غذا در کره جنوبی

غذا در کره جنوبی
رژیم غذایی مردم کره جنوبی، به ‌واسطه‌ی گذشت قرن‌ها تحولات و تغییرات اجتماعی و سیاسی، رفته‌رفته به‌سوی تکامل امروزی سوق داده شده است. به نظر می‌رسد کشاورزی کهن، رسم و شیوه‌های زندگی چادرنشینان دوران باستان و آداب و سنن موجود در استان منچوری (یکی از مناطق جغرافیایی بسیار بزرگ در شمال شرقی آسیا)، در شبه‌جزیره‌ی کره، باعث ایجاد این تغییرات اساسی در رژیم غذایی آن‌‌ها شده است. هرچند نمی‌توان از تعامل روش‌های تربیتی با تفاوت‌های فرهنگی و نیز ترکیب آن‌ها با فعل‌وانفعالات طبیعی و محیط‌زیست، در ایجاد این تغییرات و تأثیرات، چشم‌پوشی کرد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با غذا در کره جنوبی بیشتر آشنا بشیم

کیمچی (ترشی سبزیجات)

کیمچی 2

یکی از قدیمی‌ترین و شاید اصلی‌ترین غذاها در فرهنگ تغذیه‌ی کره‌ای‌ها، «کیمچی» (Kimchi) یا همان ترشی سبزیجات با ادویه‌های تند است. کیمچی ترکیبات مختلفی دارد اما اصلی‌ترین جزء آن را کلم تشکیل می‌دهد. طعم منحصر به فرد و خاص کیمچی و همچنین ارزش غذایی بالا، فیبر فراوان و کالری پایین این خوراک خوشمزه، آن را در میان گردشگران خارجی به غذای محبوبی تبدیل کرده است. البته برای خود کره‌ای‌ها، کیمچی به دلیل ارزش فرهنگی چشمگیری که در خود دارد، از اهمیت و محبوبیت بالای برخوردار است. کره‌ای‌ها معتقدند که بدون کیمچی، سفره شام کامل نیست.

بیبیم‌باپ (برنج مخلوط)

بیبیم

«بیبیمباپ» (Bibimbap) در اصل ظرفی از ترکیبات مخلوط شامل برنج، سبزیجات مزه‌دار شده و سرخ شده، قارچ، گوشت گاو، سس سویا، سس فلفل چیلی و تخم مرغ نیمرو است. البته این ترکیبات در هر منطقه‌ای متفاوت است که معروف ترین نوع آن متعلق به مناطق «جئونجو»، «تانگیونگ»و «جینجو» است.

بولگوگی (خورشت گوشت گاو کبابی)

بولگوگی

«بولگوگی» (Bulgogi) غذایی آبدار و خوش طعم از گوشت گاو کبابی، یکی از محبوب‌ترین غذاهای گوشتی مردم کره در سرتاسر جهان است. در سال ۲۰۱۱ و بر اساس راْی گیری «CNN» از خوانندگان بخش گردشگری خود، این غذا رتبه‌ی بیست و سوم از فهرست خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را به خود اختصاص داده است. بولگوگی معمولا با سیر و پیاز‌های خرد شده کباب می‌شود تا گوشت طعم بهتری بیابد. گوشت هم در کاهو پیچیده می‌شود و با سس سنتی «سامجانگ» که رب قرمز تند و غلیظ است میل می‌شد.

جاپچائه (نودل سرخ‌ شده مخلوط)

جاپچائه

«جاپچائه» (Japchae) معمولا همراه با غذای اصلی در وعده‌ی ناهار یا شام سرو می‌شود. این غذای سنتی کره‌ای، مخلوطی از نودل، سیب زمینی شیرین سرخ شده، سبزیجات رشته رشته شده، گوشت گاو و مقداری سس سویا و شکر است. بسته به سلیقه‌ی آشپز، ترکیبات دیگری مانند قارچ هم گاهی به این مخلوط اضافه می‌شود. جاپچائه را به خاطر طعم شیرین و خوشمزه و همچنین بافت نرم و جویدنی‌اش می‌شناسند.

هوئدوک (پنکیک شیرین شهددار)

هوئدوک

«هوئدوک» (Hoeddeok) را که به عنوان نوع شیرین‌تر پنکیک غربی می‌شناسد، غذای خیابانی محبوب کره‌ای‌ها، به خصوص در فصل سرد زمستان است. این خوراکی شیرین به صورت خمیر‌های گرد و مسطح است که با مخلوطی از دارچین، عسل، شکر قهوه‌ای و تکه‌های کوچک بادام زمینی پر شده و در تابه پخته می‌شود. پوسته بیرونی ترد و بافت درونی نرم است و طعم خوشمزه‌ی آن باعث می‌شود هیچ‌کس نتواند در برابر هوئدوک مقاومت کند.

دوکبوکی (کیک برنج تند)

دوکبوکی

«دوکبوکی» (Ddukbokkie) یک غذای کره‌ای تند است که از کیک‌های استوانه‌ای برنج، کیک مثلثی ماهی، سبزیجات و سس چیلی قرمز شیرین تهیه می‌شود. می‌توانید این خوراکی را از فروشندگان خیابانی هم تهیه کنید. کسانی که دوکبوکی می‌خورند، از ترکیب طعم شیرین و تند آن لذت می‌برند.

