مخوف ترین مرداب زمین در ایالت لوئیزیانا امریکا

مخوف ترین مرداب زمین در ایالت لوئیزیانا امریکا
به یکی از ترسناک ترین مناطق طبیعی دنیا در لوئیزیانا آمده ایم، ایالتی از ایالت های جنوبی آمریکا که گزارشات زیادی مبنی بر مرگ و میر و قتل های مرموز در آن اعلام شده است. بار سفر بستیم و به مرداب مانچاک می رویم، باتلاقی پر از اجساد و ارواح سرگردان…
در محل تلاقی دو رودخانه ی ایبرویل ( Iberville ) و می سی سی پی مردابی وجود دارد که پوشش گیاهی انبوه و درختان سر به فلک کشیده احاطه اش کرده اند و کمی رسیدن به آن کار دشواری است. مردابی غریب و دور افتاده که رطوبت محیط هم به آن کمک کرده تا چهره ای غمگین و خوفناک تری به خود بگیرد تا جایی که اگر خیره به آن نگاه کنید ترس و وحشت سراسر وجودتان را فرا خواهد گرفت. اینجا بیشتر مواقع غرق در مه است و نمی توانید تا چند قدم جلوترتان را ببینید.

مرداب مانچاک3

آب مرداب مانچاک سبز، کدر و پر از جلبک است و مار، تمساح و حشرات گزنده ی زیادی در مانچاک زندگی می کنند، اما جالب اینجا است که وجود هیچ یک از حیوانات و خزندگان، دلیل ترسناک بودن این تالاب نیستند و نکته ای که مانچانک را به یکی از رعب آورترین نقاط گردشگری دنیا تبدیل نموده، داستان ها و ماجراهایی است که درباره ی این مرداب دهان به دهان می شود؛ می گویند این مرداب را جادوگر بدجنسی طلسم کرده است.

افسانه های مرداب مانچاک
آمریکایی ها معتقدند که دریاچه ی مانچاک نفرین شده و بسیار خطرناک است، افسانه ی نفرین شدن مرداب مانچاک با جزئیات مختلفی روایت می شود و ما در این بخش به چند مورد از مهم ترین افسانه های مرداب می پردازیم:

۱-افسانه جولی سفید
یکی از افسانه های مرداب مانچاک، از پرنسسی با نام جولی می گوید که در اوقات فراغتش به این مرداب می آمد، قدم می زد و با خود خلوت می کرد. او در کنار مرداب آوازهای مرموزی می خواند، جست و خیز می کرد و شبه وار در سکوت این مرداب می گشت. برخی به او ملکه وودو نیز می گویند و برخی دیگر شبح سفید. اما آن چه که مشخص است و بیشتر تکرار شده وجود دختری آوازخوان در اطراف مانچاک می باشد. مردم روستاهای اطراف او را دوست نداشتند و فکر می کردند دمدمی مزاج و تندخوست؛ جولی شخصیت دوست داشتنی و محبوبی میان مردم نبود اما نکته ای جالب درباره ی ملکه وودو وجود داشت؛ او هر چه پیش بینی می کرد درست از آب در می آمد و بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه اتفاق می افتاد.
زمان می گذشت و اهالی ده تنفرشان نسبت به جولی زیاد و زیادتر می شد، به مرور و کم کم او دیگر شور و حال گذشته را نداشت و غمگین و غمگین تر می شد، او در گذشته راهبه بود اما نسبت به دیگر راهبه های منطقه اصلا هم ترسناک نبود و نمی دانست چرا اهالی دِه از او می ترسند و برخورد خوبی ندارند.

مرداب مانچاک

روزی جولی کاسه ی صبرش لبریز شد، او از دست همه خسته بود و از ستم هایی که می دید سخت آشفته. او در کنار مرداب مانچاک ایستاد و همه ی اهالی روستاهای اطراف را نفرین و پیش بینی کرد که به زودی خود و همه ی مردمان روستاهای اطراف خواهند مرد. او گفت به زودی من می میرم و همه ی شما را با خود به این مرداب خواهم کشید، من می خواهم بمیرم و همه را با خود می برم.
اهالی روستاهای مانچاک می گویند او ساحره بود و به دلیل جادوهایی که انجام می داد به مرور زمان تنها و تنهاتر شد اما کسی از طینت و درونش و صحت این موضوع مطمئن نیست.

