مراکز تفریحی اتریش

مراکز تفریحی اتریش
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با مراکز تفریحی اتریش آشنا  بشیم .
اشتفان‌پلاتز 

اشتفان پلاتز

اشتفان‌پلاتز قلب وین تاریخی است؛ میدانی که مهم‌ترین گذرگاه‌ها و پیاده‌راه‌های شهر از آن می‌گذرند و کلیسای اشتفاندوم هم در آن قرار گرفته است. علاوه بر این، کاخ الیزابت که حالا به موزه‌ی کلیسای جامع و اسقف‌نشینِ وین تبدیل شده و ساختمان مدرن هاس‌هاوس را هم در این میدان می‌بینید. این‌جا بهترین نقطه برای شروع گردش دروین است و در تمام سال هنرمندان خیابانی جورواجور در آن برنامه اجرا می‌کنند. اگر هم از هیاهوی میدان خسته شدید، چند دقیقه پیاده‌ بروید تا به خیابان‌های آرام و زیبای پشت میدان و کافه‌هایشان برسید.

آلبرتینا

اینجا زمانی اقامتگاه مهمانان خاندان «هابسبورگ» بوده است و امروز محلی است برای نمایش بزرگ‌ترین مجموعه‌ی آثار گرافیکی در دنیا. آلبرتینا را در سال ١٧۶٨ داماد «ماریا ترزا» ساخت و حالا مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از یک و نیم میلیون اثر هنری چاپی و پنجاه‌هزار نقاشی، از جمله ١۴۵ اثر «دورر» ،۴٣ اثر «رافائل» و ٧٠ اثر «رامبراند»، را در خود جای داده است. آثاری از «لئوناردو داوینچی»، «پیتر پل روبنس»، «پابلو پیکاسو» و دیگر هنرمندان مشهور را هم این‌جا می‌بینید. به علت تعداد زیاد اقلام این کلکسیون هر بار فقط بخش کوچکی از آن‌ها را نمایش می‌دهند. در واقع، هر دوره‌ی سه ماهه در این موزه به یک موضوع یا هنرمند اختصاص دارد.

رینگ اشتراسه

رینگ اشتراسه

رینگ اشتراسه یا به قول وینی‌ها، رینگ بلواری پهن و پر درخت است که بخش بزرگی از شهر داخلی را در بر گرفته و در واقع آن را جای دیوارهای قدیمی شهر ساخته‌اند. این‌جا پر است از شاه‌کارهای معماری و کافی است کمی در آن قدم بزنید تا تاریخ معماری اروپا را مرور کنید. معماری اعجاب‌انگیزی که امروز در رینگ می‌بینید حاصل تلاش‌های «فرانتز جوزف اول» است. استحکامات دفاعی این منطقه را در قرن شانزدهم ساخته بودند، اما «جوزف فرانتز» بود که در سال ١٨۵٧ تصمیم گرفت این استحکامات را خراب کند و به جای آن‌ها ساختمان‌های باشکوهی بسازد که اقتدار و ثروت خاندان هابسبورگ را نشان بدهند. بلوار را بین سال‌های ١٨۵٨ و ١٨۶۵ ساختند و در دهه‌های بعد هم ساخت و ساز در آن ادامه داشت، هرچند جنگ جهانی اول باعث شد بخشی از طرح‌های امپراتور هرگز عملی نشوند.
مهم‌ترین قسمت بلوار فاصله‌ی کم‌تر از دو کیلومتری میان دانشگاه و تالار اپراست. پیش‌نهاد می‌کنیم در این فاصله پیاده‌روی کنید تا زیبایی رینگ را درک کنید. اما اگر زیاد اهل پیاده‌روی نیستید، دوچرخه و تراموا هم گزینه‌های خوبی هستند.

پارک و مرکز تفریحی پراته 

پارک و مرکز تفریحی پراته

پارک‌ها مهمترین جاذبه‌های گردشگری محله‌ی «لئوپولدشتات» هستند. پراته واژه‌ای است که وینی‌ها برای اشاره به «وورشتل‌پراته»، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های تفریحی شهر، و پارک جنگلی سرسبزی که در حاشیه‌اش قرار گرفته است از آن استفاده می‌کنند. «وورشتل‌پراته»، یا همان «فولکس‌پراته»، پارک سرگرمی بزرگی با همه‌جور بازی است، از چرخ و فلک گرفته تا دست‌گاه‌های اعصاب‌سنج، ماشین برقی، اتومبیل‌های مسابقه‌ای و تونل وحشت و البته کیوسک‌هایی برای فروش‌ هات‌داگ و پشمک. یک مینی‌قطار هم این‌جا هست که شما را تا استادیوم «ارنشت هاپل» در ۴ کیلومتری پارک می‌رساند. قیمت بلیت‌های بازی‌های مختلف هم بین ١ تا ۵ یوروست.
اما شاید زیباترین بخش پراته پارک جنگلی آن باشد که استفاده از آن رایگان است. این فضای ۶٠ کیلومتر مربعی در قدیم شکارگاه سلطنتیِ جوزف دوم بوده و از سال ١٧۶۶ مردم عادی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. امروزه وینی‌ها گروه گروه در این پارک می‌دوند، قدم می‌زنند، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری می‌کنند یا حمام آفتاب می‌گیرند. با این حال، هنوز هم می‌شود گوشه‌های دنجی توی پارک پیدا کنید و از طبیعت لذت ببرید.

