محله تاریخی هامامونو آنکارا ترکیه

آنکارای امروزی با ترکیب عالی از معماری عثمانی، آسمان‌خراش‌های مدرن، مساجد گنبدی شکل، قلعه‌ها و موزه‌‌های پرتلاتو نه تنها پایتخت کشور ترکیه محسوب می‌گردد بلکه همچون گوهری پنهان در قلب کشور ترکیه واقع شده است. اگرچه این شهر به بزرگی شهر استانبول نیست اما پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه به شمار می‌آید که آثار باستانی و تاریخی زیادی را در خود جای داده است. اگر با تور ترکیه به آنکارا سفر کردید حتما از محله تاریخی هامامونو که یکی از دیدنی‌های آنکارا محسوب می‌شود دیدن کنید.

 

 

محله تاریخی هامامونو 3

 

 

در آنکارا چند محله تاریخی وجود داد که نماد گذشته تاریخی پایتخت ترکیه است. منطقه تاریخی اولوس و محله تاریخی هامامونو از محله های تاریخی آنکارا هستند که امروزه از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می روند و مقصد گردشگری تور آنکارا هستند. محله تاریخی هامامونو در پایین تپه قلعه آنکارا و در نزدیکی میدان اولوس قرار دارد. در این منطقه نمونه هایی از خانه های مسکونی به سبک آناتولی و بویژه آنکارا را می توان دید. برخی از خیابان های باریک این منطقه که قبلاً برای رفت و آمد وسایل نقلیه مورد استفاده قرار داشت، امروزه به راهی برای پیاده روی تبدیل شده است.

 

 

محله تاریخی هامامونو 2

 

 

 

با توجه به اینکه محله تاریخی هامامونو به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است، رستوران، کافه و فروشگاه هایی در اینجا راه اندازی شده است که گردشگران بتوانند از آن ها استفاده کنند و سوغاتی و صنایع دستی مورد علاقه خود را از آنجا تهیه کنند. رستوران و کافه هایی که در این محله تاریخی راه اندازی شده است در واقع خانه های قدیمی هستند که به این کاربری ها مبدل شده اند. نوشیدن یک فنجان قهوه ترک در این کافه ها خالی از لطف نیست! فروشگاه های صنایع دستی و سوغاتی همگی در یک خیابان به نام خیابان هنر (Art Street) قرار دارند.

 

 

محله تاریخی هامامونو 1

 

 

 

جاذبه های تاریخی محله هامامونو

  • خانه های چوبی به سبک معماری عثمانی.
  • چهار مسجد: مسجد حاجی موسی، مسجد تاکتین سلطان، مسجد کاراکابی و مسجد ساریکادی.
  • خانه مهمت آکیف ارسوی، سراینده سرود ملّی ترکیه از شعرای معروف ترکیه؛ خانه وی به موزه تبدیل شده است.

گشت و گذار و بازدید از محله تاریخی هامامونو در تمامی ساعات روز امکان پذیر است، با این حال اگر توانستید، شب ها از این مجموعه تاریخی دیدن نمایید، زیرا حال و هوای بهتری دارد. در بین تمامی ماه های سال، این محله در ماه مبارک رمضان شور و هیجان بیشتری دارد زیرا مسئولین محلی برنامه های مختلف و متنوعی را برگزار می کنند.

محله تاریخی هامامونو 4

بازدید از هامامونو هم در روز و هم در شب جذاب است، اما اگر هوا خوب باشد، بعد از تاریکی جنب و جوش بیشتری دارد. در طول ماه رمضان، مسئولین محلی رویدادهای متنوعی در این محله اجرا می کنند و حال و هوای خاصی را در شب در این محله جاری می کنند. اگر می خواهید بدانید که شهرها در دوره عثمانی چگونه بودند، حتماً از هامامونو بازدید کنید و در آنجا یک فنجان قهوه ترک بنوشید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است