مراکز تفریحی مجارستان

مراکز تفریحی مجارستان
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  مراکز تفریحی مجارستان آشنا بشیم .
زو کافه

زو کافه

یک غذاخوری هیجان انگیز دیگر برای کودکانتان، «زو کافه» (Zoo Café) خواهد بود که در آن گونه‌های مختلف جانوران از طوطی گرفته تا خزندگان را نگهداری می‌کنند و بازدیدکنندگان می‌توانند آن‌ها را نوازش نموده و از مسئولین ناظر، اطلاعاتی درباره‌شان دریافت کنند. غذاهای منو ساده و خوشمزه هستند و اسنک‌، دسر و گستره‌ای از نوشیدنی‌ها را در آن پیدا خواهید کرد. مطمئن باشید فرزندانتان از دیدن این حیوانات و تعامل با آن‌ها به وجد خواهند آمد.

مرکز شگفتی‌ های علمی

مرکز شگفتی های علمی بوداپست

مرکز شگفتی‌های علمی یک موزه علمی با تمرکز بر روی فیزیک بوده که تلاش می‌کند علم و دانش را با شیوه‌های مختلفی شیرین و دوست داشتنی کند تا کودکان بهتر آن را یاد بگیرند. این مرکز در دو قسمت از بوداپست قرار داشته و در هر دوی آن‌ها بازدیدکنندگان می‌توانند با موضوعاتی حول خطای دید، صدا و جاذبه به صورت تعاملی سر و کار داشته باشند. تمام چیدمان‌های داخل موزه دستورالعمل و اطلاعاتی به زبان انگلیسی دارند. علاوه بر این نمایش‌ها و فیلم‌های چهار بعدی درباره فیزیک هم پخش می‌شوند که بد نیست جدول زمان‌بندی اجراهای انگلیسی زبان آن را از قبل ببینید.

موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی مجارستان

معمولاً از این موزه به عنوان یکی از مناسب‌ترین جاذبه‌ها برای کودکان یاد می‌کنند. موزه تاریخ طبیعی قطعاً برای ذهن‌های کنجکاو جوان‌ترها جایی سرگرم کننده خواهد بود. در قسمت ورودی اسکلت یک وال بزرگ به چشم می‌خورد و نمایشگاه دائمی موزه سیر تکامل بشر و طبیعت را در حوضه کارپات نشان می‌دهد. مطمئن باشید که در اینجا فرزندانتان با موضوعات جالبی از تاریخ طبیعی مجارستان آشنا خواهند شد. نمایشگاه‌های موقتی ابعاد وسیع‌تری را پوشش داده و در بینشان موضوعاتی چون عصر یخبندان و دایناسورها را می‌توانید ببینید. جدای از تمام این موارد به نمایش در آمده، قسمت‌های تعاملی هم می‌توانند برای اعضای جوان خانواده سرگرم کننده باشند.

پارک آبی آکوا ورلد

پارک آبی آکوا ورلد بوداپست

برای یک روز پر انرژی می‌توانید گزینه پارک آبی «آکوا ورلد» (Aquaworld) را در نظر بگیرید. استخرهای روباز و سرپوشیده، ۱۱ سرسره آبی، یک استخر کودک، استخر موج‌ها و سرگرمی‌های بیشتری انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشند. کلوب کودکان با استخر توپ، دیواره سنگ‌نوردی و غیره کامل می‌شود و مسئولین مجموعه از دیدن بازدیدکنندگان جوان در حالی که والدینشان در پارک آبی یا سونا استراحت می‌کنند لذت می‌برند.

کوپاسی گَت

کوپاسی گَت مجارستان

«کوپاسی گت» (Kopaszi gát) زمانی یک سد متروک بود که اخیراً طی پروژه‌ای مورد بازسازی قرار گرفته و آن را به زیبایی تبدیل به یک پارک روی دانوب کرده‌اند. این پارک برای سپری کردن یک بعد از ظهر آرام بسیار مناسب است. جدای از مسیرهایی برای پیاده‌روی و دویدن، رستوران، کافه و زمین بازی کودکان نیز در این پارک پیدا می‌شود. ساحل شنی هم یکی از قسمت‌های ایده‌ آل برای بازی والیبال به شمار می‌رود. البته امکانات تفریحی زیادی در اینجا وجود دارند که به سرگرمی کودکان و والدین کمک برجسته‌ای می‌کنند. وسایل پیک نیک را مهیا کرده و یک روز خود را در این پارک به تفریحات سالم و پر انرژی در کنار فرزندان سپری کنید.

گردشگاه دانوب

گردشگاه دانوب

رود دانوب از میان شهر بوداپست می‌گذرد و از شمال تا جنوب آن جریان دارد. عرض این رود به ۶۴۰ متر می‌رسد. برای اینکه از چشم‌اندازهای رود دانوب لذت ببرید، مکان‌های مختلفی در کرانه‌های آن وجود دارد. یکی از بهترین جاها، قدم زدن در کنار رود چه در بخش بودا و چه در بخش پست است. ضمنا در طی این گشت و گذار، معماری چشم‌گیر و فوق‌العاده‌ی شهر را هم خواهید دید.

