غذا در مالزی

غذا در مالزی
منوی رستورانهای مالزی آنقدر مفصل است که بیننده ایرانی را به تعجب وا می دارد. معمولاً در رستورانهای ایران عناوین غذا ها از 10 مورد تجاوز نمی کند در حالی که در بعضی منو های رستورانهای مالزی بیش از صد نوع غذا لیست شده است که برای نا آشنایان انتخاب را خیلی مشکل می کند. بهتر است رستوران رفتن را با یک همراه آشنا به غذاهای آن رستوران آغاز کنید.
امروزه در مالزی غذاها و رستوران های: مالایی، چینی، هندی، پاکستانی، تایلندی، ویتنامی، هنگ کنگی، تایوانی، ژاپنی، ایتالیایی، آمریکایی، فرانسوی، ایرلندی، لبنانی و اخیراً ایرانی به راحتی در دسترس هستند. هرچند بعضاً طعم، رنگ و شکل و شمایل خود رستورانها و غذاهایشان برای توریستها و تازه وارد ها چندان دلچسب  نیست، اما افراد کنجکاو هم کم نیستند که از دیدن این همه تنوع به وجد می آیند و به خود جرات امتحان کردن می دهند. این کنجکاوی البته بعضی اوقات طبعات دلخراشی دارد زیرا گاهی غذاهای خاص به بدن فرد سازگار نیستند، اما در بسیاری موارد تجربه ای به یاد ماندنی به جای می گذارد. مردم مالزی با غذاهای شور و ترش میانه خوبی ندارند . بیشتر غذاها در مالزی شیرین می باشد .در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با غذا در مالزی آشنا بشیم .

روتی جالا (Roti jala)

ترکیبی از رشته و شیرینی، روتی جالا غذایی به شکل تور است که از آرد برنج تهیه می‌شود. این غذا که گاهی به‌عنوان جایگزین برنج خصوصاً در جشن‌ها صرف می‌شود در ماهی‌تابه پخته می‌شود و معمولاً با خوراک مرغ و سیب‌زمینی و یا رندانگ مرغ و گوشت و یا گوشت خشک‌شده‌ی به سبک هندی سرو می‌شود.
روتی روجا
باوجوداینکه روتی جالا اغلب در مراسم‌ها و جشن‌ها سرو می‌شود، می‌توانید این غذا را در رستوران‌های کوالالامپور هم پیدا کنید. مکان موردعلاقه‌ی ما نیونیا کالرز (Nyonya Colours) است که با 11 رینگیت روتی جالایی لذیذ به همراه خوراک مرغ در اختیار شما قرار می‌دهد.
آسام لاکسا (Assam laksa)

آسام لاکسا غذایی است که از رشته‌های سرو شده در آب‌گوشت ماهی خال‌مخالی، آب تمبر هندی، برگ‌های نعنا، علف لیمو، پیاز و آناناس تهیه می‌شود و این غذای تند، شما را، حتی اگر غذای تند دوست نداشته باشید، به خود جذب خواهد کرد. همچنین باوجوداینکه این غذا شدیداً تند است، ترکیب آن با آب‌گوشت به همراه چربی و یا سس شیرین میگو لذیذ می‌شود.
آسام لاکسا
مکان موردعلاقه‌ی ما برای آسام لاکسا در کوالالامپور و رستوران او اند اس (O&S Restaurant) است، کاسه‌ای کوچک از این غذا در این رستوران 5.5 رینگیت قیمت دارد و پر است از تکه‌های ماهی و رشته، البته پیدا کردن میز خالی در این رستوران خصوصاً در زمان نهار می‌تواند کمی دردسرساز شود.
ساتای (Satay)

