غذا در هند

غذا در هند
غذا در همه کشور ها در بین تمام مردم جایگاه ویژه ای دارد. در کشور هند غذاهای محلی وجود دارد که غالبا تند هستند. در این مطلب به غذاهای معروف هند می پردازیم.غذاهای هندی در تمام دنیا محبوبیت زیادی دارد . بسیاری ا مردم خاورمیانه غذاها را تند سرو می کنند . اما تجربه غذا در هند باور نکردنی هست . دقت کنید منو غذاها در هند برای گیاه خوران  VEG  و گوشت خوران  NON VEG به صورت مجزا ارائه می گردد. در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با غذا در هند آشنا بشیم .
Aloo Tikki
الو تیکی
در زبان هندی به معنی سیب زمینی است و Aloo Tikki هم یک جور برگر سبزیجات است که در بیشتر ساندویچ فروشیها با توجه به Veg بودن اکثریت مردم هندوستان به عنوان یک ساندویج محبوب به فروش می رسد .  در منوی شعبه های McDonald’s هندوستان نیز ساندویچی به نام McAloo Tikki وجود دارد .
vegetable pokara
پوکارا
این غذا یک نوع اسنک هندی هست که در بیشتر جاهای هند درست میشود . می توان در آن انواع بیشتری از سبزیجات را به کار برد .
Navratan Korma
ناوراتان کورما
یک نوع کاری است که با ماست ، خامه ، مغزها و دانه ها ، رب و سس و یا شیر نارگیل تهیه می گردد .
پلونخود (Corn Pulao)
پلو نخود
یکی از پلوهای خوشمزه و مفید از لحاظ تغذیه ای در هند و پاکستان پلوی نخود فرنگی است که بعضی ها بدون قارچ و بعضی با قارچ یا گوشت می پزند.
Lamb biryani
لمب بریانی
یکی از لذیذترین و شناخته ترین غذای گوشتی هندی بریانی است . یه جورایی شباهت به پلو گوشت داشته که بین ایرانی ها طرفداران زیادی داره. این غذا را با گوشت مرغ هم طبخ می کنند که به آن چیکن بریانی میگن.

پاوباجی
پاوباجی
این غذا شامل نان کره‌ای (پاو) و گیاه کاری (باجی) است که با پیاز خردشده و کمی لیموترش سرو می‌شود. این غذا را همه‌جا می‌توانید پیدا کنید و برای صبحانه مناسب است.

چول باتور
چول باتور
چول باتور نوعی غذای پنجابی است که با نخود و ادویه‌ی کاری پخته شده و با نان سرخ شده سرو می‌شود. این غذا را به عنوان یک غذای خیابانی در سراسر هند، مخصوصا مناطق شمالی آن می‌توانید پیدا کنید و برای تمامی وعده‌های غذایی مناسب است.

سمبوسه
سمبوسه
شاید سمبوسه معروف‌ترین غذای هندی در ایران باشد. همه‌ی ما ایرانی‌ها با این غذا آشنا هستیم و در گوشه و کنار کشور، همه نوع سمبوسه تهیه می‌شود. این غذا در هند هم بسیار طرفدار دارد و بیشتر به عنوان عصرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هند در داخل نان‌ها سیب‌زمینی با پیاز، نخودفرنگی، نعناع یا چاشنی گوجه‌فرنگی می‌گذارند و به شکل مثلث تا کرده و در تابه سرخ می‌کنند. شاید سمبوسه قدیمی‌ترین صبحانه‌ی شناخته‌شده در هند باشد و امروزه می‌توانید این غذا را در سراسر جهان پیدا کنید.

مرغ کره‌ای
مرغ کره ای
مرغ کره‌ای یک غذای کلاسیک هندی است که می‌توانید آن را در تمامی رستوران‌های هند و رستوران‌های هندی سراسر دنیا پیدا کنید. این غذا هم با مرغ استخوان‌دار و هم بدون استخوان سرو می‌شود. برای تهیه‌ی این غذا، مرغ را به مدت یک شب داخل ماست و مخلوطی از ادویه‌ها می‌خوابانند و با سس مخصوص کره، پوره‌ی گوجه‌فرنگی و چندین نوع ادویه می‌پزند که به این غذا طعم بسیار مطبوعی می‌دهد. ادویه‌ی مرغ کره‌ای بیش از دیگر غذاهای هندی است و برای افرادی مناسب است که عاشق ادویه‌جات هستند. این غذا در هند و حتی سایر کشورها بسیار طرفدار دارد.

