غذا در اسپانیا

غذا در اسپانیا
مواد تشکیل دهنده یک غذای خوب در اسپانیا حائز اهمیت بالایی هستند و رستوران های محلی بسیار خوبی در این کشور وجود دارند . به لطف شرایط جغرافیایی و آب و هوای ممتاز گوشت، حبوبات، ماهی  و سبزی درجه یک همیشه در دسترس هستند. بازار محصولات تازه تضمینی است تا در جدول غذایی آنها دستور العمل های غذایی سنتی و بسیار مدرن و پیچیده را در کنار هم و با هم ترکیب شده ببینید. رژیم غذایی مدیترانه ای یک تعادل سالم بوجود می آورد تا از غذاهای ارزشمند را که نباید از دست بدهید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با غذا در اسپانیا بیشتر آشنا بشیم

برنج

برنج اسپانیایی

بی‌تردید برنج یکی از ترکیبات اصلی در رژیم غذایی مردم جهان از جمله اسپانیا است و بیشترین نقش را در پخت انواع غذاهای آن‌ها، ایفا می‌کند. پائِلا (paella: پلو غذایی بسیار متنوع از ترکیب برنج با انواع سبزیجات، گوشت و ماهی) یکی از پرطرفدارترین، رایج‌ترین و در عین حال مشهورترین غذایی است که در رژیم غذایی مردم این کشور وجود دارد. آن‌ها این شهرت و محبوبیت خود را مدیون برنج می‌دانند. نظریه‌های بسیاری در مورد چگونگی ورود برنج، به کشور اسپانیا وجود دارد، اما براساس نوشته‌های کتاب رومیان، به نظر می‌رسد بیش از صدسال پیش، این ماده‌ی غذایی توسط مسلمانان اسپانیا از شبه جزیره‌ی ایبریا (Iberain:نام پیشین شبه جزیره‌‌ی اسپانیا و پرتغال)، وارد خاک کشور اسپانیا شده است.

خوراک مرغ

خوراک مرغ اسپانیایی

همچنین نوع دیگری از غذا که با استفاده از برنج تهیه می‌شود، خوراک مرغ اسپانیایی است. (خوراکی آبکی شبیه به بسیاری از خوراک‌هایی که در رژیم غذایی ایران وجود دارد، مانند آبگوشت) آن‌ها برنج پخته شده را به همراه سبزیجاتی مانند هویج، نخود فرنگی و ذرت به خورشت مرغ اضافه کرده و غذایی لذیذ را تهیه می‌کنند. به نظر می‌رسد آشپزان اسپانیایی با ابداع این روش، تنوع جالبی را در دستورالعمل آشپزی خود، بوجود آورده‌اند.

پائلا (paella)

پایلا

هرحال، همان‌گونه که گفته شد، مشهورترین وعده‌ی غذایی مردم اسپانیا، پائلا است. البته از این غذای بسیار لذیذ، در اسناد تاریخی این کشور، به نام برنج والنسیایی یاد شده است.اما مطمئنا پائلا تنها غذای تهیه شده از برنج در ژیم غذایی مردم اسپانیا نیست. آن‌ها با ترکیب انواع مواد غذایی، گوشت و ماهی، با برنج غذاهای متنوع بسیاری را که در نوع خود بی‌نظیر و خارق العاده هستند، تهیه می‌کنند. مردم والنسیا، از تولید کنندگان بزرگ برنج در اسپانیا هستند. همچنین آن‌ها علاوه بر تولید برنج، به تهیه‌ی گوشت در مناطق داخلی کشور و نیز تهیه‌‌ی غذاهای دریایی به مناطق ساحلی کشور نیزکمک شایانی می‌کنند.