آشنایی جولی جادوگر ، ساحره ای که باتلاق را نفرین کرد
جولی یا جولیا برون ( Julia Brown ) نام اصلی کسی است که او را در لوئیزیانا با نام شبح سفید یا ملکه وودو می شناسند. دقیق معلوم نیست که او راهبه، ساحره و یا ماما بوده، اما مشخص است که به اهالی دهکده در زمان بیماری و درماندگی یاری می رسانده.
شبح سفید در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم زندگی می کرده. گفته می شود که اهالی دِه به خاطر کمک های او به بیمارانشان از او قدردانی می کردند. اما جولیا بعد از مدتی کم کم شروع به ترساندن و تند خویی با مردم ده های اطراف، که قدر کمک های او را نمی دانستند، کرد و درباره ی آن ها پیش بینی های ترسناکی را به زبان می آورد. تا این که در ۲۸ دسامبر سال ۱۹۱۵ میلادی هم زمان با روز مرگ جولی، همه شاهد اوج خشم وی و وقوع حادثه ای وحشتناک بودند…
خشمی که همه را به کام مرگ کشاند…
گفته می شود اهالی همه در تشییع جنازه ی او شرکت کرده بودند تا شاید جولیا از نفرینش صرفه نظر کند، اما او هیچ گاه این کار را نکرد و همه را به یک باره کُشت، به صورتی که گفته می شود هیچ کس زنده نماند البته بعضی ها اعتقاد دارند دو نفر زنده ماندند و این داستان را برای دیگران بازگو کردند.علت نفرین شدگی مرداب مانچاک و نفرین جولیا برون
سال ۱۹۱۵ جولیا برون یا راهبه وودو در گذشت، می گویند او در روزهای پایانی عمرش بارها و بارها گفت:

.One day I’m gonna die, and I’m gonna take all of you with me
من یک روز خواهم مرد و همه ی شما را با خود می برم.

 

در روز تشییع جنازه ی او که خیلی هم شلوع بود طوفانی به پا شد و صدها تَن از اهالی سه روستای مجاور مرداب مانچاک کشته شدند. بر طبق افسانه و داستان هایی که با عنوان جولی سفید روایت می شود، گفته شده همه ی کسانی که در تشییع جنازه ی او شرکت کردند، مُردند و هیچ کس جان سالم به در نبرد. به دلیل این که به صورت ناگهانی عده ی زیادی کشته شده بودند و تعداد جنازه ها بسیار زیاد بود همه ی جسد ها بدون هیچ مراسم و تشریفاتی در یک گور دسته جمعی داخل مرداب مانچاک به خاک سپرده شدند.
گفته شده که برخی اجساد مردگان هنوز هم در میان لجنزار مرداب مانچاک وجود دارند و نفرین شبح سفید باعث شد تا آب، پشت پل مانچاک ( Manchac Swamp ) که یکی از بزرگ ترین پل های دنیا است، جمع شود و به یک باره سیلی سهمناک جاری شده و همه ی اهالی روستاها را بُکشد؛ اکنون هم به دلیل غرق شدن آن ها در لجن و گل در اطراف و داخل این مرداب جسد مردگان پیدا می شود و از مهم ترین دلایل هولناک بودن این مرداب است.افسانه شکارچی 
ماجرا به نفرین جولی ختم نمی شود، برخی دیگر افسانه ی دیگری را نقل می کنند؛ در اطراف این مردابِ نفرین شده جانوری درشت هیکل و خونخوار وجود دارد، با قدی حدود ۳ متر که در اطراف این مرداب مانند شبحی وحشتناک گاهی ظاهر می شود. این جانور را چیزی شبیه به گرگ یا سگ با دندان هایی تیز و برنده وصف می کنند که بدنی شبیه به انسان و سری شبیه به گرگ و چشمانی سرخ دارد. این حیوان روگارو ( Rougarou) نام دارد و اسمش در چندین افسانه ی شوم دیگر هم آمده است.
گرگ وحشتناک به صورت بی رحمانه ای به انسان ها حمله برده و جان آن ها را می گیرد و داخل مرداب می اندازد. می گویند این گرگ آدم نما هر زمانی که اراده کند از دید همه ناپدید می شود. به دلیل وجود چنین موجود خبیثی در اطراف مرداب، تالاب مانچاک را نفرین شده می دانند. مخصوصا افرادی که برای اولین بار این مرداب را می بینند احساس نا امنی شدیدی دارند.
اما روگارو… او با خوردن و یا گاز گرفتن انسانی دیگر این نفرین را به دیگران انتقال می دهد و خود رها می شود به همین دلیل اعتقاد به افسانه ی شکارچی همچنان ادامه دارد…

 

