غذا در چک

غذا در چک
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  غذا در چک آشنا بشیم .

غذا چکسلواکی

اسماژنی سیر (Smazeny Syr)

اسماژنی سیر

اسماژنی سیر مخصوص دوستداران پنیر است. یک وعده «اسماژنی سیر»، غذایی از پنیر کاملاً سرخ شده است که در کنار سیب‌زمینی سرخ شده، سالاد یا یک رول نان سرو می‌شود و شما را مستقیماً به بهشت پنیری خواهد برد. فروشندگانی خیابانی در سرتاسر پراگ آن را می‌فروشند و اگر کسی هوس یک خوراکی طعم‌دار، پنیری و ترد بکند، به راحتی آن را پیدا خواهد کرد.

کندلینکی یا دامپلیتگ (Knedlinky)

کندلینکی یا دامپلیتگ

کندلینکی یک غذای سنتی چک است که در کنار بیشتر غذاها بخصوص غذاهای گوشتی مانند گولاش سرو می‌شود. اگر داخل کندلینکی را با میوه یا مربا پر کنند به عنوان یک دسر خوشمزه و پرطرفدار سرو می‌شود.

گریلوانه کلوباسی (Grilovane Klobasy)

گریلوانه کلوباسی

گریلوانه کلوباسی یا سوسیس گریل شده یکی از سریع‌ترین و لذیذترین غذاهایی است که در پراگ یا هر شهر دیگر چک می‌توان امتحان کرد. سوسیس را کاملا سرخ یا گریل کرده و آغشته به سس‌های مختلف سرو می کنند. غرفه‌های زیادی در میدان Wenceslas  و اطراف میدان Old Town گریلوانه کلوباسی می‌فروشند.

کولاچ (kolač)

کولاچ

کولاچ یا همان پای نوعی شیرینی است که با مارمالات، آجیل یا پنیر شیرین پر می‌شود. بسیاری از خانواده‌های چک طرز تهیه خاص خود را دارند که از نسل‌های گذشته به آن‌ها رسیده است. این شیرینی خوشمزه در تمام نانوایی‌ها و مغازه‌ها یافت می‌شود اما ما به شما نانوایی (شیرینی‌پزی) Pekárna Kabát را پیشنهاد می‌کنیم که در سطح شهر چندین شعبه دارد.

کولایدا سوپ (Kulajda soup)

کولایدا سوپ

سوپ کولایدا یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین سوپ‌ها در آشپزی چک به شمار می‌رود. این سوپ از ترکیب سیب‌زمینی، قارچ‌های جنگلی، خامه، شوید و تخم مرغ تهیه می‌شود.
پیشنهاد ما برای صرف این سوپ کافه امپریال (Café Imperial)، رستوران (V Zátiší)، رستوران (Polévkárna) و Home Kitchen است.

پالاچینکی (Palačinky)

پالاچینکی

مردم پراگ وقتی فکر می‌کنند که چه بخورند، تقریباً همیشه اولین گزینه پالاچینکی است. این پنکیک نازک مخصوص کشور چک بوده و شبیه کرپ‌های فرانسوی به نظر می‌رسد، که البته با روش طبخ و شکل متفاوتی آماده می‌شود. پالاچینکی معمولاً به شکل حلقه‌ای پیچیده شده و داخلش با چیزهایی مثل مربا، میوه، خامه یا آجیل پر می‌شود. اگر طبع شور را ترجیح می‌دهید، لایه داخل آن را با گوشت، پنیر یا اسفناج انتخاب کنید. این میان‌وعده دلپذیر را می‌توانید به آسانی در کافه‌های حوالی مرکز شهر و همچنین در غذا فروشی‌های سیار پیدا کنید.

چِلِبیچکی (Chlebíčky) 

چِلِبیچکی

چلبیچکی نوعی ساندویچی باز بوده و برای صبحانه و ناهار صرف می‌شود. این نان به عنوان یک وعده غذایی، تهیه سریعی داشته و سیرکننده است. چلبیچکی معمولاً در مهمانی‌ها و گردهم‌آیی‌های اجتماعی سرو می‌شود و ترکیب‌های متنوعی از تخم‌مرغ، ژامبون، سالامی، ترشی و خیار در آن بکار می‌رود. اگر در طول سفر خود هوس ساندویچ کردید، در مقابل یکی از اغذیه‌فروشی‌های پراگ توقف کنید و این غذای لذیذ را بچشید.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است