مجسمه ساسونتسی داوید ایروان ارمنستان

یادبود های فراوانی را می توان در کشور ارمنستان دید که طراحی و رونمایی بیشتر آن ها در دوران ارمنستان شوروی یعنی دهه های 1920 تا 1980 انجام شده و نماد استقامت و مقاومت این کشور در مقابل بیگانگان می باشد. در میان این مجسمه ها و یادبود ها می توان به مجسمه مام، میکائیل نعلبندیان، واردان مامیکونیان و مهم تر از همه مجسمه ساسونتسی داوید اشاره کرد. مجسمه قهرمان ملی ارمنستان که گردشگران زیادی برای دیدنش به ایروان می روند.

مجسمه ساسونتسی داوید 4

ساسونتسی داوید چه کسی بود

ساسونتسی داوید قهرمان حماسی و ملی ارمنستان به شمار می‌رود که در مقابل حمله عرب‌ها به ارمنستان ایستادگی کرد و اعراب را از خاک کشورش به بیرون راند. داوید ساسونی یکی از چهار قهرمان رویداد حماسی ملی ساسون است که داستان این حماسه در سال 1837 مکتوب شد ولی در واقع این حماسه در قرن هشت میلادی اتفاق افتاده است. ساسونتسی داوید بسیار انسان دوست، وطن پرست، خوش بین درباره پیروزی و عدالت بود.او با اینکه مانند دیگر انسان‌ها به نظر می‌آمد اما از قدرت ماوراء طبیعه برخوردار بود.

مجسمه ساسونتسی داوید 2

مجسمه ساسونتسی داوید را درست در مقابل ایستگاه متروی ساسونتسی داوید قرار داده‌اند. مترو ایروان ده ایستگاه دارد که یکی از این ده ایستگاه به نام قهرمان حماسی و ملی ارمنستان نام گذاری شد. البته اگر قصد گشت و گذار در ایروان را در زمان کوتاهی دارید می‌توانید از متروی سریع این شهر هم استفاده کنید.

مجسمه ساسونتسی داوید 5

زمانی که از ایستگاه مترو ساسونتسی داوید بیرون بیاید مجسمه سوار براسب این قهرمان را خواهید دید. این مجسمه توسط یرواند کوچار طراحی شد که تصویری از کتاب این حماسه بود. مجسمه ساسونتسی داوید به طول 3 متر بود که سربازان عربی به خاک افتاده را به همراه ساسونی داوید سوار بر اسب نشان میداد.

مجسمه ساسونتسی داوید 1

این مجسمه به دلیل بی اعتبار شدن سازنده آن در سال 1941 تخریب شد. اما در بیست سال بعد کوچار موفق شد نمونه‌ای دیگر از مجسمه قهرمان ملی ارمنی بسازد که نسبت به مجسمه قبلی بزرگتر و تأثیر گذارتر شده است. مجسمه جدید ساسونتسی داوید، آمادگی او برای مقابله با دشمنان در هر زمان و راندن متجاوزگران از خاک کشورش را نشان می‌دهد.

مجسمه ساسونتسی داوید 3

این مجسمه از تصویری که ساسونتسی داوید در حالی که شمشیر به دست دارد و روی اسب نشسته است، ساخته‌اند و آن را بر روی یک پایه سنگی داخل یک حوض آب نصب کرده‌اند. مجسمه ساسونتسی داوید نمادی از استقلال طلبی و آزادی مردم ارمنستان و از دیدنی های این کشور است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است