محله تیان زیفانگ شانگهای چین

شانگهای یکی از مهم ترین شهرهای چین است و با بیش از ۲۵ میلیون نفر، پرجمعیت ترین شهر جهان به شمار می آید. امروز می خواهیم در مورد یکی از محله های مشهور و توریستی شانگهای به نام تیان زیفانگ صحبت کنیم. این منطقه روزگاری ناحیه مخصوص فرانسوی ها بوده و چینی ها حق ورود به آن را نداشته اند. امروزه محله فرانسوی های شانگهای یکی از توریستی ترین مناطق شهر است و هنوز هم می توان تاثیر و نشانه های فرهنگ فرانسوی را در کافه ها و ساختمان های آن مشاهده کرد.

 

 

محله تیان زیفانگ 1

 

 

منطقه محله تیان زیفانگ شانگهای

محله تیانزیفانگ ناحیه ای توریستی مملو از کافه و فروشگاه در شانگهای است که در محله قدیم فرانسوی ها قرار گرفته است. در این محله ساخت و سازهای زیادی صورت نگرفته، به همین دلیل بافت اصیل و فرانسوی خود را همچنان حفظ کرده است. در این محله می توانید ساختمان ها، خیابان ها و کوچه های سنگفرش به سبک فرانسوی را ببینید که در مرکز شهر شانگهای خودنمایی می کند.

 

 

محله تیان زیفانگ 2

 

 

 

خوشبختانه برای حفظ و نگهداری بافت این محله، هنرمندان، صاحبان مشاغل، کسبه و ساکنین این منطقه با یکدیگر متحد شدند تا سبک معماری و ساختار این محله را به همان شکل اولیه حفظ کنند. نتیجه، محله تیانزیفانگ شگفت انگیز است که امروزه توریستی ترین محله شانگهای محسوب می شود. در سرتاسر این منطقه انواع و اقسام کافه ها، رستوران ها، فروشگاه ها، مغازه ها و … وجود دارد و به یکی از پرطرفدارترین مناطق شانگهای برای توریست ها تبدیل شده است.

 

 

محله تیان زیفانگ 3

 

 

تاریخچه محله تیان زیفانگ شانگهای

جالب است بدانید که تا قبل از سال ۱۹۹۸، این ناحیه تنها یک محله قدیمی با کوچه پس کوچه های سنگفرش، کارخانجات قدیمی و یکی از خیابان های معمولی در جاده تیاکانگ بود. تنها مزیتی که این منطقه داشت وجود یک بازار فضای باز در آن بود که میوه و سبزیجات تازه را به فروش می رساند. داخل کوچه ها هم کارخانجات قدیمی قرار داشتند که اغلب در دهه ۱۹۳۰ ساخته شده بودند. با این حال، پس از آن که چن ییفی و به تبع آن هنرمندان و نقاشان دیگر به این محله آمدند تیانزیفانگ رونق و شهرت پیدا کرد.

اما از آن جا که رونق و توسعه محله تیانزیفانگ برنامه ریزی نشده و رسمی نبود مشخص نبود که مرزها و محدوده این محله تا کجا را در بر می گیرد.به همین دلیل این محله هرروز تغییر می کند و کوچه ها و بخش هایی به آن اضافه یا کم می شود. محله تیانزیفانگ در مقایسه با محله زیانتیاندی، رنگ و بویی سرزنده تر و اصیل تر دارد.

 

 

محله تیان زیفانگ 4

 

 

چند نکته برای بازدید از تیانزیفانگ

  • اکثر استودیوها و مغازه های هنری در محله تیانزیفانگ حدود ساعت ۱۰ صبح باز می کنند. بنابراین اگر می خواهید از زندگی روزمره و جنب و جوش این محله لذت ببرید بهتر است این نکته را مدنظر داشته باشید. اما اگر می خواهید حال و هوای شبانه این محله را هم تجربه کنید بهتر است حوالی ۶-۷ عصر به تیانزیفانگ بروید.
  • به خاطر داشته باشید که اکثر مغازه ها و گالری ها حوالی ساعت ۹:۳۰ شب تعطیل می کنند. اما کافه ها و بارها تا نیمه شب باز هستند.
  • محله تیانزیفانگ کوچه پس کوچه های زیادی وجود دارد و همین موضوع می تواند باعث گیج شدن یا حتی گم شدن توریست ها و گردشگران بشود. از این رو، توصیه می کنیم حتما نقشه آنلاین یا کاغذیِ محله را همراه داشته باشید تا بتوانید به راحتی مسیرتان را پیدا کنید.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است