غذا در کشور اکراین

غذا در کشور اکراین
محتملاً در هر جامعه ای پیشنهاد غذا ( یا نوشیدنی ) در حکم پیشنهاد عشق ، محبت یا دوستی است. پذیرش پیشنهاد غذا به منزله ی تصدیق و پذیرش احساسات بروز داده شده و پاسخی مثبت به آن است. رد کردن پیشنهاد غذا به معنای رد پیشنهاد عشق و دوستی یا برای نشان دادن خصومت نسبت به پیشنهاد دهنده است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  غذا در کشور اکراین آشنا بشیم .

هیچ زمان غذایی را در کشور غریب پس نزنید زیرا با این کار بی احترامی زیادی به شخص مقابلتان و همچنین به فرهنگ و سنت و عقاید آن کشور کرده اید. در کشور اکراین به غذا اهمیت زیادی داده میشود. تمام غذاهای سرو شده در این کشور طعم بی نظیری دارد. قبل از سفر به این کشور حتما با غذاهای مرسوم آن آشنا شوید. در این مطلب به انواع غذاهای اکراینی می پردازیم.

Kovbosa

 

سوسیس خانگی کیف

 

نوعی از سوسیس سنتی در کشورهای اروپای شرقی است که از گوشت خوک یا گاو تهیه می‌شود. این سوسیس ترکیبی از گوشت و چربی موجود در آن، به همراه ادویه‌جات و ترشیجات به عمل می‌آید.

Kholodets

خولودیتس

تقریبا چیزی شبیه کله‌پاچه که به عنوان یک میان وعده‌ی سرد که حالت ژله‌ای دارد سرو می‌شود. برای طبخ این میان وعده‌ی اوکراینی، ابتدا گوشت به مدت طولانی در آب جوش، پخته می‌شود و سپس به آن پیاز، هویج و سبزیجات پخته‌شده اضافه می‌گردد. سپس استخوان‌های گوشت را از آن خارج می‌کنیم. پس از سرد شدن، به آن ترب کوهی یا خردل (بسته به نوع سلیقه) نیز می‌توان اضافه نمود.

Deruny

درانی اکراین

کوکوی سیب‌زمینی، یکی از پرطرفدارترین غذاها در اوکراین محسوب می‌شود که مبدع این غذا، کشور بلاروس (همسایه‌ی اوکراین) می‌باشد. این غذا از سیب‌زمینی خام رنده‌شده و آرد و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. پس از اضافه کردن روغن به تابه، این مخلوط را به‌صورت یک‌لایه‌ی نازک در تابه می‌ریزیم که پس از سرخ شدن، می‌توان آن را با سبزیجات محلی تزیین کرد.

 Nalysnyky

کرپ پنیری کیف

کرپ پنیری، یکی از غذاهای خوشمزه درعین‌حال زیبای اوکراینی است که از ترکیب قارچ، گوشت و پنیر تهیه می‌شود. این غذا کمی شبیه به رولت‌های گوشتی است که قبلا دیده‌اید اما ادویه‌هایی به آن افزوده می‌شود که طعمی به‌یاد ماندنی از اوکراین به جا می‌گذارد.

 Apple Pie

پای سیب اکراین

پای سیب یا همان Apple Pie اوکراینی با پای سیب آمریکایی متفاوت است. مواد اولیه‌ی پای سیب اوکراینی، سیب، آجیل و شکر است که اخیراً به آن دارچین نیز اضافه می‌کنند. تفاوت پای سیب اوکراینی و آمریکایی در خمیر آن است که خمیر پای سیب اوکراینی، کریسپی و شکننده است درحالی‌که پای سیب آمریکایی بسیار نرم و منعطف است.

Salo With Garlic

گوشت خوک با سیر اکراین

بدون شک این غذا در مقام اول پرطرفدارترین غذاهای اوکراین انتخاب می‌شود. Salo یک برش خالص و پرچرب از گوشت گوسفند (یا خوک) است که به‌عنوان پیش‌غذای اشتهاآور سنتی، از آن یاد می‌شود. معمولاً برای سرو کردن این غذا، برش گوشت را دودی کرده و به آن مقداری نمک و فلفل نیز اضافه می‌کنند و در آخر به آن، سیر پخته اضافه می‌شود.

 Varenki

کوفته سنتی اکراین

یک نوع کوفته‌ی سنتی است که مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن در یک نان مخصوص پیچیده می‌شود. این غذا را می‌توان با ارزان‌ترین مواد موجود تهیه کرد. نان این کوفته، از آرد، دوغ، آب و نمک تهیه می‌شود. درون این نان از پوره‌ی سیب‌زمینی، قارچ و پیاز تهیه می‌شود که با توجه به سلیقه، می‌توان کلم ترش را جایگزین سیب‌زمینی کرد.

Bosch

سوپ اکراینی

این غذا یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی اوکراین محسوب می‌شود که حدود ۳۰۰ نوع روش مختلف طبخ دارد؛ حتی ممکن است این سوپ اوکراینی را دو آشپز با مواد اولیه‌ی یکسان طبخ کنند اما حاصل آن سوپی با دو مزه متفاوت باشد. این سوپ اوکراینی ترکیبی از گل‌کلم، سیب‌زمینی، هویج، پیاز، جعفری و مقدار زیادی گوشت می‌باشد. دلیل رنگ سرخ این سوپ، آب چغندرقند است که در انتهای طبخ، به آن اضافه می‌شود.

Kapusniak

سوپ کاپسونیاک

یک غذای دوست‌داشتنی که توسط قزاق‌ها وارد اوکراین شد. این غذا نوعی سوپ خوشمزه بوده و از ترکیب کلم ترش تازه، بیکن چرب و بعضاً آرد تهیه می‌شود.

Pork and Grechka

خوک و سیر

جزء غذاهای لوکس و گران در اوکراین محسوب می‌شود که از گوشت خوک شیرخوار (که بسیار نایاب است) به همراه پیاز و گندم‌سیاه طبخ می‌گردد. البته این نوع غذا اغلب در مراسم‌های رسمی، عروسی‌ها و … سرو می‌شود.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است