غذایی معروف در مالزی است و گوشت کبابی خوابانده شده در سس مخصوص است که بر روی زغال پخته می‌شود. سس استفاده‌شده از علف لیمو، زردچوبه، گشنیز، موسیر و سیر است، همچنین مقداری عسل هم به ترکیب اضافه می‌شود تا شیرینی اندکی به گوشت بدهد.
ساتای 1
این غذا که در کافه کاپیتال (Capital Café) با سسی تند که ماده‌ی اصلی آن بادام‌زمینی است، سرو می‌شود. این غذا فروشی بیش از 50 سال است که در حال فعالیت است و دستور پخت این غذا از پدر به پسر به ارث رسیده است. در کافه کاپیتال ساتای مرغ و گوشت سرو می‌شود که پیشنهاد ما ساتای گوشت است.
ناسی لماک (Nasi lemak)

پادشاه غذاهای مالایی، ناسی لماک محبوب‌ترین غذای محلی مالزی است. این غذا شامل برنج با چاشنی نارگیل، تخم‌مرغ آب‌پز، بادام‌زمینی سرخ‌شده، ماهی کولی و به همراه سس تندی که از میگو تهیه می‌شود، است. این غذا در رستوران‌های مجلل به قیمتی گزاف و در غذا فروشی‌های کنار جاده حتی باقیمت 1 رینگیت هم به فروش می‌رسد.

ناسی لماک 1
پرداختن مبلغ زیاد به معنی خوردن غذایی بهتر نیست، بنا بر تجربه‌ی ما ویلج‌پارک‌ ناسی لماک (Village Park Nasi Lemak) بهترین جایی است که می‌توانید بروید، با پرداخت حدوداً 10 رینگیت، می‌توانید بشقابی پر از برنج با تزیینات کامل به همراه مرغ سرخ‌شده‌ی خوش‌مزه و یا غذای معروف مالایی، رندانگ (گوشت آب‌پز شده در شیر نارگیل، علف لیمو، گالانگال، سیر، زردچوبه، زنجبیل و فلفل) را صرف کنید.

نودل سرخ شده (Mee Goreng)

طرز پختش اینجوریه که بعد از اینکه پیاز و سیر را به همراه sambal سرخ کردین بعد نودل را بهش اضافه کنین سپس موسیر ، میگو ، مرغ ، کلم ، جوانه لوبیا به غذا اضافه شده و نودل آماده خوردن میشه این نوع غذا تو مالزی طرفدار بیشماری داره که میتونید اونو در هر ساعت از شبانه روز در رستوران های کنار خیابان یا هتل پنج ستاره میل کنین.
نودل سرخ شده
اگه همین مخلوط که گفتیم با برنج به جای نودل درست شه به آن Nasi goring میگن .منشا اصلی این غذا چین ست ولی در حال حاضر به عنوان غذای محلی مالزیایی از اون یاد میشه.

 

روجاک (Rojak)

این غذا شامل ساقه لوبیا ، خیار خرد شده و چغندر ، کیک آردی ، تخم مرغ سفت پخته شده ، پودر میگوست که داخل ظرفی میریزن و اونو با سس شیرین و ادویه بادام زمینی مخلوط میکنن قیافش شبیه به همون کدو یا بادمجون خودمونه.
زوجاک

برنج و مرغ (Chicken Rice)

اینو که دیگه هممون میدونیم چیه ولی اونا اومدن برنجو تو آب مرغ پختن و مرغم سرخ یا آب پز میکنن و میزارن کنار برنج.بعضی از دکه ها گوشت خوک کبابی شیرین یا برشته را نیز به آن اضافه می کنن.
برنج و مرغ چینی

ته تاریک (Teh Tarik)

اشتباه نکنین ته تریک ی غذا نیست، نوعی نوشیدنی محلی ست که شبیه به شیرموز می باشد در اصل ته تریک نوعی شیر چای غلیط است که به دلیل نحوه تهیه اش با کف فراوان بر روی آن سرو میشه که در واقع این کف نوعی اعتبار برای خوب تهیه شدن اونه .Teh Tarikبه همراه roti canai یک جز جدایی ناپذیر از صبحانه مالزیاییه.
ته تاریک

 “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است