غذا در ایرلند

غذا در ایرلند
ویژگی بارز غذای ایرلندی، کیفیت و تازگی مواد اولیه آن است. بیشتر غذاها با کمی آب و بدون ادویه خاصی پخته می‌شوند. البته به غیر از نمک و فلفل که جزو جدایی‌ناپذیر هر غذایی هستند. ایرلندی‌ها به غذاهایشان سس هم اضافه نمی‌کنند. در واقع آنها بیشتر به سالم بودن غذا اهمیت می‌دهند تا خوشمزه بودن آن، درنتیجه اساس اغلب غذاهایشان سبزی‌ها، غلات و البته سیب‌زمینی پوره‌شده با کره است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با غذا در ایرلند بیشتر آشنا بشیم
 Fish supper

فیش ساپر

فیش ساپر همان غذای معروف ماهی و چیپس انگلستان است که در ایرلند به این نام معروف است. ولی بعضی ها معتقدند که نسخه ایرلندی این غذا بهتر از نسخه انگلیسی آن است. بخاطر موقعیت جغرافیایی کشور ایرلند، دسترسی به ماهی همیشه برای آن ها آسان بوده و شاید هم همین امر است که «فیش ساپر» های آن ها را لذیذتر از ماهی و چیپس می کند.

 Champ

چامپ

سیب زمینی همیشه در ایرلند اهمیت بالایی داشته است.  در واقع هر نوع سیب زمینی را در ایرلند می توان یافت: صورتی،‌آبی، سفید… ایرلندی ها عاشق سیب زمینی هستند و معتقدند که یکی از بهترین فرآورده های غذایی که می توان با سیب زمینی ساخت، Champ است. البته Champها تنوع زیادی دارند، اما متداول ترین آن را با پوره سیب زمینی، کره، موسیر، تره فرنگی، شیر، نمک و فلفل درست می‌کنند.

Ulster Irish Stew

خورشت ایرلندی آلستر

خورشت ایرلندی آلستر در واقع همان خورشت قدیمی ایرلند است، ولی چون مبداء آن استان آلستر بوده،‌ این نام معروف شده است. فرق آن با خورشت ایرلندی قدیمی است که هویج ندارد. ساده ترین نوع این خورشت با گوشت بره، سیب زمینی، پیاز و سبزی جعفری پخته شود. اما به خاطر نزدیکی این کشور به انگلستان و اسکاتلند، همیشه نوع های متفاوتی از این غذا موجود بوده است. امروزه این غذا را با هر گوشتی می‌ پزند

Steak and Guinness Pie

این غذا در واقع یک پای گوشتی است. این غذا را با گوشت گاو می پزند و آن را در ابتدا آب پز می کنند و سپس در بین خمیر قرار می دهند. بعضی وقت ها سبزی هایی هم در این غذا استفاده می شود.

Surf  و  Turf

تارف

این غذا ترکیبی از غذاهای دریایی (surf) و استیک (turf) است که با سیب زمینی و یا چیپس خورده می شود. البته اکثر غذاهای ایرلندی با سیب زمینی و چیپس مصرف می شوند. البته بخش دریایی این غذا را هم با اسکامپی تهیه می کنند و هم با میگو. البته این غذا همیشه مانند عکس زیر قشنگ و زیبا نیست.
Bacon Butties

بیکن ایرلندی

یکی از بهترین و لذیذترین حالت های خوردن بیکن است که آن را بین دو تکه نان کرده زده شده بگذارید و میل کنید،‌ چیزی که در بهترین نحو در ایرلند موجود است. البته این ساندویچ بیش از حد ساده است و در تمام دنیا هم می توانید آن را پیدا کنید،‌ ولی هیچ کدام آن ها به خوشمزگی این ساندویچ در ایرلند نخواهند بود.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است