در راستای افسانه ی شکارچی گفته می شود: شبی پسر جوانی در حال عبور از این نواحی نفرین شده بود که سگی وحشی و شبیه به گرگ به او حمله می کند و او به شدت زخمی می شود. پسر جوان از کوله اش چاقویی بیرون می آورد و به سگ حمله می کند، ناگهان آن سگ وحشی به انسان  تبدیل می شود و به پسر می گوید که جادوگری سال ها پیش او را نفرین کرده بود و اکنون نفرینش به پسرک منتقل شده و او ممکن است از این پس به آشنایانش آسیب برساند. پس از مدتی، یکی پس از دیگری دوستان آن پسر ناپدید شدند و جسد خود او نیز پیدا شد. همه می گفتند که وی خودکشی کرده است.
از این قبیل داستان ها که حکایت از حمله ی جانوری بزرگ و پر مو با بدن شبیه انسان و صورتی گرگینه دارد، زیاد در آمریکا روایت می شود، حتی بعضی ها اعتقاد دارند که این گرگ آدم نما تنها در زمان هایی که ماه کامل است پدیدار می شود.
به همه ی این اوصاف نکته ی مهم درباره ی افسانه ی گرگینه، اعتقاد به وجود موجودی وحشی و شبیه به گرگ در اطراف مرداب مانچاک است.

علت حقیقی نفرین مرداب مانچاک
اگر بخواهیم کمی علمی تر به داستان مرداب نفرین شده ی مانچاک بنگریم و توجیه کنیم که در تاریخی که می گویند جولیا مُرد چگونه همراه او ۳۵۰ نفر دیگر هم در اطراف این باتلاق به قتل رسیدند، تنها یک توجیه و دلیل منطقی وجود خواهد داشت و آن هم وقوع طوفان است. در سال ۱۹۱۵ میلادی طوفان سهمناکی جنوب ایالت لوئیزیانای آمریکا را در بر گرفت و سبب شد ۳۵۰ تن جان خود را از دست بدهند.
یکی از اهالی از آن طوفان جان سالم به در برد می گوید:

من در حال شستن لباس رو به روی خانه ام بودم که طوفان شروع شد و با سرعتی نزدیک به ۱۲۰ یا ۳۰ مایل در ساعت همه چیز را از بین برد. صدای اشیایی که به خانه ام برخورد می کردند و به آن صدمه وارد می کردند را خوب می شنیدم.

گاهی آن قدر حادثه تلخ و ناگوار است که مردم از پذیرفتن واقعیت سرباز می زنند و ترجیح می دهند خرافه و داستان های افسانه ای را باور کنند، داستان مرداب نفرین شده ی مانچاک هم همین گونه است، علت اصلی مرگ صدها تن به یکباره در این منطقه وقوع طوفان و سیلی سهمناک بود اما برخی ترجیح دادند روایات را طوری دگرگون کنند که علت اصلی محو شده و مرداب به جاذبه ای خاص برای علاقمندان به گردشگری سیاه تبدیل شود.

گردشگران در مرداب مانچاک
با گذشت سال های متوالی از وقوع طوفان لوئیزیانا مسئولین تلاش زیادی کردند تا این منطقه را که با نام روستای جولیا شناخته می شود بازسازی کنند و به شکل اولیه بازگردانند، اما هرگز نتوانستند منکر این موضوع شوند که مرداب مانچاک گوری دسته جمعی است.
در حال حاضر این مرداب به این دلیل شهرت یافته که یکی از مناطق ماوراء الطبیعی محبوب دنیا است و اتفاقات عجیبی در آن رخ داده، به همین دلیل سالانه افراد زیادی به مرداب مانچاک می روند تا صدای اشباح را بشنوند. حتی برخی از آن ها هنوز به دنبال آواهای دردناک و رنج آلود جولیا هستند. حتی در سال ۲۰۰۹ میلادی عده ای محقق به این مرداب رفتند و تلاش کردند تا فعالیتی ماورائی را در این سرزمین کشف کنند. آن ها هر آنچه که می دانستند و حتی در فیلم های تخیلی هم دیده بودند روی این مرداب آزمایش کردند اما سرانجام نتیجه ای نداشت.
اگر علاقمند به بازدید از این مرداب نفرین شده هستید برای شما تورهایی گردشگری تدارک دیده شده که می توانید با خرید آن ها در اطراف این مرداب قدم بزنید و ساعاتی را در قلب یکی از ترسناک ترین مناطق دنیا سپری کنید.
 