پاستا

پاستا

نباید انتظار داشته باشید که پاستا نیز همانند برنج، از ترکیبات اصلی غذاهای مردم اسپانیا قرار بگیرد یا در طول سفر به این کشور، با انواع غذاهای اصیل اسپانیایی که با پاستا تهیه می‌شود، روبرو شوید. این ماده‌ی غذایی نماد غذاهای کشور ایتالیا بوده و هر انسانی ناخودآگاه با شنیدن کلمه‌ی پاستا رژیم غذایی مردم ایتالیا و تنوع غذاهای تهیه شده با آن‌ را در ذهن خود، به تصویر می‌کشد و این حقیقتی است که به هیچ عنوان نمی‌توان تکذیب کرد. با این وجود، استفاده از این ماده‌ی غذایی، در رژیم غذایی اکثر مردم اسپانیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. پاستاهایی که مردم اسپانیا برای تهیه‌‌ی وعده‌های غذایی خود مورد مصرف قرار می‌دهند، در دو نوع میله‌ای و نودل است.

املت اسپانیایی

املت اسپانیایی

Tortilla de patatas (املت اسپانیایی) در میان اسنک‌ها از پرطرفدارترین هاست. این اسنک می‌تواند یا به عنوان یک تاپاس باشد و یا در یک بوکادیو قرار گیرد. اگرچه انواع مختلف تورتیا (tortilla) در سراسر اسپانیا وجود دارد، یادتان باشد که حتماً تورتیا با پیاز را نیز امتحان کنید.

بوکادیوها (ساندویچ‌ها)

بوکادیوها

وقتی پای بوکادیو به میان می‌آید دیگر سرتان را به اطراف نگردانید. محبوب‌ترین بوکادیو، Tortila de patatas است که به صورت بالقوه در هر بار اسپانیایی سرو می‌شود. علاوه بر این بوکادیو ماهی مرکب سرخ شده (که در مادرید بسیار محبوب است)، بوکادیوی پنیر و ژامبون سرانو و بوکادیوی گوشت قرمز که به آرامی پخته می‌شود را نیز می‌توان به آسانی پیدا کرد.

گازپاچو (Gazpacho Andaluz)

گازپاچو

در طول ماه‌های گرم تابستان هیچ چیز بهتر از خوردن یک کاسه گازپاچو (Gazpacho Andaluz) نیست. این سوپ گوجه‌ی سرد بهترین چیزی است که می‌توان در آندلس، منطقه‌ای در جنوب اسپانیا که با این غذا تا مکان نخست بالا آمده است، خورد. اسپانیولی‌ها زیاد سوپ نمی‌خورند، گازپاچو اما استثنایی است که این قانون را نقض می‌کند. مانند بسیاری از غذاهای اسپانیایی این غذا نیز شهرت جهانی کسب کرده است؛ اما آیا تا به حال طعم سالمورژو را چشیده‌اید؟ همانند گازپاچو، خاستگاه سالمورژو نیز در کوردوبا می‌باشد؛ این غذا کمی غلیظ‌تر است و با تکه‌های خورد شده ژامبون سرانو و تخم‌مرغ تزیین می‌شود. اگر نظر ما را می‌خواهید، ما می‌گوییم این غذا حتی از گازپاچو هم خوشمزه‌تر است! سالمورژو پوره‌ای است که از گوجه، نان، روغن و سیر ساخته می‌شود.

پائیا (Paella)

پائلا اسپانیا

پائیا به عنوان غذای ملی اسپانیا شناخته می‌شود. در اینجا یک سؤال بسیار مهم پیش می‌آید، بهترین پائیا را کجا می‌توانیم بخوریم؟ اگر می‌خواهید پائیای سنتی و اصیل را بخورید، والنسیا و مزارع اطراف آن را به شما توصیه می‌کنیم. خواستگاه بومی پائیا در مردابی درست خارج از این شهر است و در هیچ جای دیگری پائیای بهتری نخواهید یافت. درست در مرکز شهر والنسیا شما «کاسا روبرتو» (Casa Roberto)، برنده مسابقه پائیای بین‌المللی را خواهید یافت، یا می‌توانید از شهر خارج شوید و به سمت ال پالمار (مهد پایلا) بروید. باغ‌های میوه اطراف، میزبان جواهرات پنهانی مانند «باراکا تونی مونتولیو در ملیانا» (Barraca Toni Montoliu in Meliana) هستند، جایی‌ که هنوز در آن پائیا بر روی آتش حاصل از سوخت شاخه‌های درخت پرتقال و در فضای باز پخته می‌شود.

