غذا در شیلی

غذا در شیلی
Empanadas

غذا در شیلی

این غذا ظاهری شبیه به پیراشکی دارد و با موادی چون انواع پنیر، غذاهای دریایی، انواع گوشت، زیتون، تخم مرغ و پیاز پر می‌شود. البته این غذا امروزه در تمام طول سال طبخ می‌شود اما نوع خانگی و سنتی آن که empanadas de pino نام دارد در تعطیلات ملی شیلی که در ماه سپتامبر است، تهیه می‌شود. در این جشن‌های ملی در کنار این غذا از نوعی نوشیدنی شیرین به نام terremoto هم استفاده می‌کنند.

Ceviche

چیویچه

در سراسر کشورهای آمریکای لاتین می‌توانید انواع مختلف این غذا را امتحان کنید. این غذا از ماهی تهیه می‌شود و در واقع یک غذای دریایی لذیذ است. برای پخت این غذا، ماهی را از قبل در آب لیمو مارینه می‌کنند سپس با افزودن ادویه‌جاتی مثل زیره و فلفل قرمز، نمک، گشنیز و روغن زیتون و سیر و پیاز آن را طعم‌دار می‌کنند و می‌پزند. این غذا را معمولا با نوشیدنی‌های محلی یا با شربت آبلیمو می‌خورند.

Cazuela

غذا شیلی

این خوراک لذیذ با گوشت ترد گوساله یا مرغ به همراه سبزیجاتی مانند سیب‌ زمینی، کدو حلوایی، نودل ذرت و گشنیز تهیه می‌شود. این غذا از آن دسته غذاهایی است که هم ریشه‌ی اسپانیایی دارد و هم ریشه‌ی بومی و در واقع ترکیبی از آشپزی بومی و اسپانیایی است. اهالی شیلی ابتدا آب غذا را می‌خورند و سپس به سراغ سبزیجات می‌روند.

Choripán

غذای سنتی شیلی

این غذای لذیذ، سوسیس کباب شده است که با نان تازه، سرو می‌شود. با این غذا معمولا سس مایونز، پوره‌ی آووکادو و نوعی چاشنی به نام pebre می‌خورند. این چاشنی یک چاشنی سنتی شیلی است که با فلفل آسیاب شده، پیاز خرد شده، سیر، روغن زیتون و گشنیز تهیه می‌شود و تند و تیز است.

Humitas

هامیتاس

این غذا ریشه در آشپزی آمریکای جنوبی دارد و قدمت آن به فرهنگ‌های آندی پیش از ورود اسپانیایی‌ها برمی‌گردد و انواع مختلف آن را می‌توانید در کشورهای اطراف شیلی پیدا کنید. روش تهیه‌ی این غذا بسیار به غذای مکزیکی tamale شباهت دارد. این دو غذا را به طعم شیرین آن می‌شناسند و معمولا در طبخ آن از ادویه استفاده نمی‌کنند. در تهیه‌ی این غذا از خمیرهای تهیه شده از آرد ذرت یا گندم به همراه پیاز، سیر و ریحان استفاده می‌کنند و در نهایت برای پخت، این غذا را در برگ ذرت می‌پیچند. این غذا را می‌توانید در غرفه‌های فروش غذا در فروشگاه‌ها و از فروشندگان خیابانی خریداری کنید.

Mote con huesillos

موتی

این نوشیدنی سنتی از mote، نوعی نکتار هلو و هلوی خشک شده تهیه می‌شود. مصرف کردن mote با شیر و شکر در قرن نوزدهم در شیلی رواج پیدا کرد. به مرور زمان هلوی خشک شده و شربت هم به آن اضافه شد و این نوشیدنی به یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های شیلی تبدیل شد.

Completo

کامپلیتو

یکی از محبوب‌ترین غذاهای شیلی همین غذا است که در سراسر فروشگاه‌ها و غرفه‌های خیابانی و فروشگاهی در سراسر این کشور به فروش می‌رسد. این غذا که در واقع نوعی ساندویچ هات داگ است همراه با گوجه، پوره‌ی آووکادو و سس مایونز سرو می‌شود.

Curanto

کارانتو

این غذای سنتی جزیره‌ی Chiloé در جنوب شیلی، با گوشت، سیب ‌زمینی، حلزون صدف دار، نوعی نان سیب زمینی به نام milcao و سبزیجات تهیه می‌شود. نکته‌ای که این غذا را از دیگر غذاهای شیلی متمایز می‌کند این است که روی سنگ داغ و درون گودالی داخل زمینی آماده می‌شود. این غذا در اصل متعلق به یک قبیله‌ی بومی ساکن این جزیره بوده که امروزه این قبیله به کلی منقرض شده است..

Sopaipilla

شیرینی شیلی

این نان تخت سرخ شده، با کدوحلوایی و به دو روش مختلف تهیه می‌شود. در خیابان‌ها، فروشندگان این نان را داغ و همراه با نوعی سس تند یا pebre سرو می‌کنند. نوع دیگر آن که کمتر مرسوم است در کاسه‌ای پوشیده از سسی خاص سرو می‌شود. به این غذای لذیذ که معمولا در فصل زمستان تهیه می‌شود، sopaipillas pasadas می‌گویند.

Pastel de choclo

پاستل دی چوکلو

این پودینگ شیرین و لذیذ از ذرت تهیه می‌شود و آن را در کاسه‌های سفالی می‌پزند و سرو می‌کنند. از دیگر مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن می‌توان زیتون، ذرت شیرین، تخم مرغ، پیاز، کشمش و… را نام برد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است