سئولئونگ تانگ (سوپ قلم گاو)

سئولئونگ تانگ

«سئولئونگ تانگ» (Seolleongtang) سوپ سنتی و گرم کره جنوبی است که از قلم گاو و گوشت گاو تشکیل می‌شود. سئولئونگ تانگ غذای بومی مردم سئول است و اغلب با توجه به سلیقه‌ی مصرف کننده، با نمک، فلفل سیاه، پیازچه خرد شده و سیر خرد شده مزه‌دار می‌شود. آب این غذا به رنگ سفید شیری است و اغلب با برنج خورده می‌شود. سئولئونگ تانگ را با بافت نرم و خوشمزه و در عین حال جویدنی‌اش می‌شناسند. این غذا را می‌توانید در منوی بیشتر رستوران‌های کره‌ای سئول بیابید.

سوندوبو جیگائه (خورشت توفو نرم)

سوندوبو جیگائه

«سوندوبو جیگائه» (Soondubu Jiggae) که در کاسه‌های بزرگ سنگی سرو می‌شود یکی از خورشت‌های تند رایج در کره است که معمولاً از «دوبو» یا همان توفو، سبزیجات، قارچ، غذای دریایی، گوشت گاو یا گوسفند و سس چیلی تهیه می‌شود. بسته به سلیقه‌ی هر آشپز و هر منطقه، برخی از مخلفات غذا کم و زیاد یا جایگزین می‌شوند. اگرچه انواع مختلفی از این غذا وجود دارد اما در نوع سنتی آن، یک تخم‌ مرغ خام روی خورشت شکسته و قبل از سرو غذا در آب آن مخلوط می‌شود تا طعم متفاوتی به آن بدهد.

سامگیئوپسال (برش‌های گوشت)

سامگیئوپسال

یکی از محبوب‌ترین غذا‌های کره جنوبی «سامگیئوپسال» (Samgyeopsal) است که از برش‌های کبابی گوشت تهیه می‌شود. پس از کبابی شدن گوشت، آن را با سسی از نمک و فلفل و روغن کنجد آغشته کرده و سپس همراه با تکه‌های کبابی سیر و پیاز، پیازچه خرد شده و کیمچی در برگ‌های کاهو می‌پیچند. این غذا یکی از رایج‌ترین خوراک‌های موجود در منوی رستوران‌های کره‌ای سراسر دنیاست.

هائمول پاجئون (پنکیک سبزیجات و غذای دریایی)

هائمول پاجئون

یک مدل «پاجئون» (Haemul Pajeon) در کره طبخ می‌شود که شبیه پنکیک است و عمدتا دارای پیازچه، خمیر تخم‌مرغ، آرد گندم و آرد برنج است؛ اما در «هائمول پاجئون»، گوشت آبزیان هم به این ترکیبات اضافه شده است. ترکیبات دریایی رایج که در این غذا به کار می‌رود شامل صدف خوراکی، میگو و ماهی مرکب است. این غذا را معمولاً به عنوان غذای اصلی سرو می‌کنند و بافت نرم و طعم خوراک دریایی آن، باعث شده تا هائمول پاجئون به غذای محبوبی برای کره‌ای‌ها تبدیل شود.

هوباکجوک (فرنی کدو حلوایی)

هوباکجوک فرنی کدو حلوایی

«هوباکجوک» (Hobakjuk) یک غذای شیرین با بافت دانه دانه است که از فرنی‌های سنتی کره جنوبی به شمار می‌آید. کره‌ای‌ها این غذا را از کدوی بخارپز شده و توپ‌های برنجی کوچکی که قبلاً در آب خیسانده شده‌اند تهیه می‌کنند. گرچه ظاهر این غذا ساده به نظر می‌رسد اما طعم فوق‌العاده شیرین و خوشمزه‌ای دارد که آن را مدیون طعم متفاوت کدو حلوایی است. هوباکجوک یک صبحانه‌ی محبوب و همچنین انتخاب کاملی برای افرادی است که کسالت دارند یا نمی‌توانند غذاهای سنگین را هضم کنند. این غذا به دو صورت سرد و داغ سرو می‌شود اما داغ آن خوشمزه‌تر است.

نائنگ میئون (نودل سرد گندم سیاه)

نائنگ میئون نودل سرد گندم سیاه

«نائنگ میئون» (Naengmyeon) نودل سرد کره‌ای‌هاست که از رشته‌های باریک و دراز نودل، خیار، تکه‌های گلابی کره‌ای، تکه‌های گوشت و تخم مرغ آب‌‌پز تهیه می‌شود. این نودل‌ها معمولاً از گندم سیاه، سیب‌زمینی معمولی و سیب‌زمینی شیرین ساخته می‌شوند اما بسته به نوع نائنگ میئون، می‌توان آنها را از ریشه‌ی نشاسته‌ای گیاه کودزو هم تهیه کرد. این غذای محبوب در فصل تابستان طرفداران بیشتری دارد که از آن برای خنک کردن بدن در زیر گرمای سوزان و هوای شرجی کره جنوبی استفاده می‌کنند.

سامگ یتانگ (سوپ مرغ و جینسینگ)

سامگ یتانگ سوپ مرغ و جینسینگ

«سامگ یتانگ» (Samgyetang) غذای مخصوص فصل تابستان است. کره‌ای‌ها این سوپ سنتی را از جوجه، سیر، برنج، موسیر، عناب کره‌ای، جینسینگ و ادویه‌جات تهیه می‌کنند. سامگ یتانگ را با ارزش غذایی بالای آن می‌شناسند. معروفیت و محبوبیت این غذا نه تنها به دلیل ترکیبات سالم آن، بلکه به دلیل بافت خامه‌ای و طعم گوشت آن است که لذیذ بودن آن را دوچندان می‌کند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است