پارک سیتی وودلند (City Woodland)

پارک سیتی وودلند 1

این پارک، با دریاچه‌ی زیبایی که دارد مکانی فوق‌العاده برای استراحت و تفریح اهالی شهر و گردشگران است. این پارک وسعتی معادل ۱۲۳ هکتار دارد و در قرن نوزدهم توسط طراح فضای سبز مشهور فرانسوی یعنی Nebbion طراحی شده است. امکانات تفریحی و فرهنگی متعددی به این مجموعه طی سالیان متعددی اضافه شده است. از جمله این بخش‌های اضافه شده می‌توان دو موزه‌ی هنری را نام برد یکی موزه‌ی هنرهای زیبا که قبلا در مورد آن توضیح دادیم و دیگری کاخ هنر. باغ‌های گیاه شناسی و جانورشناسی، موزه‌ی حمل و نقل بوداپست، پارک تفریحی تیوولی با سرگرمی‌های مخصوص کودکان، حمام درمانی روباز Széchenyi و امکانات ورزشی مختلف، از دیگر بخش‌های این مجموعه‌ی بزرگ فرهنگی و تفریحی است.

Andrássy út

میدان اندراسی بوداپست

این بولوار ۲/۴ کیلومتری شلوغ‌ترین خیابان بوداپست هم برای پیاده‌ها و هم برای وسایل حمل و نقل است. این خیابان در سال ۱۸۷۶ پایه‌گذاری شده از میدان Erzsébet تا بنای یادبود هزاره امتداد دارد. کاخ‌های باشکوه، بناهای فرهنگی مهم مثل ساختمان اپرا و آکادمی موزیک و موزه‌ی یادبود Zoltán Kodály در همین خیابان قرار دارند. این خیابان علاوه بر اینکه میزبان بناهای مهم و تاثیرگذار شهر است، به عنوان مقصدی برای خرید هم مشهور است. بوتیک‌های شیک از برندهای مشهور، کافه‌های عالی و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در این بولوار در کنار هم قرار گرفته‌اند تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از خرید را برای شما رقم بزنند.

جزیره‌ی دیدنی مارگارت

جزیره ی دیدنی مارگارت

این جزیره ۲/۴ کیلومتر طول و ۵۰۳ متر عرض دارد و یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری برای بیشتر اهالی شهر است. حمام‌های درمانی با چشمه‌های معدنی، باغ‌های زیبا و مسیرهای پیاده‌روی و بقایای بسیاری از آثار تاریخی همه دست به دست هم داده‌اند تا این جزیره مقصدی عالی برای اهالی شهر و گردشگران باشد تا اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این جزیره، حمام‌های Palatinus نام دارد. یک مجموعه‌ی اسپای بزرگ که دارای بخش‌هایی با امواج مصنوعی، استخرهای مخصوص کودکان، استخر بزرگسالان و استخرهای درمانی است. این مجموعه در آن واحد می‌تواند از ۱۰ هزار نفر میزبانی کند.
باغ زیبای رز (Rózsakert) یکی دیگر از دیدنی‌های جزیره است. بنای یادبود اتحاد یک مجسمه فلزی به شکل گل است که István Kiss در سال ۱۹۷۲ آن را طراحی کرده است. بقایای صومعه‌ی Dominican که زمانی خانه‌ی شاهدخت مارگارت بوده، تئاتر روباز و چندین جاذبه‌ی تاریخی و فرهنگی دیگر، دیدنی‌های این جزیره را تشکیل داده‌اند.

Inner Ring 

منطقه رینگ بوداپست

منطقه‌ی Inner Ring بوداپست، منطقه‌ای است که مرکز تاریخی شهر بخش پست و دیوارهای قدیمی شهر را در بر می‌گیرد. علاوه بر موزه‌ی ملی مجارستان، در همین منطقه می‌توانید از یونیورسیتی چرچ (University Church) که متعلق به قرن هجدهم است، دیدن کنید. این کلیسا یکی از بهترین نمونه‌های کلیسای باروک در شهر است. از دیگر دیدنی‌های این منطقه می‌توان موزه‌ی ادبیات Petofi را نام برد که در آن آثار ارشمندی از بهترین شاعران و نویسندگان کشور نگهداری و معرفی می‌شود.

 Outer Ring

اتور رینگ
??????

این خیابان ۴ کیلومتری در انتهای شرقی پل مارگارت قرار دارد و به شکل نیم‌دایره و به موازات حلقه‌ی داخلی امتداد می‌یابد. در این خیابان هم بناهای تاریخی متعددی از اواخر قرن اخیر قرار دارد. بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپای مرکزی یعنی WestEnd City Center با بیش از ۴۰۰ فروشگاه، در همین منطقه واقع شده است.
از دیگر جاذبه‌های این بخش از شهر می‌توان به چندین ساختمان تئاتر اشاره کرد که در بناهای قدیمی و قرن نوزدهمی واقع شده‌اند. کافه‌ی مشهور نیویورک در همین منطقه است که پاتوق و محل رفت و آمد نویسندگان بزرگ و افراد سرشناس است. از دیگر دیدنی‌های این منطقه می‌توان کلیسای Joseph Town Parish را نام برد که دارای دو برج دوقلو است که در اواخر قرن هجدهم به سبک باروک ساخته شده‌اند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است