مرداب مانچاک 1

تفریحات گردشگران در اطراف مرداب مانچاک
آمریکا سرمایه گزاری زیادی در زمینه ی گسترش گردشگری سیاه در کشورش کرده است و مرداب مانچاک هم همانطور که ملاحظه کردید از ترسناک ترین مناطق موجود در دنیا است. اما شاید سوال برایتان ایجاد شود که گردشگران دقیقا برای انجام چه کاری به سوی مرداب مانچاک می روند و چه تفریحاتی برای آن ها وجود دارد. مسلما تفریحاتی مانند گشت و گذار و قدم زدن در اطراف مرداب و عکاسی از آن وجود دارد اما در این بخش می خواهیم دقیق تر بدانیم که گردشگران شجاعی که به این مرداب می روند دقیقا چه می کنند:

۱- کمپ
گذراندن شب در منطقه ی خالی از سکنه ی روستای جولیا تجربه ای واقعا وحشتناک است که توریست های علاقه مند را فریب می دهد تا به لوئیزیانا بروند. متاسفانه به دلیل کم بودن افرادی که تصمیم به کمپ کردن در این ناحیه می گیرند تصویری از کمپ این منطقه در دسترس نیست.

۲- کایاک و قایق سواری
شاید عجیب ترین تفریح این باتلاق کایاک سواری در آن و آب راه های اطرافش باشد. هنگامی که از مرداب عبور می کنید امکان دارد تمساح هایی که بالا و پایین می پرند را ببینید. البته لیدرها و قایق رانانی که مسافران را هدایت می کنند بسیار ماهر و توانمند هستند. همچنین قایق های مخصوصی با ظرفیت ۶ تا ۲۰ نفر در کنار این مرداب مستقر هستند که توریست ها را به داخل مرداب مانچاک می برند.
هزینه ی قایق سواری در این مرداب روی مبلغ تورهای گردشگری حساب می شود و به دلیل آن که گردشگران برای حفظ امنیتشان تور تهیه می کنند و بسیار کم پیش می آید که کسی به تنهایی برای سفر به این مرداب اقدام نماید و اطلاعاتی درباره ی هزینه قایق سواری در این مرداب وجود ندارد.

۳- تماشای حیوانات
مرداب مانچاک همه چیزش ترسناک است حتی حیواناتی که در داخل و اطراف آن زندگی می کنند. بنا بر این که در چه فصلی به لوئیزیانا می روید جانورانی که ممکن است مشاهده نمایید متفاوت می باشد، اما حیواناتی مانند تمساح، راکون، گربه ماهی، حواصیل، مار و … در این زیست بوم زندگی می کنند.

۴- پرنده نگری
پرندگان گوناگونی در اطراف مرداب وجود دارند که حتی اگر گردشگران نتوانند آن ها را با چشم ببینند می توانند گوشه ای بنشینند و به صدای مرموز آن ها گوش فرا دهند. پرنده نگری در سال های اخیر علاقمندان زیادی پیدا کرده است۵- بازدید از کلبه جولی سفید
در حال حاضر کلبه ای خالی از سکنه در کنار مرداب مانچاک وجود دارد که به مرور زمان تبدیل به خانه ی جانواران شده است. این کلبه محل زندگی جولی سفید بوده و هم اکنون گردشگران می توانند از آن دیدن کنند.

مرداب مانچاک در رسانه های عمومی
مطمئنا طبیعتی زیبا و مردابی بکر سوژه ی خوبی برای ساخت فیلم های ترسناک است. مرداب مانچاک با افسانه و داستان های عجیبش نظر هنرمندان و فیلم سازان را به خود جلب کرد.
در سال ۲۰۰۶ میلادی سازمان مطالعات جنوب شرقی لوئیزیانا مبلغ ۳۵ هزار دلار از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرد تا آن را صرف فیلم سازی در رابطه با مرداب مانچاک کند و در آن از زیان هایی که گردشگران به لوئیزیانا و مرداب مانچاک وارد می آورند سخن بگوید. به همین منظور فیلمی به نام  ( docu-drama ) ساخته شد.
چند کتاب هم درباره این مرداب نفرین شده نگاشته شده از جمله: manchac swamp و One of the prettiest spots i have seen و …

نکاتی جالب درباره مرداب مانچاک
– اگر کسی در هنگام قایق سواری در مرداب مانچاک دستش را از درون قایق بیرون بیاورد امکان دارد تمساح به او حمله کرده و دستش را قطع کند. به همین دلیل در برخی نقاط این دریاچه تابلوهای هشدار دهنده نصب شده است.
– وودو نام یک نوع جادو است که در آن از عروسک برای نفرین و سحر کردن افراد استفاده می شود، می گویند به دلیل این که جولیا از این جادو استفاده می کرده به او ملکه وودو می گفتند.
– طول تمساح آمریکایی می تواند به ۴.۶ متر برسد و وزنی حدود ۲۳۰ کیلوگرم داشته باشد.
– پل مانچاک یکی از طولانی و معروف ترین پل های دنیا است که ۳۶.۶۹ کیلومتر طول دارد.
– هم اکنون اطراف باتلاق کاملا خالی از سکنه است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است