قلعه جاگار جیپور هند

هند دنیایی از جاذبه‌های منحصر به‌فرد و شگفت‌انگیزی دارد که همچون نگینی در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌درخشد. کاخ‌ها و قلعه‌های هند که با دستان صنعت‌کاران و هنرمندان ساخته شده‌اند به خوبی تاریخ و هنر هند را همچون موزه‌ای زیبا به نمایش گذاشته‌اند. قلعه جاگار جیپور یکی از قلعه‌های هند به شمار می‌آید که در سال 1726 میلادی توسط مهاراجه ساوای جی سینگ دوم مشرف بر دریاچه مائوتا ساخته می‌شود.

 

 

قلعه جاگار 2

 

 

درباره قلعه جاگار جیپور

شهر جیپور و قلعه آمبر یکی از مهم ترین بخش های حکومتی خاندان مهاراجه در قرن 18 بوده است و به همین دلیل ” مهاراجه ساوای جای سینگ ۲” 1726 دستور ساخت قلعه ای نظامی به عنوان سپر دفاعی این منطقه صادر کرد و قلعه جاگار ساخته شد. این بنا بر روی بلندای تپه ای به نام چیل کاتیلا ساخته شده است و مشرف به دریاچه مائوتا و قلعه آمبر می باشد. این قلعه در طول سالیان شاهد هیچ گونه شکستی نبوده است و به خاطر همین به آن لقب “قلعه پیروزی” نیز داده اند. نکته جالب درباره ی این قلعه و دژ نظامی سالم ماندن معابد، منابع آب و مجموعه‌های مسکونی داخل آن می باشد.

 

 

قلعه جاگار 1

 

 

گردشگران بسیاری برای بازدید از کاخ‌های عظیم و سنگی، هند را به عنوان مقصدی برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند و با تاریخ و تمدن هند بیشتر آشنا می‌شوند. قلعه جاگار قلعه‌ای نظامی در نزدیکی قلعه آمبر است که به دلیل پیروزی‌های مستمرش در جنگ‌ها، نام قلعه پیروزی را بر آن نهاده‌اند. معابد و ساختمان‌های مسکونی درون قلعه جاگار که از دوران‌های گذشته به یادگار مانده است، قسمتی از تاریخ هند را برای شما بازنمایی می‌کند.

 

 

قلعه جاگار 3

 

 

علاوه بر بازدید از قسمت‌های مختلف قلعه می‌توانید از توپ جنگی بزرگی که در مجموعه قرار دارد و یادگاری از دوران تاریخی محسوب می‌شود، بازدید کنید. هند مکان های دیدنی شگفت‌انگیز فراوانی همچون تاج محل، رصدخانه جانتر مانتر، کاخ جال محل، قلعه آمیر و قطب منار دارد که بازدید از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای خرید سوغات و صنایع دستی سری به بازارهای محلی هند بزنید و با خرید مجسمه‌های بودا، فیل و الهه‌های گوناگون، خاطرات سفر خود را برای همیشه در دفترچه ذهنتان ماندگار سازید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است