کوفته‌ی مالای
ک.فته مالای
کوفته در ایران بسیار طرفدار دارد و کمتر کسی است که این غذا را دوست نداشته باشد. در هند هم نوعی کوفته وجود دارد که ادویه‌ی آن نسبت به سایر غذاها کمتر است، پس می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای ما ایرانی‌ها باشد. این غذا بدون گوشت تهیه می‌شود و برای گیاهخواران هم مناسب است. برای درست کردن کوفته‌ی مالای، توپ‌های کوچکی که از سبزیجات درست شده است را کاملا سرخ می‌کنند و در سس خامه‌ای کاری می‌ریزند. این غذا بیشتر در شمال هند مصرف می‌شود و یکی از غذاهای هندی پرطرفدار در جهان است.

مرغ تنوری یا تندوری

مرغ تنوری
از دیگر غذاهای لذیذ و مشهور هندی، مرغ تنوری است. برای تهیه‌ی این غذا ابتدا مرغ را چند ساعت در ماست و انواع مختلف ادویه می‌خوابانند و آن را با حرارت بالا و گاهی اوقات در تنور می‌پزند. این غذا بسیار خوشمزه است و ارزش امتحان کردن را دارد.

روگان جوش
روگان جوش
این غذا یکی از اصلی‌ترین غذاهای کشمیری است که با گوشت بز یا بره درست می‌شود و در پخت آن از ماست، موسیر و چند ادویه‌ی دیگر مانند فلفل قرمز کشمیری استفاده می‌شود و به غذا رنگ قرمز می‌دهد. این غذا در اصل متعلق به ایران بود و مغول‌ها این غذا را به کشمیر برده‌اند؛ پس حتما غذای خوشمزه‌ای است، چون ریشه در کشور خودمان دارد و با ذائقه‌ی ما سازگار است.

دوکلا
دوکلا
دوکلا یکی دیگر از غذاهایی است که به وفور در هند پیدا می‌شود اما اصلیت آن به «گجرات» در پاکستان برمی‌گردد. این غذا از برنج ورآمده و خمیر نخود تهیه می‌شود و به عنوان یک میان‌وعده یا صبحانه‌ی مفصل سرو می‌شود.

مرغ تیکا ماسالا
مرغ تیکا
مرغ تیکا ماسالا یکی از غذاهای بسیار خوشمزه‌ی هندی است که تکه‌های مرغ بریان می‌شوند و سپس آن‌ها را داخل سس گریوی (سسی از آب گوشت، آرد و ادویه) می‌ریزند.

بلپوری
بلپوری
برنج بوداده به همراه پیاز خردشده، فلفل سبز سرخ‌شده و سبزیجات مواد اصلی این غذا هستند که آن‌ها را در سس تمبر هندی و تند می‌ریزند. این غذا یکی از معروف‌ترین غذاهایی است که به عنوان میان‌وعده در هند استفاده می‌شود.

کباب
کباب هند
کباب یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است و ما هرجای دنیا هم که برویم، به دنبال کباب‌های آن منطقه می‌گردیم تا طعم آن‌ها را هم بچشیم. در هند نیز انواع مختلف کباب طبخ می‌شود و کباب‌هایی که با سیخ پخته می‌شوند، در همه جای این کشور در دسترس هستند. هندی‌ها با هر گوشتی کباب درست می‌کنند و میان گوشت‌هایی که مربع خرد کرده‌اند، سبزیاجات یا پنیر نیز قرار می‌دهند. این سبزیجات شامل گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، پیاز یا قارچ است.

کتی رول
کتی رول
این غذا نانی (پاراتا) است که درون آن را با کباب، تخم مرغ، سبزیجات و انواع مختلف ادویه پر کرده و به شکل رول درآورده‌اند. معمولا یکی از این رول‌ها برای سیر شدن کافی است.

واداپاو
واداپاو را می‌توان دونات هندی نامید که بیشتر در جنوب هند به عنوان یک میان‌وعده مورد استفاده قرار می‌گیرد.  این غذا از جوانه‌ی عدس یا خمیر سرخ‌شده به شکل دونات تهیه می‌شود. واداپاو در بمبئی بسیار طرفدار دارد و اغلب با ترشی سرو می‌شود.
واداپاو

پیاز کی‌کاچوری
پیاز کی کاچوری2
این غذا یکی از صبحانه‌ها یا عصرانه‌های پرطرفدار در هند است که بیشتر مردم شمالی این کشور پیاز کی‌کاچوری را مصرف می‌کنند. این غذا از سیب زمینی و پیاز درست می‌شود که آن را در نان یا خمیری گذاشته و در روغن زیاد سرخ کرده و با سس نعناع نوش جان می‌کنند.

