خود جلب می‌کند.

پاسترمایلیا  (Pastrmajlija)

پاسترمایلیا

پاسترمایلیا یک نوع نان مقدونی است که با خمیر و گوشت پخته می‌شود. این نان معمولاً به شکل تخم مرغی پخته می‌شود و با تکه‌هایی از گوشت تزیین می‌گردد. نام این نان از کلمه پاستارما (pastrma) به معنی گوشت ادویه زده و خشک شده گوسفند است.

تاراتور  (Tarator)

تاراتور

تاراتور یک غذای سنتی بالکانی است که از معده شما در مقابل غذاهای سنگین محافظت می‌کند. این سوپ سرد (یا سالاد مایع) ترکیبی از ماست، خیار، سیر، روغن سبزیجات، آب و گردو است که به صورت سرد و یا حتی با یخ در فصل تابستان در کشور بلغارستان و جمهوری مقدونیه سرو می‌شود. گاهی ساکنین محلی در تهیه این غذا به جای ماست از سرکه و آب، به جای خیار از کاهو و هویج و به جای گردو از نان استفاده می‌کنند.

برینزووِه هالوشکی  (Bryndzové halušky)

برینزووِه هالوشکی

برینزووه هالوشکی یکی از غذاهای ملی اسلواکی است که در کشورهای جمهوری چک و لهستان هم طبخ می‌شود. این غذای سالم ترکیبی از هالوسکی (تکه‌های آب پز‌ شده‌ی خمیر سیب زمینی) و بریندزا (نوعی پنیر نرم گوسفنی) است که با تکه‌های دودی و نمک سود شده‌ی گوشت تزیین می‌شود.

سارما  (Sarma)

سارما

سارما غذایی تهیه شده از برگ‌های چغندر، انگور و کلم است که به دور گوشت و یا حبوبات و آجیل خرد شده پیچیده می‌شود. این غذا در مناطق زیادی، از کشورهای امپراتوری پیشین عثمانی گرفته تا بخشی از بالکان و نواحی اروپای مرکزی سرو می‌شود. سارما در بین ساکنین اسلواکی بسیار محبوب است و اگرچه ظاهر بسیار خاصی ندارد، ناهار بسیار دلچسبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این غذا عمدتاً با شروع فصل زمستان تهیه می‌شود.

 پاسزتکیک سزچنیسکی  (Pasztecik szczeciński)

پاسزتکیک سزچنیسکی

پاسزتکیک یک غذای خاص لهستانی است که شهرت زیادی دارد. این غذا در واقع خمیر پر شده از گوشت و سبزیجات است که به صورت ماشینی سرخ می‌شود و در رستوران‌های مختلف سرو می‌گردد؛ اگرچه که نوعی از این غذا نیز وجود دارد که به صورت خانگی به روشی متفاوت تهیه می‌شود. پاسزتکیک‌‌ شهرت زیادی در زمان حکومت مردم‌گرای لهستان داشت و هم اکنون نیز طرفداران زیادی در این کشور دارد، تاحدی که به یک رویداد تاریخی تبدیل شده است.

کندل  (Knedle)

کندل

کندل نوعی پودینگ پرشده از میوه است که به راحتی کنترل اشتهایتان را از شما می‌گیرد. این غذا به صورت لایه‌ای از خمیر سیب زمینی که با ذرات میوه پر می‌شود، تهیه می‌گردد. کندل اغلب در کشورهایی نظیر‌ چک، اسلواکى، لهستان، ‌ اسلوونی، کروواسی، بوسنی و صربستان به عنوان یک ناهار شیرین صرف می‌شود. این غذای خوشمزه به پیروگی شبیه است اما با این تفاوت که آب پز می‌‌شود.

سالو  (Salo)

سالو

سالو یک غذای بسیار خوشمزه و سنتی از طرف کشورهای اروپای شرقی است که از تکه‌های چربی بدون پوست و پخته شده گوشت تهیه می‌شود. سالو با این نام در کشورهایی مثل بلاروس، روسیه و اوکراین پخته می‌شود ولی می‌توانید در سایر کشورهای منطقه نیز آن را با نام دیگری پیدا کنید. سالو در کشورهای اروپای شرقی با فلفل قرمز و سایر ادویه‌ها و در اروپای جنوبی به صورت دودی طبخ می‌شود.

پرکمورسکا جیبانیکا  (Prekmurska gibanica)

پرکمورسکا جیبانیکا

جیبانیکا یک نوع کیک لایه‌ای است که مزه بسیار خوبی دارد و به راحتی توجه شما را به خود جلب می‌کند. این کیک از دانه‌های خشخاش، سیب، کشمش و تکه‌های گردو تهیه می‌شود که با مواد خوراکی پخته شده ترکیب شده‌اند. این غذا در منطقه پرکمورج یک غذای سنتی محسوب می‌شود اما در کشور اسلوونی هم جا و مقام ارزشمندی دارد. پرکمورسکا یک غذای شیرین و نشان دهنده‌ی فرهنگ کشاورزی مناطق مختلف است که نامش از یک عبارت گویشی (güba) به معنی تا زدن گرفته شده است.

 

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است