کرما کاتالانا  ( Crema catalana )

کرما کاتالانا

کرما کاتالانا یک دسر بسیار محبوب در سراسر کاتالانیا است. این دسر که روی آن با کاستارد (custard) فراوان پر شده و با یک لایه شکر کاراملی کرانچی، معمولاً در کاسه سفالی سرو می‌گردد که یاد آور ” کرم برولی” (Crème brûlée) فرانسوی می‌باشد. دستور تهیه این دسر الهام گرفته از دستور فرانسوی است، اما پیشنهاد این است که ورژن اسپانیایی آن را امتحان کنید.

پن دی کالتراوا ( Pan De Calatrava )

پن دی کالتراوا

کسانی که طبعشان شیرین پسند است «پن دی کالتراوا» را با رضایت کامل میل خواهند کرد، یک پودینگ خاص آشپزی مورسیایی! نام این دسر از بستر نان بیات آن می‌آید. در آن از شیر و تخم مرغ استفاده می‌گردد و در فر پخته می‌شود و سپس روی آن با سس کارامل پوشش داده می‌شود. بسیار خوشمزه و دلچسب!

Horchata with Fartons

هورچاتا با فارتونز

یک نوشیدنی اسپانیایی که با نوع مکزیکی آن، به دلیل استفاده از دانه‌های وحشی رشد یافته در مزارع آلبوریا در نزدیکی والنسیا، متفاوت می‌باشد. یک نوشیدنی شیرین، شیری و بسیار سالم در صورت رعایت شکر ومعمولا همراه با فارتونز (یک شیرینی دراز با لعاب شکر)

پینتوس (pintxos) 

پینتوکس

سن سباستین، شهر خوردنی‌ها، شهری قدیمی با پراکندگی زیاد برای خوردن تاپاس! با رستوران‌هایی با بیشترین ستاره‌های میشلین در دنیا … . در جریان باشید بعضی از انواع تاپاس در اینجا به شکل دیگری طبخ می‌شود. مطمئناً سن سباستین جای بزرگی برای مواجه شدن با پینتوس (pintxos) است (یک تکه نان اسپانیایی که روی آن مواد مختلف گذاشته می‌شود و با خلال دندان در کنار هم قرار می گیرند.

Pulpo a la gallega

پالپو ا لا گالیگا

برای خوردن این هشت پا گالیسیایی بهترین کار این است که به گالیسیا سفر کنید. لا کورونا درست بر مرزهای آبی آتلانتیک واقع شده است و غذاهای دریایی آن به تازگی زمان صید هستند. هشت پا گالیسیایی پایه آشپزی محلی است، حال اینکه این بشقاب چیزی نیست جز هشت پا پخته شده که با پاپریکا، نمک و روغن زیتون چاشنی دار شده است و معمولا بر روی یک صفحه چوبی سرو می‌گردد، مطمئنیم آن را به شکل غیرقابل‌تصوری خوشمزه خواهید یافت.

تاپاس سنتی

تاپاس سنتی

و آخرین اما نه کمترین آن‌ها، انواع خاص از تاپاس‌ وجود دارند که در هر جای اسپانیا که باشید آن‌ها را خواهید یافت. شما نمی‌توانید تاپاس براواس (سیب زمینی سرخ شده با سس تند و یا آیولی که روغن زیتون با سیر است) را از دست دهید و یا کراکت‌ها. (تخم‌مرغ نیم رو با سوسیس).

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است