داهی وادا
داهی وادا
این غذا از کوفته‌های عدس تشکیل شده که با ماست آغشته می‌شود و ترشی آلوچه آن را بسیار خوش‌طعم می‌کند. داهی وادا هم برای ناهار یا هر وعده‌ی غذایی دیگر سرو می‌شود.

ترشیجات
ترشیجات
اگرچه ترشی غذای اصلی نیست و کنار غذا برای بهتر کردن طعم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما ترشی‌های سبزی و میوه هندی تنوع بسیار زیادی دارد که با لیموترش، آب لیمو یا اسیدلاکتیک مزه‌ی ترشی آن را ایجاد می‌کنند و شهرت جهانی دارند. در این ترشی‌ها حتی ادویه و روغن هم اضافه می‌کنند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. این ترشی‌ها در سراسر هند پیدا می‌شوند.

چات‌نی
چات نی
در هند نوعی چاشنی به نام چات‌نی در غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که آمریکایی‌ها به آن «سس شیرین انبه» می‌گویند. این سس هم نوع شیرین دارد و هم تند. از این سس معمولا در کنار غذای اصلی استفاده می‌شود و در همه جای هند به چات‌نی دسترسی دارید.

اوتاپام
اوتاپام
اگر عاشق پیتزا هستید، در هند می‌توانید پیتزای هندی به نام «اوتاپام» بخورید که نان آن با پیاز و گوجه‌فرنگی پوشیده شده است. هندی‌ها معمولا این غذا را چات‌نی می‌خورند.

نان‌های متنوع هندی
نان های متنوع هندی
شاید ما ایرانی‌ها عادت به خوردن نان‌های فانتزی نداشته باشیم. در هند می‌توانید نان‌های محلی بسیار خوشمزه‌ای بخورید که شما را از خوردن نان‌های صنعتی نجات می‌دهند. از معروف‌ترین این نان‌ها می‌توان به «پاراتا»، «رومانی روتی» و «شیرمال» اشاره کرد.

کولفی (بستنی هندی)
کولفی
کولفی بسیتنی هندی است که از هم زدن طولانی‌مدت ‌شیر طعم‌دار روی شعله تهیه می‌شود و طعم بسیار متمایزی دارد.

جالبی (Jalebi)
Jalebi
این خوراکی از خمیر آرد گندم تهیه می‌شود که شکل آن شبیه زولبیاهای ایران است و بعد از این که آن‌ها را در روغن سرخ کردند، رویش شربت شکر می‌ریزند. جالبی اغلب در شمال هند پخته می‌شود و کسانی که عاشق خوراکی‌های شیرین هستند، می‌توانند در دهلی یا آگرا جالبی نوش جان کنند.

نوشیدنی‌های هند
در هند می‌توانید نوشیدنی‌های مختلفی پیدا کنید اما از آن چه که بیشتر باب میل ایرانی‌ها است، می‌توان به «شیک لاسی»، «شیکانجی» (لیموناد هندی) و «آم پانا» اشاره کرد.

شیک لاسی
شیک لاسی
شیک لاسی نوعی نوشیدنی محبوب و سنتی هند است که از ترکیب ماست، آب و دیگر طعم‌دهنده‌های هندی مانند زیره‌ی سبز بوداده به دست می‌آید. این نوشیدنی نوع شیرینی هم دارد که در آن از شکر و قطعات میوه استفاده می‌شود.

شیکانجی (لیموناد هندی)
شیکانجی
لیموناد هندی نیز یکی از نوشیدنی‌های سنتی شمال هند است که از لیمو، شربت لیمو، آب زنجبیل، یخ و آب تهیه می‌شود. برخی‌ها به این شربت نمک، زعفران و زیره نیز اضافه می‌کنند.

آم پانا 
ام پانا
آم پانا هم از انبه‌ی خام، شکر و چندطعم‌دهنده‌ی دیگر درست می‌شود و برای جلوگیری از گرمازدگی بسیار مناسب است. در تابستان که هوای هند بسیار گرم است و حتی باعث مرگ تعدادی می‌شود، این نوشیدنی مانع از کم شدن سدیم کلرید و آهن بدن به علت تعریق زیاد می‌شود. آم پانا اغلب در مناطق شمالی هند مصرف می‌شود و از آن به عنوان درمان اختلالات گوارشی نیز استفاده می‌شود. پس کسانی که شکم‌درد دارند می‌توانند از این نوشیدنی به عنوان دارو استفاده کنند. همچنین آم پانا منبع غنی از ویتامین‌های B1، B2، ویتامین ث و نیاسین است.
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است