هالستات (Hallstatt)

هالستات

این دهکده خوش منظره کوچک که اغلب به عنوان یکی از زیباترین مکان های اتریش برای بازدید نامیده می شود، مشرف به آبهای آرام دریاچه هالستات است. در این دهکده می تواند کوهنوردی، پیاده روی و قایق سواری کنید و از چند مکان جالب دیدن کنید. از خانه استخوانی Beinhaus دیدن کنید. در این مکان شاهد بقایای استخوان های انسان ها خواهید بود که به دلیل کمبود جا برای قبرستان در این مکان دفن شده بودند. با آنکه ترسناک به نظر می رسد ولی تجربه متفاوتی است. غارهای یخی و غارهای نمکی در این منطقه هم ارزش بازدید را دارند.

سالزبورگ (Salzburg)

سالزبورگ

سالزبورگ قطعاً یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران موسیقی است. این شهر زادگاه موتزارت است و گردشگران می توانند از محل تولد و نمایشگاه های مربوطه در این شهر بازدید کنند. گردشگران می توانند به گالری ها، موزه ها و رستوران ها و مراکز خرید و بازار کشاورزان بروند و لذت ببرند.

اینزبروک (Insbruck)

کوه های برفی و ساختمان های رنگی بلند اینزبروک مناظر چشمگیری دارند که برای کارت پستال مناسب اند. افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند می توانند به مراکز اسکی و مراکز ورزش های زمستانی بروند این شهر بروند. از مکان های دیدنی دیگر این شهر می توان به قلعه امبراس، موزه هنر مردمی و کلیسای کورت اشاره کرد. سواری با درشکه و اسپا های لوکس نیز از دیگر تفریحات متعدد در این شهر محسوب می شوند.

الپباچ (Alpbach)

الپباچ

این دهکده زیباترین دهکده در اتریش نامیده شده است و البته تعجبی هم ندارد. این دهکده زیبا بین یک سری کوه پربرف باشکوه واقع شده است و شیب های عالی برای اسکی دارد و فرهنگ سنت کوه های آلپ در آن حفظ شده است. الپباچ پر از خانه های چوبی زیبا، مزارع دام پروری و بومی هایی است که صنایع دستی سنتی درست می کنند. اگر علاقمندید بدانید که اتریش در قدیم چطور بوده است و از تجربه توقف زمان قدیم لذت ببرید، الپباچ مقصدی مناسب برای شماست.

جاده آلپی گراس گلاکنر (Grossglockner Alpine Road)

جاده آلپی گراس گلاکنر

این جاده خوش منظره و زیبا قطعاً ارزش دیدن را دارد. این جاده شما را به پارک ملی هوهه تائرن و ارتفاعات گراس گلاکنر (بلندترین کوه های اتریش) می رساند و از میان یخچال طبیعی پاسترز می گذرد. این جاده بهترین مسیر برای تجربه چشم انداز اتریش است، زیرا از میان جنگل های کوهستانی، علفزارهای آلپ و دشت های یخ و صخره های تند عبور می کنید. می توانید اتومبیلی کرایه کنید، اتوبوس بگیرید یا با موتورسیکلت، دوچرخه یا حتی با پای پیاده این مسیر را تجربه کنید، در هر صورت این تجربه ای فراموش نشدنی در کل زندگی تان خواهد بود.

موست ویرتل (Mostviertel)

موست ویرتل

موست ویرتل مسحور کننده ترین منطقه جنوب اتریش است. علفزارهای سبز در شمال با قله های پربرف در جنوب در این منطقه به هم می پیوندند. این پیوند مناظر به این مناطق جذابیتی بی نهایت می بخشد. مناظر باشکوه آن جزو عجایب چشمگیر برای کودکان و بزرگسالان است و فعالیت هایی برای آنها فراهم می کند و امکان اسکی کردن نیز در این منطقه وجود دارد.

کرمز آن در دونو (Krems an der Donau)

کرمز آن در دونو

این دهکده خوش منظره در کنار رود دانوب در دره واچو واقع شده است. این دهکده بخاطر مرکز تاریخی زیبایش معروف است که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این دهکده که در دروازه چشم انداز فرهنگی میراث جهانی واچو قرار گرفته است، در واقع در یکی از شگفت انگیزترین دره رودها در کل اروپا است.

فاکر سی (Faaker See)

فاکر سی

کتابخانه ملی اتریش
 

فاکر سی یک دریاچه در میان کوه های آلپ در منطقه کارینتیای اتریش است. این دریاچه پنجمین دریاچه بزرگ کشور و یکی از زیباترین دریاچه ها است که بخاطر آبهای نیلگون و زلالش معروف است. مانند بومی ها و گردشگران می توانید در این دریاچه شنا کنید، ماهی بگیرید و قایق سواری کنید و از مناظر اتریش لذت ببرید.

کتابخانه ملی اتریش (Austrian National Library / Nationalbibliothek)

 

کتابخانه ملی اتریش جانشین قانونی کتابخانه دربار سلطنتی امپراتوری اتریش است.ساختمان کتابخانه در سال ۱۷۲۳ در دربار وین بر پا شد و از آن تاریخ تاکنون گسترش یافته است. آخرین گسترش، چهار طبقه زیر زمین است که گنجایش ۴ میلیون کتاب را دارد. در سال ۱۹۹۲ نیز فضای زیرزمینی و سالن‌های مطالعه اضافی گشایش یافت. نکته ای قابل توجه اینجا است که قدیمی‌ترین و کهن‌ترین نسخه خطی فارسی متلعق به سال 447 هجری قمری در این کتابخانه نگهداری می شود.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است