غذا های سنتی قبرس

غذا های سنتی قبرس
غذا های محلی قبرس ترکیب جالبی از غذا های یونانی و خاورمیانه است . معمولا در  هر کشور غذا ها با فرهنگ جامعه عجین شده است و قبرس جزیره ای است که غذای تازه را با هر رویداد اجنماعی را به وجود اورده است. این غذا های لذیذ در جمع های خانوادگی و مراسم های خاص سرو می شود. مطمئنا سالمترین غذاهای دنیا غذاهای مدیترانه ای هستند . در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با غذا های سنتی قبرس آشنا کنیم .
غذا های محلی قبرس همراه با روغن های زیتون قلبی سالم را برای شما به ارمغان می اورد . ترکیب گوشت های بدون چربی و حبوبات و سبزی های محلی غذا های قبرسی را متنوع و متمایز با مزء های که تا به حال چشیده اید می کند. از غذا های منحصر به فرد و معروف قبرسی می توان موارد ذیل را نام برد.

مزه
مزه
مزه “Meze” از یک سری پیش غذاهای سنتی سرد و گرم تشکیل می شود.. سینی مزه میتواند غذاهای دریایی مثل تزاتزیکی(ماست و موسیر، خیار، و روغن زیتون)، تاهینی(خمیر دانه های کنجد، روغن زیتون، لیمو و سیر)، تراموسالاتا(نوعی ماهی کوچک با پوره سیب زمینی، روغن زیتون، ابلیمو و پیاز)، هوموس(یک نوع پوره نخود سنتی)، و هالومی(گوشت کبابی با ادویه و پنیر فتا) باشد.

کباب
کباب
مجموعه کباب های خانگی خوشمزه که یکی از غذاهای سنتی قبرس به شمار می رود. معمولا از تکه های گوشت بره، خوک، مرغ یا ماهی استفاده می شود. سیخ های کباب با روغن زیتون، پونه و لیمو آغشته می شود. کباب در قبرس معمولا با ماست و خیار و نان پیتا سرو می شود.

سوالکی
Souvlaki
سوالکی “Souvlaki” که قبرسی ها به آن سوولا هم می گویند، لایه های نازک گوشت کبابی می باشد که با ماست و خیار و سالاد و نان پیتا سرو می شود.

کلفتیکو
کلفتیکو
کلفتیکو “Kleftiko” نوعی غذای سنتی ست که گوشت بره طی 24 ساعت در کوره خاک رس پخته می شود. این گوشت از قبل با آب لیمو و دارچین مزه دار شده است.

استیفادو
استیفادو
استیفادو “Stifado” یک خورشت سنتی و معطر که با گوشت خرگوش (گاهی گوشت گاو) ،سرکه، پیاز، ادویه جات و ادویه های معروف یونانی مثل سیر و پونه کوهی طبخ می شود. روغن زیتون، گوشت گاو بدون چربی ،موسیر پوست کنده ،حبه سیر خردشده،سرکه ،شراب ،میخک برگ سرخ مایل به سرخ ،گوجه فرنگی خردشده نمک و فلفل از جمله مواد تشکیل دهنده این نوع از غذای قبرسی است.

موساکا
موساکا
موساکا”Moussaka” نوعی غذای مدیترانه ای محبوب که از لایه های بادمجان و گوشت گوسفند و نوعی سس سفید از کره و آرد و شیر درست شده است.

کوپپیا
کوپپیا
کوپپیا”Koupepia” یک پیش غذای یونانی خوشمزه می باشد که از گوشت و برنج سفید پیچیده شده در برگ انگور تهیه می شود.

اکمک کادایفاکمک کادایفف

اکمک کادایف”Ekmek Kadayif” یکی از محبوب ترین دسرهای قبرس، شبیه پودینگ می باشد. کادایف، باقلوا و گالاتوپورکو دسرهای لذیذی هستند که با آجیل و عسل درست می شوند.

پنیر کبابی
پنیر کبابی
پنیر کبابی”Halloumi” این نوع از غذا از پنیر گوجه فرنگی و نان پیتا تشکیل شده است که قالب پنیر را با چاشنی گوجه فرنگی و برگ های محلی مزء دار کرده و کباب می کنیم.

شفتالیس
Sheftalies
“Sheftalies” گوشت  چرخ کرده ، دارچین ، پیاز خرد شده ، جعفری ، سرکه نمک و فلفل پودر سوخاری مواد تشکیل شده این غذا هستند.

کلوکاس
کلوکاس
“Kolokas” گوشت روغن زیتون ،کرفس ،گوجه فرنگی ،دارچین ،آب لیمو ،مواد تشکیل دهنده غذا این غذای محلی است که گوشت های درون این غذا از تکه های بزرگ برش داده می شود.
راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است